AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Har lagt merke til at det er en ansatt som konsekvent aldri hilser på meg i kassen. Hilser på de som er foran og bak i køen, men aldri på meg, selv om jeg sett rett på vedkommende. Er det noe slags hilse-nekt vendetta dette? Anonymkode: 2086f...f4a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Hilser du selv, da? Anonymkode: fe83a...2ef 1 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har lagt merke til at det er en ansatt som konsekvent aldri hilser på meg i kassen. Hilser på de som er foran og bak i køen, men aldri på meg, selv om jeg sett rett på vedkommende. Er det noe slags hilse-nekt vendetta dette? Anonymkode: 2086f...f4a Send inn en klage via hovedsiden til butikken. Forklar situasjonen Anonymkode: 53139...9d0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hilser du selv, da? Anonymkode: fe83a...2ef Regelen er at den som sitter i kassen hilser først. Så sier jeg hei. Anonymkode: 2086f...f4a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regelen er at den som sitter i kassen hilser først. Så sier jeg hei. Anonymkode: 2086f...f4a Hvem har laget denne regelen? Anonymkode: fe83a...2ef 10 6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Regelen er at den som sitter i kassen hilser først. Så sier jeg hei. Anonymkode: 2086f...f4a Hvem har bestemt den regelen? Det er uansett normal høflighet at kunder også hilser, og gjerne tar iniativ til det og! Anonymkode: 21191...440 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvem har laget denne regelen? Anonymkode: fe83a...2ef Det er en kjent uskreven regel. Poenget er ar vedkommende uoppfordret hilser på de foran og bak i køen. Anonymkode: 2086f...f4a
Bålkaffe Skrevet 56 minutter siden #8 Skrevet 56 minutter siden Hva har du gjort? Du må ha gjort noe siden den ansatte ikke hilser på deg og gjør det så ekstremt tydelig. 1
Daisy-love Skrevet 56 minutter siden #9 Skrevet 56 minutter siden Kanskje du som et eksperiment skal prøve å utfordre den «reglen» og hilse først? Se hva som skjer? 2
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #10 Skrevet 56 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en kjent uskreven regel. Poenget er ar vedkommende uoppfordret hilser på de foran og bak i køen. Anonymkode: 2086f...f4a Nei. En «regel» du har valgt å fabrikere deg (med de motivasjoner du må ha hatt for det) er ikke gjeldende for samfunnet som helhet, ts. Dersom du aldri velger å hilse først på den i kassen? Ok. Ditt valg. Det vil og skal ha konsekvenser. De tåler du å leve med. Er det vanlig at du velger å finne opp «uskrevne regler» og så late som om de angår samfunnet som helhet? Anonymkode: 3bfc6...b5e 2
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #11 Skrevet 55 minutter siden Er det ikke like sannsynlig at hun/han har lagt merke til deg som den sure kunden som ser vedkommende rett inn i øynene og aldri hilser? Anonymkode: 4d148...75c 1
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #12 Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er en kjent uskreven regel. Poenget er ar vedkommende uoppfordret hilser på de foran og bak i køen. Anonymkode: 2086f...f4a Ikke særlig kjent for noen i denne tråden i hvert fall. Anonymkode: 51f62...f33 1
Chupacabra Skrevet 49 minutter siden #13 Skrevet 49 minutter siden (endret) Høres ut som enda et I-landsproblem Endret 48 minutter siden av Chupacabra
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #14 Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er en kjent uskreven regel. Poenget er ar vedkommende uoppfordret hilser på de foran og bak i køen. Anonymkode: 2086f...f4a Du kan forsøke alminnelig høflighet selv, og se om det funker. Anonymkode: fe83a...2ef 2
Mezzosoprena Skrevet 46 minutter siden #15 Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har lagt merke til at det er en ansatt som konsekvent aldri hilser på meg i kassen. Hilser på de som er foran og bak i køen, men aldri på meg, selv om jeg sett rett på vedkommende. Er det noe slags hilse-nekt vendetta dette? Anonymkode: 2086f...f4a Vendetta - da har du altså gjort noe negativt tidligere da, som vedkommende hevner seg for? AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Regelen er at den som sitter i kassen hilser først. Så sier jeg hei. Anonymkode: 2086f...f4a Nei. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er en kjent uskreven regel. Anonymkode: 2086f...f4a Nei. 3
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #16 Skrevet 44 minutter siden Bålkaffe skrev (11 minutter siden): Hva har du gjort? Du må ha gjort noe siden den ansatte ikke hilser på deg og gjør det så ekstremt tydelig. Jeg klager engang at lokket på varen var åpen når jeg kom i kassen, slik at jeg måtte gå å hente en ny vare. Det er ikke grunn til å bli sur av den grunn. Anonymkode: 2086f...f4a
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #17 Skrevet 37 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg klager engang at lokket på varen var åpen når jeg kom i kassen, slik at jeg måtte gå å hente en ny vare. Det er ikke grunn til å bli sur av den grunn. Anonymkode: 2086f...f4a Hils neste gang. Anonymkode: 3f5ef...6e7
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #18 Skrevet 35 minutter siden Jeg mistenker at jeg også, ut fra TS’ betraktninger om uskrevne hilseregler i dagligvarebransjen og den personligheten man nok må ha for å mene det finnes slike, ville vært fristet til å gjøre minst mulig ut av møtene våre. Anonymkode: 8549f...9bd
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #19 Skrevet 28 minutter siden Hen blir nok bare forvirret av hvordan du fremstår, hvis du driver å følger med på hen, samtidig som du nekter å hilse. Anonymkode: 286e6...e93
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden #20 Skrevet 24 minutter siden Det er ingen uskevet regel at den ansatte i kassen hilser først. Ganske mange kunder viser med kroppsspråket at de ikke ønsker kontakt ut over minimumet som er de helt nødvendigste frasene om betaling, kvittering osv så da er nok du en av de den i kassen opplever som en som ikke vil ha kontakt. Flinke folk i kassa prøver å matche kundenes kroppsspråk og overøser skjeldent noen med oppmerksomhet som virker avvisende. Du viser blikkontakt og har slik hilst, den ansatte speiler deg. Anonymkode: a41c9...27c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå