AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg har en stund slitt med en av sjefene på jobben. Jeg føler han ikke hører på meg, han respekterer meg ikke og han overkjører meg (ikke bare meg, men andre også). I min arbeidsbeskrivelse står det at jeg skal assistere ham med visse oppgaver, med den følgen at han behandler meg nærmest som sin personlige slave. Jeg har søkt opp narsissistisk personlighetsforstyrrelse, og han tikker av på alle boksene. Alle. Jeg vet at det ikke er opp til meg å stille diagnoser på folk, men hvordan skal jeg omgås denne mennesketypen uten å ta ting personlig? Jeg får vondt i magen hver gang han ringer eller mailer og forlanger at jeg slipper alt jeg har i hendene for å fikse filleting. Det går ut over mine andre, viktigere arbeidsoppgaver. Jeg sover av og til dårlig om natten på grunn av ham. Jeg kan ikke bare nekte å gjøre det han ber om, eller si at det ikke er min jobb, for da sender han passiv aggressive mailer med screenshot av arbeidsbeskrivelsen min. Han kopierer gjerne inn alle de høyeste sjefene når han skriver til meg og klager på at jeg ikke har lystret fort nok🫤 Hva gjør man? Noen som har erfaringer med narsissister? Anonymkode: ab291...6dc
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Jeg hadde skiftet jobb. Anonymkode: c9541...a82 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Man må enten bytte jobb eller være standhaftig. Når han skriver til deg og forlanger noe, med eller uten CC til andre, så kan du si ok, men da må XX vente siden du satt i den saken, så får han lære å prioritere. Ha alt skriftlig. Anonymkode: 7aafe...d87 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har en stund slitt med en av sjefene på jobben. Jeg føler han ikke hører på meg, han respekterer meg ikke og han overkjører meg (ikke bare meg, men andre også). I min arbeidsbeskrivelse står det at jeg skal assistere ham med visse oppgaver, med den følgen at han behandler meg nærmest som sin personlige slave. Jeg har søkt opp narsissistisk personlighetsforstyrrelse, og han tikker av på alle boksene. Alle. Jeg vet at det ikke er opp til meg å stille diagnoser på folk, men hvordan skal jeg omgås denne mennesketypen uten å ta ting personlig? Jeg får vondt i magen hver gang han ringer eller mailer og forlanger at jeg slipper alt jeg har i hendene for å fikse filleting. Det går ut over mine andre, viktigere arbeidsoppgaver. Jeg sover av og til dårlig om natten på grunn av ham. Jeg kan ikke bare nekte å gjøre det han ber om, eller si at det ikke er min jobb, for da sender han passiv aggressive mailer med screenshot av arbeidsbeskrivelsen min. Han kopierer gjerne inn alle de høyeste sjefene når han skriver til meg og klager på at jeg ikke har lystret fort nok🫤 Hva gjør man? Noen som har erfaringer med narsissister? Anonymkode: ab291...6dc Vel som psykolog så får du fort arbeid andre plasser. men med google diagnose og livets harde skole kunnskaper, så tror jeg at jeg hadde tviholdt på den jobben... Spesielt i dagens arbeidsmarked. Nå bør man helst ha minimum bachelor for å vaske gulv. Anonymkode: 9d6a3...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel som psykolog så får du fort arbeid andre plasser. men med google diagnose og livets harde skole kunnskaper, så tror jeg at jeg hadde tviholdt på den jobben... Spesielt i dagens arbeidsmarked. Nå bør man helst ha minimum bachelor for å vaske gulv. Anonymkode: 9d6a3...ab6 Hæ? Anonymkode: ab291...6dc 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Det er skremmende mange narsissistiske ledere! I min forrige jobb måtte jeg bare slutte. Det var helt ekstremt. Og turnoveren i det selskapet var latterlig høy. Jeg sluttet der for to år siden, INGEN av de som jobbet der da jeg var der jobber der lenger. Og det er ene og alene pga sjefen som er narsissist. På nåværende jobb har jeg fått noen nye oppgaver som innebærer at jeg må rapportere til en leder som har mange av de samme trekkene. Det er rett og slett jævlig å forholde seg til. Min taktikk er å bare kjøre hardt tilbake. Jeg står på midt, og om han forsøker å overkjøre meg med ting som ikke er OK, eller tvinger meg til å prioritere hans oppgaver over andre mer prekære ting, så kopierer jeg bare andre (relevante personer) på mailen, og skriver konsekvensen av det. Han ringer hundre ganger om dagen, men det har jeg ikke tid til, så svarer rett og slett bare ikke. Min erfaring med narsissister er at de ofte er ganske lite intelligente. Eller de utretter rett og slett ingenting. I starten virker de veldig oppegående fordi de har lært seg å kopiere andre dyktige folk. Men så ser du etter hvert at det eneste de kan er å hevde seg selv. De gjør ingenting fornuftig. Og organisasjonene de er satt til å lede rakner ofte fullstendig. Anonymkode: d6684...dd9 2
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #7 Skrevet 10 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring med narsissister er at de ofte er ganske lite intelligente. Eller de utretter rett og slett ingenting. I starten virker de veldig oppegående fordi de har lært seg å kopiere andre dyktige folk. Men så ser du etter hvert at det eneste de kan er å hevde seg selv. De gjør ingenting fornuftig. Og organisasjonene de er satt til å lede rakner ofte fullstendig. Anonymkode: d6684...dd9 Du sier noe der! Denne personen snakker alltid om hvor mye han har å gjøre, og når man vil ham noe har han alltid noe mye viktigere å gjøre. Sannheten er at han ikke gjør en dritt, han skyver alt over på andre. Går det til helvete, så har han alltid noen andre å skylde på. Jeg tror han ødelegger for seg selv ved å kopiere inn sjefer fra øverste hylle i mailene sine. De må jo se hvor utrolig selvopptatt han er, og hvor mye drama han lager for bagateller… Anonymkode: ab291...6dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå