AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #1 Skrevet 3. desember 2025 Jeg startet på mysimba pga fibromyalgi. Jeg gikk ned 15 kilo på 7 måneder. Men så ble det stopp. Har stått stille i 1 år. Jeg spiser meg aldri mett og spiser mindre enn før. Er mer aktiv også Når kontakte fastlegen for å evt sjekke om det er noe feil? Kanskje stoffskifte? Eller noe annet Anonymkode: eaab4...36a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2025 #2 Skrevet 4. desember 2025 Går du fortsatt på mysimba og hva er din bmi nå? Er du der du skal være med tanke på energi inn og ut? Anonymkode: 6fd60...8b7
aksase Skrevet 4. desember 2025 #3 Skrevet 4. desember 2025 (endret) Det er ikke uvanlig å nå et slikt vektplatå. Det kan være at kroppen beskytter seg selv mot ytterligere vektnedgang på ulike måter. At du sjelden spiser deg mett trenger heller ikke bety at du spiser lite, fordi det er vanlig at overvektige trenger mer mat for å føle metthet enn det kroppen har bruk for. Fordi vekten står stille, er du nok i næringsbalanse, i forhold til inntak og forbruk. Slankemedisiner regulerer sultfølelsen til en viss grad, men det kan også skje at slankemedisiner mister effekt over tid slik at man er mer sulten enn før selv om medisindosen er uendret. Jeg ville tatt det opp med legen. Hvis det er gode helsemessige grunner til at du bør gå mer ned i vekt, kan du kanskje prøve en annen slankemedisin, eller endre dose på den du har. Endret 4. desember 2025 av aksase
Purple_Pixiedust Skrevet 4. desember 2025 #4 Skrevet 4. desember 2025 Har slitt med det samme i to uker. Gikk ned 10 kg uten problemer og uten hjelpemidler. Nå plutselig er det bom stopp. Klarer ikke spise mindre så vet ikke hva jeg skal gjøre. Spiser jeg mindre begynner jeg å overspise.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2025 #5 Skrevet 4. desember 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg startet på mysimba pga fibromyalgi. Jeg gikk ned 15 kilo på 7 måneder. Men så ble det stopp. Har stått stille i 1 år. Jeg spiser meg aldri mett og spiser mindre enn før. Er mer aktiv også Når kontakte fastlegen for å evt sjekke om det er noe feil? Kanskje stoffskifte? Eller noe annet Anonymkode: eaab4...36a Du spiser nå det du forbruker, så enkelt er det. Når vekta har stått i ro så lenge så er du rett og slett i balanse på forbruk og inntak. For å få tall på det så må du registrere alt du spiser over en lengre periode. Opplevd metthet og mengde i forhold til annen mengde er en helt umulig målestokk å bruke. Effekt av mosjon på økning i kaloriforbruk får du bare så lenge den aktiviteten krever noe. Når formen blir bedre vil du og forbruke mye mindre for å gjøre det samme. Du må rett og slett øke intensiiteten og tid i takt med formbedringen for å ha en effekt av det på kalorier. Aktivitet er uansett bra da! Prøv å logge hva du spiser 1 måned og se om det står i stil med det du tror, eller gå igjennom menyen din og se om det er noe du kan bytte ut. F.eks mer grønnsaker og reduksjon i karbohydrat, er proteinmengden bra nok? etc etc. Anonymkode: 3e59e...f0d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2025 #6 Skrevet 4. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Går du fortsatt på mysimba og hva er din bmi nå? Er du der du skal være med tanke på energi inn og ut? Anonymkode: 6fd60...8b7 Går fortsatt på mysimba. Regnet ut bmi no og den er 32. Så jeg er overvektig og må gå ned mer. Jeg føler at jeg er aktiv. Jobber som renholder og er aktiv hele dagen. Trener lett styrke 2 dager i uken og går tur med hunden 3-4 kvelder i uken Anonymkode: eaab4...36a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå