Gå til innhold

Hvem sjekker du i skattelistene? Og hvem sjekker deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem pleier du å sjekke i skattelistene? 

Og hvem sjekker deg?

Alle de som aldri noensinne har sjekket andre i skattelistene trenger ikke å kjenne på forpliktelsen om å måtte fortelle om nettopp det. :opplyser:

Anonymkode: dec4b...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sjekker ingen enkeltpersoner, men pleier å trykke på den "rikeste på ditt postnummer" så jeg vet hvor lav jeg må holde formuen for å ikke havne der 😛 går med god margin så langt.

Ingen har sjekket meg siden det ble synlig, men de som gjorde det før kunne nesten like gjerne fortsatt. For de pleide å avsløre seg med diverse kommentarer. 

Anonymkode: 9ff79...c4f

• Liker 2
Skrevet

Aldri sjekket noen,er ikke min sak tenker jeg.

Anonymkode: cec4f...fe2

• Liker 3
Skrevet

Eksen min er hvitsnipp kriminell i liksom et hederlig og seriøst firma. Tallene i skattelisten er bare en fasade til staten. Hans reelle inntekt er noe helt annet. Mer enn det dobbelte. Og alltid, som med alle kjeltringer i dyr dress.. 0 i formue. 

Anonymkode: d5adb...93a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sjekker ingen enkeltpersoner, men pleier å trykke på den "rikeste på ditt postnummer" så jeg vet hvor lav jeg må holde formuen for å ikke havne der 😛 går med god margin så langt.

Ingen har sjekket meg siden det ble synlig, men de som gjorde det før kunne nesten like gjerne fortsatt. For de pleide å avsløre seg med diverse kommentarer. 

Anonymkode: 9ff79...c4f

Hva er formuen din?😊

Skrevet

Ingen og ingen. Jeg sjekker ikke meg selv engang. Mamma sjekker hele verden nesten så jeg får vel høre det om noen jeg kjenner til har fått noen endringer hun synes er interessante.

Anonymkode: 055d6...810

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 17.15):

Eksen min er hvitsnipp kriminell i liksom et hederlig og seriøst firma. Tallene i skattelisten er bare en fasade til staten. Hans reelle inntekt er noe helt annet. Mer enn det dobbelte. Og alltid, som med alle kjeltringer i dyr dress.. 0 i formue. 

Mest sannsynlig fordi han har utdannelse og vet hvordan penger fungerer, mens du ikke aner hvordan man leser skattelistene. 

Anonymkode: c698c...083

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å sjekke min tidligere arbeidsgiver, som tok ut hinsides lønn til seg selv samtidig som det ikke var penger nok til å betale oss ansatte det vi hadde rett på. 

Vi får se, kanskje jeg har bedre av å la det ligge for min egen del 😅

Anonymkode: 4f8c0...c61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal sjekke en person på nyttårsaften og ingen andre. Grunnen til at jeg venter til nyttårsaften er fordi jeg vil være borte fra søkehistorikken 1 Januar.

Anonymkode: 22f6f...dea

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sjekket noen. Men jeg leser topplistene på E24 og ser en del kjente navn der.. Og så sjekker jeg to-tre topplister for kommuner. 

Anonymkode: 719f3...2ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal sjekke en person på nyttårsaften og ingen andre. Grunnen til at jeg venter til nyttårsaften er fordi jeg vil være borte fra søkehistorikken 1 Januar.

Det visste jeg ikke. Fiffig. 

Anonymkode: 4f8c0...c61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke det er helt slik det fungerer ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det er helt slik det fungerer ;)

Hysj - behøver ikke fortelle det da 

Anonymkode: 83ae0...360

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker ingen men blir fast sjekket av flere

- min svigerinne/ hennes mor, varier litt

- far til hovedmobberen i idretten 

For meg sier det nok om hva slags folk som har skattelister som hobby.. 

AnonymBruker
Skrevet

Før det ble registrert så sjekket jeg nok opp noen Kjentsfolk, uten egentlig å tenke så mye over det i etterkant. Etter at det ble registrert hvem som så på skattelistene, har jeg ikke sjekket noen. Det var strengt tatt ikke så fryktelig interessant 😅 lever fint uten den informasjonen. 
Tror jeg aldri har blitt sjekka, men nå er jeg middelklasse, så tviler på at så mange er interesserte. 

Anonymkode: 78fbc...fb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da tror jeg du kan komme til å gå på en smell, fordi søkehistorikken ligger helt til listene fjernes når det kommer nye lister om et år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hysj - behøver ikke fortelle det da 

Jeg velger å være et hyggelig menneske i dette livet :)

Det gir meg egentlig lite å godte meg over at et fremmed menneske driter seg ut... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal på date så sjekker jeg alltid inntekten til daten. Dater ikke menn under 2 mill i inntekt. Har selvfølgelig alliert meg med noen som kan sjekke for meg. 

Anonymkode: 06786...295

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis jeg skal på date så sjekker jeg alltid inntekten til daten. Dater ikke menn under 2 mill i inntekt. Har selvfølgelig alliert meg med noen som kan sjekke for meg. 

😂 Håper du troller?

Anonymkode: 8d9cd...006

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

😂 Håper du troller?

Anonymkode: 8d9cd...006

Nei. Men kan gjøre unntak for 2 mill i inntekt. Om daten har 0 i inntekt, 20 mill i formue og selvstendig næringsdrivende så er det godkjent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...