AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #1 Skrevet 3. desember 2025 Jeg ble syk igår med feber, hodepine og muskelsmerter. I dag er jeg verre med høyere feber, dårligere allmentilstand og i tillegg er jeg stiv i nakken. Når jeg vrir hodet bak eller til begge sider prikker det i hele kroppen og jeg blir svimmel. Målte temp til 39,5 nå. Ringte legevakt (bekymret for hjernehinnebetennelse) men hun sa bare at jeg kunne ta Paracet 4 ganger om dagen. Burde det ikke undersøkes? Føler meg så dum som må ringe å mase på de. Jeg nevnte ikke dette med hjernehinnebetennelse men regner med de er obs på det på en legevakt Anonymkode: 8341d...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #2 Skrevet 3. desember 2025 Kan legge til at jeg er 35 år Anonymkode: 8341d...c7b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #3 Skrevet 3. desember 2025 Kanskje sjekke om du har hjernehinnebetennelse? Anonymkode: f254a...ad4
Honey Dew Skrevet 3. desember 2025 #4 Skrevet 3. desember 2025 Har du også utslett, kan det være hjernehinnebetennelse.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #5 Skrevet 3. desember 2025 Honey Dew skrev (1 time siden): Har du også utslett, kan det være hjernehinnebetennelse. Trenger ikke ha utslett for at det kan være hjernehinnebetennelse! Jeg ville prøvd en paracet, og hvis det ikke ble veldig mye bedre innen en time ville jeg ringt igjen og sagt at du spesifikt lurer på hjernehinnebetennelse. Man skulle tro at legevakten er obs på det, men av og til så glipper sånt. Så et tydelig spørsmål er alltid best. Man kan jo få muskelvondt og bli stiv i nakken av den grunn, men lurt å være oppmerksom. Anonymkode: 72265...f4e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #6 Skrevet 3. desember 2025 Høres mer ut som influensa Anonymkode: 9ec01...a61
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #7 Skrevet 3. desember 2025 Nakkestivhet skal da sjekkes uansett har jeg fått beskjed om - så jeg hadde ringt fastlege for hastetime i morgen, Anonymkode: 40bcb...07a 1
moomino Skrevet 3. desember 2025 #8 Skrevet 3. desember 2025 Her fikk vi beskjed at nakkestivhet med feber skulle sjekkes
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #9 Skrevet 3. desember 2025 Kan du ta haka ned på brystet? Nakkestivhet mot sidene vitner mer om influensa. Har man problemer med å ta haken mot brystet er det et større varsel tegn på hjernehinnebetennelse. Anonymkode: 51394...686 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #10 Skrevet 3. desember 2025 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kan du ta haka ned på brystet? Nakkestivhet mot sidene vitner mer om influensa. Har man problemer med å ta haken mot brystet er det et større varsel tegn på hjernehinnebetennelse. Anonymkode: 51394...686 Skulle til å skrive nettopp dette:) Anonymkode: be9ef...716
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå