AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Tenker da ikke på kjøleskapsgrøt, men havregrøt man koker. Hvordan lager du den, hva topper du med osv? Anonymkode: 01213...31e
Stormur Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Hakka mandlar, friske bær og ein sprinkel med honning.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Ja. Helmelk, 1/2 ts kanel, smør og bringebær. Rører det sammen. Ikke sukker Anonymkode: ad592...e1d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Jeg lager havregrøt med vaniljemelk og et egg. Til topping har jeg eple, valnøtter, jordbær, blåbær, karamellsaus😊 Anonymkode: 21a26...510
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Bananskiver, hakkede mandler, tahini og honning. Lar havregryn ligge en time i melk før jeg koker - sååå godt. Anonymkode: eadf3...a7f
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Blande i cottage cheese og toppe med hakkede mandler og gjerne blåbær. Også godt med kanel på. Anonymkode: 94fe5...170
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Jeg pleier å ha "smørøye" av ex virgin kokosolje og peanøttsmør. Kanel og sukker (evt kokossukker). Anonymkode: 41b03...85a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Havregrøt kokt på kokosmelk(2 deler gryn,2 deler kokosmelk og 1 del vann). På slutten av koketid har jeg oppi litt rosiner og så topper jeg grøten med nøttesmør og banan eller blåbær(men når det er sesong for pakistansk mango er det førstevalget) Anonymkode: ede42...3d1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Bløtlegger i melk mens jeg ordner klar meg og barna. Peanøttsmør og bananbiter som topping. Anonymkode: 60290...0ad
Daisy-love Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Fryst blomkål, revet gulrot eller squash er godt i. Gjerne med litt banan også. Pepperkakekrydder nå i juletider. Topper gjerne med ulike varianter av fryste bær og frukt. Mango og granateple er det det går mest av om dagen. Hakkede nøtter og/eller nøttesmør er godt å drisle over. Jeg bruker også vanligvis alltid både chiafrø, proteinpulver med ulike smaker, og gjerne havrefiber og søtning i grøten i tillegg.
-jk- Skrevet 54 minutter siden #11 Skrevet 54 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker da ikke på kjøleskapsgrøt, men havregrøt man koker. Hvordan lager du den, hva topper du med osv? Anonymkode: 01213...31e Jeg lager havregrynsgrøt nesten hver dag. Bruker ekstra lett melk og steelcut havregryn (den blå AXA-posen, mange butikker har den ikke). Det gir en helt annen konsistens enn valset havregryn, og mer smak. Tar ca. 20 minutter å lage. Topper med en klatt lettmargarin, rosiner, sukrin gold og kanel. Smaker helt topp
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #12 Skrevet 53 minutter siden Bruk litt mer vann, kok litt lengre (så blir den ikke seig og "slimete"), og server med brunost og melk på. Anonymkode: 42ff5...576
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #13 Skrevet 34 minutter siden 0,75 dl økologiske lettkokte havregryn, 2,5 dl vann. Topper med ceylonkanel, frosne bær fra i sommer, smørøye og lønnesirup. De frosne bærene (bringebær, blåbær og rips) tiner fort i den varme grøten. I går hadde jeg en god variant forresten: Pærebiter og frosne bringebær, med kanel, smørøye og lønnesirup som vanlig. Veldig god kombinasjon. Liker også fileter av blodappelsin når den kommer i sesong over jul, gjerne i kombinasjon med noen bringebær der også. Anonymkode: 142af...44a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå