AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #1 Skrevet 3. desember 2025 Jeg har prøvd flere medikamenter for angst, og har endelig funnet noe som fungerer for meg. Problemet er at medikamentet har sult som bivirkning, og jeg har lagt skikkelig på meg. Jeg har nå klart å slutte å spise usunn mat, og går sakte ned i vekt. Men jeg har dessverre enkelte dager hvor jeg fremdeles spiser for mye. Det skjer ikke ofte, men det hender iblant. Det er vel derfor vektnedgangen ikke går fortere. Jeg er utålmodig. Kjenner på så mye skam, spesielt hvis jeg en dag har spiser for mye. Er det normalt at dette skjer? Føler at jeg burde ha bedre viljestyrke, og har fått noen ufine kommentarer etter vektoppgangen. Anonymkode: 85364...922 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #2 Skrevet 3. desember 2025 Ja, det er normalt. Jeg har hørt om flere som sliter med dette. Skam er en ubehagelig følelse, men det kan ikke gjøre deg noe vondt. Har du noen å alliere deg med i vektnedgangen? Eller noen som kan støtte deg? Anonymkode: 3a6d9...8d3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #3 Skrevet 3. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er normalt. Jeg har hørt om flere som sliter med dette. Skam er en ubehagelig følelse, men det kan ikke gjøre deg noe vondt. Har du noen å alliere deg med i vektnedgangen? Eller noen som kan støtte deg? Anonymkode: 3a6d9...8d3 Takk for svar. Jeg har en mor som jeg er alliert med. Jeg isolerer meg på fritiden, fordi jeg har forstått etter hvert hva enkelte tenker. Jeg fungerte ikke i det hele tatt før jeg fikk denne medisinen. Terapi hjalp ikke noe særlig, så jeg føler meg heldig som har fått noe som hjelper meg i hverdagen. Jeg føler meg bare ekstra sårbar fordi jeg har hatt angst så lenge. Det har tæret på selvtilliten min, og det er kanskje derfor det er vanskelig for meg å takle kommentarer til overvekten min. Jeg har ofte lurt hvordan andre håndterer slike kommentarer. Tenker også på hvordan andre som går ned i vekt takler det å sabotere seg selv når det skjer at du enkelte ganger spiser for mye. Anonymkode: 85364...922
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #4 Skrevet 3. desember 2025 Jeg har gått ned fra fedme, og opplevde lignende følelser da jeg slanket meg. Mitt lille mantra (som ikke er særlig politisk korrekt, men det funker for meg) er at det er bra at jeg kjenner litt på skamfølelse som manglet da jeg spiste meg opp 35 kg. Den hjelper meg å virkelig kjenne på at jeg skal aldri bli så stor igjen. Den hjelper meg å bli normalvektig. Anonymkode: f0d17...75b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2025 #5 Skrevet 4. desember 2025 Ikke vær alt for streng mot deg selv. Nesten alle som holder på med vektnedgang har 1 ukedag der de kan spise friere og kose seg med noe. Fokusér på fysisk aktivitet som du trives med. Om det er lengre/ korte gåturer eller spinning for eksempel. Drikk te/ kaffe og kakao hvis du liker det uten å overdrive. I kakao kan du bruke stevia istedet for sukker. Fortsatt lykke til! Du klarer mer enn du tror og du er sterkere enn du vet ♥️ Anonymkode: 3a6d9...8d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå