Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har invitert to vennepar på middag rett før jul (Anne+Arne og Britt og Bjørn). Nå fikk vi en invitasjon til et annet vennepar (Cecilie og Carl) samme dag, sammen med enda et annet vennepar (Dorte og David). De to første parene og de to siste kjenner ikke hverandre. Men alle er veldig hyggelige og sosialt kompetente folk.

Så jeg lurte på om jeg, i stedet for å takke nei til Cecilie og Carl, inviterte både dem og Dorte og David til meg i stedet, sammen med de to første parene.

Hadde dere syntes at dette var dumt hvis dere var de som hadde invitert oss og i stede ble mot- invitert,  eller hvis dette var de som allerede skulle komme og så kom det plutselig flere som det ikke kjente? Det ble jo umulig for C og C å si nei, for vi vet jo at de ikke er opptatt denne dagen? 

Anonymkode: 7aa82...134

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og mannen har invitert to vennepar på middag rett før jul (Anne+Arne og Britt og Bjørn). Nå fikk vi en invitasjon til et annet vennepar (Cecilie og Carl) samme dag, sammen med enda et annet vennepar (Dorte og David). De to første parene og de to siste kjenner ikke hverandre. Men alle er veldig hyggelige og sosialt kompetente folk.

Så jeg lurte på om jeg, i stedet for å takke nei til Cecilie og Carl, inviterte både dem og Dorte og David til meg i stedet, sammen med de to første parene.

Hadde dere syntes at dette var dumt hvis dere var de som hadde invitert oss og i stede ble mot- invitert,  eller hvis dette var de som allerede skulle komme og så kom det plutselig flere som det ikke kjente? Det ble jo umulig for C og C å si nei, for vi vet jo at de ikke er opptatt denne dagen? 

Det i uthevet forstod jeg ikke - de er jo i høyeste grad opptatt denne dagen, med middagen de har invitert til? 

De har jo verdens enkleste måte å si nei takk til dere på. Jeg vet ikke om jeg helt følger din tankegang her. 

Jeg tenker iallfall at du fint kan foreslå det, men vær veldig åpen for å motta et nei takk. 

Anonymkode: 6f4bf...2e2

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som et godt forslag. "Vi skal ha selskap selv den dagen, men dere er hjertelig velkommen til oss i stedet."

Anonymkode: dafc9...34f

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes absolutt du kan foreslå det, bare vis tydelig at forslaget kan avslås. Ring Cecilie og Carl og takk for invitasjonen, si at dere dessverre allerede har invitert to vennepar til dere denne dagen, men kunne det være hyggelig å slå det hele sammen?

Anonymkode: 764b1...68e

Skrevet

Jeg hadde ringt C+C, fortalt det som det er, og spurt om de og D+D kanskje heller vil komme til dere, så er alle fem parene sammen, at det hadde vært koselig. Og hvis det ikke passer for C+C, så hadde jeg bare avsluttet på en hyggelig måte og sagt at da tar vi det igjen en annen gang.

Anonymkode: e64e6...e10

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det i uthevet forstod jeg ikke - de er jo i høyeste grad opptatt denne dagen, med middagen de har invitert til? 

De har jo verdens enkleste måte å si nei takk til dere på. Jeg vet ikke om jeg helt følger din tankegang her. 

Jeg tenker iallfall at du fint kan foreslå det, men vær veldig åpen for å motta et nei takk. 

Nei, de er jo ikke opptatt hvis vi inviterer både dem og D+D til oss i stedet. Vi ble liksom invitert sammen ( vi og DD), så jeg kan  spørre i den samme tråden som deres invitasjon kom i, om vi ikke heller alle kan være hos oss.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men det er ikke fordi det er noe galt i det. Jeg er bare vertinne av natur og elsker å be hjem :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, de er jo ikke opptatt hvis vi inviterer både dem og D+D til oss i stedet. Vi ble liksom invitert sammen ( vi og DD), så jeg kan  spørre i den samme tråden som deres invitasjon kom i, om vi ikke heller alle kan være hos oss.

Jo, de er jo fortsatt opptatt. Henger ikke med på tankegangen din. De har planlagt å ha besøk, kanskje har de laget en god meny og har planene klare.

Men jeg synes absolutt du kan invitere begge de to andre parene. Er jo bare hyggelig det, hvis de synes at det passer.

Anonymkode: 5cd2e...4a7

• Liker 1
Skrevet

Om du kjenner vennene dine så vet du jo om dette er noe du kan spørre dem om eller ikke. 

Anonymkode: c814c...d80

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, de er jo fortsatt opptatt. Henger ikke med på tankegangen din. De har planlagt å ha besøk, kanskje har de laget en god meny og har planene klare.

Men jeg synes absolutt du kan invitere begge de to andre parene. Er jo bare hyggelig det, hvis de synes at det passer.

Nei, for hvis vi ikke kan komme til dem, og DD enten skal noe helt annet den kvelden eller  sier ja til å heller komme til oss (jeg svarer jo i en felles melding så både CC og DD ser at vi allerede skal ha et musikk hos oss den kvelden, men inviterer dem alle til å heller komme til oss), så er det jo ingen som skal på middagsbesøk til dem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du kjenner vennene dine så vet du jo om dette er noe du kan spørre dem om eller ikke. 

Anonymkode: c814c...d80

CC er ganske nye venner, så jeg vet ikke helt hva de ville syns (men jeg liker dem veldig godt).

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Uforståelig tankegang som virker alt annet enn logisk - de er så abaolutt opptatt den dagen. De kan, imidlertid, få tilbudet om å slå sammen planer. Vær dog forberedt på å respektere et eventuelt nølende svar som et nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, for hvis vi ikke kan komme til dem, og DD enten skal noe helt annet den kvelden eller  sier ja til å heller komme til oss (jeg svarer jo i en felles melding så både CC og DD ser at vi allerede skal ha et musikk hos oss den kvelden, men inviterer dem alle til å heller komme til oss), så er det jo ingen som skal på middagsbesøk til dem. 

Det er jo en ufin fremgangsmåte. 

Du skriver til CC direkte om dette forslaget. 

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det om jeg var c eller d, ikke veldig glad i sånne selskap med fremmede. 3 vennepar som kjenner hverandre er noe ganske annet enn med flere som ikke kjenner hverandre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo en ufin fremgangsmåte. 

Du skriver til CC direkte om dette forslaget. 

Blir ikke det dumt overfor DD? Da vet jo ikke de hva som skjer hvis CC syns det er en god idé og takket ja.  Da er de på en måte av- invitert til CC. Bør de ikke få tilbudet samtidig som CC? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...