AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg sliter veldig med utmattelse og angst for tiden..tror ikke jeg klarer bli med på juleavslutning til sønnen min..han skal synge en sang han har øvd på en stund, og jeg har så lyst til å se 🥺 men vet ikke om jeg klarer det akkurat nå..har stillt opp på det meste hele hans liv ellers..er bare så redd for at jeg får skikkelig panikkangst og ikke klarer være der de to timene det varer..også blir jeg så utmattet etterpå😭 hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Pappaen og besteforeldrene skal jo dit og han kan jo filme evt så får jeg se sammen med han etterpå..jeg er superengasjert i han i hverdagen, og får verdens dårligste samvittighet for å kanskje ikke skulle dra.. Anonymkode: 11432...bbc 3
mommyaka Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Hvorfor vil du få panikk anfall der? Lyd? Mennesker? 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Kan du henge utenfor og få pappaen til å gi beskjed når det er hans tur, så går du inn og ser bare ham og sniker deg stille ut igjen, da rekker det kanskje ikke bygge seg opp like mye indre uro som på to timer? Anonymkode: 6c3ea...9d2 8 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden mommyaka skrev (2 minutter siden): Hvorfor vil du få panikk anfall der? Lyd? Mennesker? Overbelastning av nervesystemet rett og slett🫣 er sykemeldt og prøver å hente meg inn igjen..tror jeg bare har fått masse angst forsi kroppen ikke fungerer rett og slett..situasjoner med mye inntrykk utløser panikkangst 😭 Anonymkode: 11432...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Stå/sitt nær utgangen så du kan gå ut hvis det blir for ille. Anonymkode: 03d34...045 7 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du henge utenfor og få pappaen til å gi beskjed når det er hans tur, så går du inn og ser bare ham og sniker deg stille ut igjen, da rekker det kanskje ikke bygge seg opp like mye indre uro som på to timer? Anonymkode: 6c3ea...9d2 Det hadde vært veldig lurt, men vi bor et stykke unna og jeg klarer ikke kjøre selv, så mådra sammen med de andre..og skulle stå utenfor utløser også angst 🫣 itillegg til at jeg vil ikke at de andre foreldrene og lærerne skal merke noe til at jeg har angst 🥺 Anonymkode: 11432...bbc 1
Jadasikkert29 Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Du gjør angsten verre ved å unngå sånne ting. Dra. Det er ikke farlig med angst. I verste fall så går du ut litt. 16 8
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Jadasikkert29 skrev (1 minutt siden): Du gjør angsten verre ved å unngå sånne ting. Dra. Det er ikke farlig med angst. I verste fall så går du ut litt. Ja jeg vet egentlig det..er bare det at jeg får så voldsomme panikkanfall der jeg hyperventilerer så mye..er redd for å dumme meg ut å gjøre sønnen flau 🫣 itilfelle jeg ikke klarer å holde meg samlet.. Anonymkode: 11432...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det hadde vært veldig lurt, men vi bor et stykke unna og jeg klarer ikke kjøre selv, så mådra sammen med de andre..og skulle stå utenfor utløser også angst 🫣 itillegg til at jeg vil ikke at de andre foreldrene og lærerne skal merke noe til at jeg har angst 🥺 Anonymkode: 11432...bbc Sitte i bilen og scrolle til du får beskjed? Jeg kan også få hetta av sånt og for meg er det en gradvis oppbygging som jeg kan unngå ved at det blir 10 min i stedet for to timer Og drit i hva noen tenker, kunne like gjerne være så viktige jobb saker at du måtte sitte i bilen og jobbe unntatt de ti minuttene han skal opp og det har de ikke noe med! Anonymkode: 6c3ea...9d2 3 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Jadasikkert29 skrev (4 minutter siden): Du gjør angsten verre ved å unngå sånne ting. Dra. Det er ikke farlig med angst. I verste fall så går du ut litt. Dette! Møt opp, fokuser på barna på scenen, og om du kjenner det blir for mye går du ut og setter deg i bilen. Å overtenke dette på forhånd og se for seg allslags scenarier gjør det bare verre. Husk at de andre foreldrene er opptatt av kun én ting: barnet sitt Anonymkode: daa70...21f 12 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Hva er du redd for i en sånn situasjon? Tenk gjennom hele situasjonen steg for steg. Når når du grensen mellom middels ubehag og skikkelig angst? Hvilke tiltak er mulig å gjøre for å holde angsten på middels nivå? Anonymkode: 01d4a...705 2 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Høres ut som at du har angst for angsten. Hva med å dra sammen med de andre, og så kan du for eksempel vente i bilen før han skal synge, og så kan du gå ut når han er ferdig, og ta deg en liten tur? Anonymkode: e4d1e...66f 3 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden Vet din sønn at du har panikkangst? Hvis ikke, vil det beste kanskje være å ikke møte opp? Tenker hvis han ser deg plutselig storme ut under fremføring av sangen, og han plutselig glemmer teksten osv. Har du noen strategier som pusteøvelser om du merker angsten begynner? Fokus på å finne ulike farger. Feks først kommentere inni deg alt som er rødt (klær, ting, møbler osv), deretter svart, hvitt, gult osv. Kan du evt si på forhånd til sønnen at du venter en viktig telefon, også kan du late som du tar opp telefonen og går ut ved angst? Da vil nok foreldrene tro du må ta tlf. Sitt nærmeste utgang Kan du gå en tur og komme inn når du får melding om at han begynner? Han vet vel sånn ca når han skal synge? Hør på en lydbok, podcast, musikk for å flytte fokus. Du kan forsåvidt ha en propp i øret under arrangementet og. Mulig du flytter fokus litt ved å høre på noe. Anonymkode: b3f83...699
Jadasikkert29 Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg vet egentlig det..er bare det at jeg får så voldsomme panikkanfall der jeg hyperventilerer så mye..er redd for å dumme meg ut å gjøre sønnen flau 🫣 itilfelle jeg ikke klarer å holde meg samlet.. Anonymkode: 11432...bbc Ok, da får du ett panikkanfall. Panikkanfall er helt ufarlig selv om det er skikkelig ubehagelig. Har slitt veldig med dette selv og jeg lover deg at eneste veien ut av angsten er å stå i den. Panikken kommer til å gå over. Lær deg noen pustemetoder og sånt. Dette går helt fint! ❤️ Og du kommer til å angre om du ikke prøver. 7 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden Herregud kan du ikke sette sønnen din foran deg selv? Det er 2 timer av livet. Hva er det neste? Det blir bare mer og mer ting du unngår til slutt. Sett en stopper og prioriter sønnen din. Får du angst anfall så får du det. De varer ikke mer enn maks 10 minutter. Fokuser på det du ser rundt deg, hold i armlenene på stolen, kjenn lukten av salen, kjenn bena i gulvet. Vift med tærne inni skoene. Bare pust. Og still opp for sønnen din!! Anonymkode: b95c1...85b 3 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud kan du ikke sette sønnen din foran deg selv? Det er 2 timer av livet. Hva er det neste? Det blir bare mer og mer ting du unngår til slutt. Sett en stopper og prioriter sønnen din. Får du angst anfall så får du det. De varer ikke mer enn maks 10 minutter. Fokuser på det du ser rundt deg, hold i armlenene på stolen, kjenn lukten av salen, kjenn bena i gulvet. Vift med tærne inni skoene. Bare pust. Og still opp for sønnen din!! Anonymkode: b95c1...85b Herregud, du skjønner åpenbart INGENTING når det kommer til angst og panikkanfall! Anonymkode: aa192...a85 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden Bli hjemme. Jeg hadde en forelder som aldri kunne bli med pga jobben (bonde). Og jeg lover: jeg vokste opp og ble et helt vanlig menneske uten noen bitterhet fordi moren min ikke kunne se på meg på juleavslutningene 😊 Anonymkode: e1a37...e5f 1
Virrevirrevapp Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden Bli hjenme og fokuser på å bli frisk. 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja jeg vet egentlig det..er bare det at jeg får så voldsomme panikkanfall der jeg hyperventilerer så mye..er redd for å dumme meg ut å gjøre sønnen flau 🫣 itilfelle jeg ikke klarer å holde meg samlet.. Anonymkode: 11432...bbc Klart du klarer ... pust med magen. Det er absolutt ingen som er ute etter deg, og ingenting farlig vil skje. Anonymkode: c9301...f9e 1 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud, du skjønner åpenbart INGENTING når det kommer til angst og panikkanfall! Anonymkode: aa192...a85 Hva mener du er løsningen da? Grave seg ned, og bli der i all evighet? Anonymkode: c9301...f9e 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå