AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #1 Skrevet 3. desember 2025 Jeg var hos gynekolog for en måned siden for første gang, har vært seksuelt aktiv i to år nå. Fikk tatt celleprøve og fjernet et polypp. I dag har de ringt meg to ganger, etter klokka 5, og jeg får ikke ringt tilbake siden de er stengt, men har litt panikk nå. Er det noe alvorlig dersom de ringer? Anonymkode: 826ad...fcd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #2 Skrevet 3. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var hos gynekolog for en måned siden for første gang, har vært seksuelt aktiv i to år nå. Fikk tatt celleprøve og fjernet et polypp. I dag har de ringt meg to ganger, etter klokka 5, og jeg får ikke ringt tilbake siden de er stengt, men har litt panikk nå. Er det noe alvorlig dersom de ringer? Anonymkode: 826ad...fcd Det er nok for å fortelle prøvesvar. Men det trenger ikke å være noe alvorlig. Prøv å senk skuldrene til i morgen, og ring da❤️ Anonymkode: c5f8e...8fa
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #3 Skrevet 3. desember 2025 Det var privat gynekolog og jeg ser ikke noe på helsenorge. Skal prøve å slappe av, ble bare litt bekymret 😓 Anonymkode: 826ad...fcd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #4 Skrevet 3. desember 2025 Ikke nødvendigvis, jeg har blitt ringt av både privat spesialist og av overlege ved sykehus, ved 2 ulike anledninger om at vevsprøve fra svulst var godartet. Er det noe galt kan det også være milde til moderate celleforandringer som må følges opp, men ikke er farlige enda, eller en klamydiaprøve som er positiv. Lykke til! Anonymkode: 92f97...e37
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #5 Skrevet 3. desember 2025 Ok, takk for svar, skal prøve å ikke tenke så mye på det. Anonymkode: 826ad...fcd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #6 Skrevet 3. desember 2025 Det er lite å gjøre nå så svar får du nok ikke før i morgen. min erfaring er dog at de ikke ringer om alt er bra. De får gangene jeg er blitt oppringt av lege så er det fordi de har funnet noe på bildene som ble tatt. Gynekolog og fastlege har aldri tatt kontakt om celleprøve og slikt for der har det jo ikke vært noe å kommentere, det har jeg selv nevnt når jeg har vært innom, bare for å sjekke at de har mottatt resultater. Men det kan være det er en overivrig gynekolog som har som vane å gi beskjed om enhver prøve, er jo overivrige mennesker innenfor alle yrker. Skulle det være noe så er de så flinke i dag og behandlingene er så grundige at det går som oftest bra. Har en venninne som har hatt slike lavgradige celleforandringer i et tiår uten at noe skjer så ikke stress deg opp, du får svaret i morgen. Anonymkode: b422b...ccd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #7 Skrevet 3. desember 2025 Ok, jeg skal i hvertfall ringe i morgen tidlig. Jeg fikk jo fjernet en polypp også, så det kan være det er noe funn der også. Jeg fikk gynekologtime etter en dag når jeg ble henvist, fordi de så at jeg aldri hadde vært på det før, og aldri hadde tatt en celleprøve. Er litt over 30 år. Anonymkode: 826ad...fcd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #8 Skrevet 3. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, jeg skal i hvertfall ringe i morgen tidlig. Jeg fikk jo fjernet en polypp også, så det kan være det er noe funn der også. Jeg fikk gynekologtime etter en dag når jeg ble henvist, fordi de så at jeg aldri hadde vært på det før, og aldri hadde tatt en celleprøve. Er litt over 30 år. Anonymkode: 826ad...fcd Såpass ja, da er du jo godt voksen og. Men du ringer i morgen og så hører du med de og så holder du oss oppdatert, så satser vi på en overivrig gynekolog. Anonymkode: b422b...ccd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #9 Skrevet 3. desember 2025 Ja, men har kun vært seksuelt aktiv i i underkant av 2 år, derfor har jeg ikke tatt celleprøve før nå. Anonymkode: 826ad...fcd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2025 #10 Skrevet 4. desember 2025 Det var visst en liten celleforandring i tykk slimhinne, så de ville gjøre en utskraping av livmoren for å se på det skulle mest sannsynlig få time om noen uker Anonymkode: 826ad...fcd 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #11 Skrevet 5. desember 2025 Lykke til. Det går mest sannsynlig helt fint❤️ Anonymkode: 3798e...2f8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #12 Skrevet 5. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 4.12.2025 den 9.39): Det var visst en liten celleforandring i tykk slimhinne, så de ville gjøre en utskraping av livmoren for å se på det skulle mest sannsynlig få time om noen uker Anonymkode: 826ad...fcd Tok du pipelleprøve hos gyn, eller er det det du skal få innkalling for? Hvis det er en lavgradig celleforandring i livmoren, hyperplasi, så er det heldigvis oftest lettbehandlet med hormonbehandling som p-piller eller aller helst spiral ❤️ Anonymkode: 0411d...b0e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #13 Skrevet 6. desember 2025 Hun fjernet jo en polypp som blødde en del og den satt i livmorhalsen , så hun fikk ikke tatt prøver av livmoren. Det var i denne det var noen forandringer sånn jeg forstod det, eller så var det celleprøven. Ble litt stresset så fikk ikke med meg alt. Men prøvene var for små og det hun sa var bare at det var litt endring, men at jeg ikke skulle bekymre meg for kreft. De ville bare undersøke det. Beklager detaljer Det var på grunn av polyppen at jeg har blødd innimellom, og det var det som fikk meg til å bestille time, og det har sluttet helt nå. Anonymkode: 826ad...fcd
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #14 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun fjernet jo en polypp som blødde en del og den satt i livmorhalsen , så hun fikk ikke tatt prøver av livmoren. Det var i denne det var noen forandringer sånn jeg forstod det, eller så var det celleprøven. Ble litt stresset så fikk ikke med meg alt. Men prøvene var for små og det hun sa var bare at det var litt endring, men at jeg ikke skulle bekymre meg for kreft. De ville bare undersøke det. Beklager detaljer Det var på grunn av polyppen at jeg har blødd innimellom, og det var det som fikk meg til å bestille time, og det har sluttet helt nå. Anonymkode: 826ad...fcd Dette går nok fint. Det er ikke uvanlig og celleforandringer er det mange som har. Hvis det er celleforandringer som må fjernes så er det et raskt dagkirurgisk inngrep. Etter at du har fjernet slike celleforandringer er det lurt å ta HPV vaksinen. Da slipper du å få det igjen. Anonymkode: ef3f7...64a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #15 Skrevet 6. desember 2025 Takk, er litt roligere nå enn jeg var tidligere i uken. Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig Anonymkode: 826ad...fcd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå