Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I min familie hat man alltid spist urøkt pinnekjøtt. Pinnekjøtt skal ikke smake wienerpølse pleide mor mi å si så sånn har det alltid vært hos meg og mine og sånn skal det fortsette å være unnatt i år. I år kommer svigerfar Første dag. Han bor på Kypros så det er en aldri så liten "begivenhet" 🤭

Det viser seg at svigerfar alltid har spist røkt pinnekjøtt, så hvis jeg serverer det jeg kan blir det feil, det er det gitt klar beskjed om. Vil gjerne servere "the very best" så jeg spør dere som pleier å spise røkt pinnekjøtt til Jul: Hvor hardt skal kjøttet stekes før jeg legger det til kok?

Anonymkode: 758fd...6d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag begge utgaver. Det er mulig.

Skal vel forberedes likt urøkt, ikke stekes før damping.

Anonymkode: d9f32...23a

Skrevet

Stekes? 

Vi damper det på samme måte som vanlig salt pinnekjøtt. Blir skikkelig mørt og godt.

Anonymkode: 7fa28...5dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har konvertert til røykt. Tilbered på same måte som urøykt:

vatne ut

dampe på bjørkepinner eller einer

kort tid innom grillen i steikovn (typ 2 min)

Pass på å skaffe ekte røykt- og ikkje «røykaroma».

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I min familie hat man alltid spist urøkt pinnekjøtt. Pinnekjøtt skal ikke smake wienerpølse pleide mor mi å si så sånn har det alltid vært hos meg og mine og sånn skal det fortsette å være unnatt i år. I år kommer svigerfar Første dag. Han bor på Kypros så det er en aldri så liten "begivenhet" 🤭

Det viser seg at svigerfar alltid har spist røkt pinnekjøtt, så hvis jeg serverer det jeg kan blir det feil, det er det gitt klar beskjed om. Vil gjerne servere "the very best" så jeg spør dere som pleier å spise røkt pinnekjøtt til Jul: Hvor hardt skal kjøttet stekes før jeg legger det til kok?

Anonymkode: 758fd...6d2

Om pinnekjøttet ditt smaker wienerpølse, har du gjort noe galt...

Anonymkode: daa2d...1d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stekes? 

Anonymkode: a922d...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...