AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:24 #161 Skrevet lørdag kl. 15:24 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): men alikevel når du viste så lot du det skje så da er du ikke uskyldig i det likevel Anonymkode: be288...737 Og jeg har heller aldri sagt jeg er uskyldig. Jeg bruker både ordet anger og dårlig samvittighet i det jeg skrev. Jeg er bare så lei av forestillingen om at de som er utro er det fordi de blir «fristet». Jeg ble sjekket opp av han her. Han initierte og drev det framover. Og ja jeg falt for ham, og det er dumt, men ikke f… om jeg skal sitte med den største skyldfølelsen i ettertid. Anonymkode: 50668...dfe 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:04 #162 Skrevet lørdag kl. 16:04 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nåja… alle menn både gifte og single, vet hvor vanskelig det er å være på søken. Så å lyve på seg et ekteskap er nok særdeles sjeldent. Anonymkode: a05c6...a08 Disse mennene sliter da ikke med å finne damer som vil være involverte i utroskap, om de er attraktive. Og det er jo utmerket unnskyldning om du vil møtes sjeldent, ikke ha henne med hjem etc. Anonymkode: aa13c...d1a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:43 #163 Skrevet søndag kl. 08:43 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Disse mennene sliter da ikke med å finne damer som vil være involverte i utroskap, om de er attraktive. Og det er jo utmerket unnskyldning om du vil møtes sjeldent, ikke ha henne med hjem etc. Anonymkode: aa13c...d1a Jo, alle menn sliter på datingmarkedet. Det hadde du også visst, hadde du hatt peiling på datingmarkedet i dag. Anonymkode: a05c6...a08
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:12 #164 Skrevet søndag kl. 10:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, alle menn sliter på datingmarkedet. Det hadde du også visst, hadde du hatt peiling på datingmarkedet i dag. Anonymkode: a05c6...a08 Datingmarkedet ja. Men uforpliktende sex-markedet er noe annet. Da betyr ikke eksisterende sivilstatus noe som helst, og man får adskillig mye mer å velge mellom. Anonymkode: 47d04...4f4 3
herzeleid Skrevet søndag kl. 10:19 #165 Skrevet søndag kl. 10:19 AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 13.40): Virker som dette er en svært vanlig oppfatning her på KG. Hvorfor? Anonymkode: 9c24e...fe4 Jeg tror det er svært sjelden at hun får ‘hovedskylden’ men at det oftere blir en diskusjon om hvorvidt hun gjør noe galt, samtidig som alle er enige om at mannen gjør noe galt. ‘Alle’ er enige i at han er en drittsekk. De her inne som selv er eller har vært ‘den andre kvinnen’ mener selv å ikke være det samme og dermed oppstår det diskusjon. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:24 #166 Skrevet søndag kl. 10:24 herzeleid skrev (1 minutt siden): Jeg tror det er svært sjelden at hun får ‘hovedskylden’ men at det oftere blir en diskusjon om hvorvidt hun gjør noe galt, samtidig som alle er enige om at mannen gjør noe galt. ‘Alle’ er enige i at han er en drittsekk. De her inne som selv er eller har vært ‘den andre kvinnen’ mener selv å ikke være det samme og dermed oppstår det diskusjon. Virker som om den andre alltid får hovedskylden egentlig. Spesielt av den bedrattes side. En gang ble jeg også lurt av en jeg likte, han sa han var single men det stemte ikke. Jeg fikk skylden ikke bare av dama men vennene også. Og jeg nektet å holde på med noen som var i forhold, så det følte jeg var blodig urettferdig. På grunn av den heksejakten og måten de behandlet meg på fikk jeg i hvertfall ingen sympati for den bedratte. Anonymkode: 47d04...4f4 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:32 #167 Skrevet søndag kl. 11:32 Maleficenta skrev (På 5.12.2025 den 5.11): Menn er da ikke noe mer rasjonelle når de banker opp fyren dama var utro med.... Dette er jo ikke veldig vanlig. Det er nok vanligere at mannen banker opp den utro konen. Anonymkode: 1fe6a...511
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:55 #168 Skrevet søndag kl. 11:55 Fremmed fugl skrev (På 12.12.2025 den 13.57): Hvilke forpliktelser har vi for "tilfeldige" medmennesker? En hel del, som å behandle dem med verdighet og respekt frem til vi eventuelt har en grunn til å gjøre det. Strekker meg så langt som at jeg mistenker de fleste som ikke forstår dette, de må ha en eller annen personlighetsforstyrrelse Anonymkode: 8912e...d2f 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:58 #169 Skrevet søndag kl. 21:58 herzeleid skrev (11 timer siden): Jeg tror det er svært sjelden at hun får ‘hovedskylden’ men at det oftere blir en diskusjon om hvorvidt hun gjør noe galt, samtidig som alle er enige om at mannen gjør noe galt. ‘Alle’ er enige i at han er en drittsekk. De her inne som selv er eller har vært ‘den andre kvinnen’ mener selv å ikke være det samme og dermed oppstår det diskusjon. Jeg har mer samme oppfatning som TS, at her på KG så virker det som elskerinna er den største synderen i disse situasjonene. Det skjer ofte i tråder om utroskap her at flere retter all sin harme mot elskerinna. Så kommer noen og minner disse på at det er en mann involvert her som tross alt var den som var utro her, og da svarer de ja selvfølgelig, begge er drittmennesker. Så det er ikke det at de er direkte uenige i at den utro mannen (også) er en drittsekk - men innleggene er ofte MYE mer vektet mot og rettet mot elskerinner, ofte i så stor grad at mannen blir litt glemt. Av og til ender den utro nesten opp med å bli helten - for han tømmer seg bare i elskerinna må vite, og så går han hjem til kona som han elsker og velger henne over elskerinna hver dag. Så det så! Men: dersom man synes mannen er like skyldig her som elskerinna, så hadde man vel ikke godtet seg så sinnsykt over et innbilt scenario hvor mannen har det helt topp og får i pose og sekk, mens kun elskerinna straffes. Jeg tror noen nesten synes det er mer moralsk forkastelig at en kvinne kan bryte et eller annet søsterskap her, mens mannfolk er jo liksom bare sånn, dypper laksen sin der de kan, og kan ikke holdes like moralsk ansvarlige. I tillegg er jo elskerinna en konkret trussel, en homewrecker, en konkurrent. De er skremmende. Anonymkode: b67d4...f75 3 5
AnonymBruker Skrevet i går, 03:26 #170 Skrevet i går, 03:26 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har mer samme oppfatning som TS, at her på KG så virker det som elskerinna er den største synderen i disse situasjonene. Det skjer ofte i tråder om utroskap her at flere retter all sin harme mot elskerinna. Så kommer noen og minner disse på at det er en mann involvert her som tross alt var den som var utro her, og da svarer de ja selvfølgelig, begge er drittmennesker. Så det er ikke det at de er direkte uenige i at den utro mannen (også) er en drittsekk - men innleggene er ofte MYE mer vektet mot og rettet mot elskerinner, ofte i så stor grad at mannen blir litt glemt. Av og til ender den utro nesten opp med å bli helten - for han tømmer seg bare i elskerinna må vite, og så går han hjem til kona som han elsker og velger henne over elskerinna hver dag. Så det så! Men: dersom man synes mannen er like skyldig her som elskerinna, så hadde man vel ikke godtet seg så sinnsykt over et innbilt scenario hvor mannen har det helt topp og får i pose og sekk, mens kun elskerinna straffes. Jeg tror noen nesten synes det er mer moralsk forkastelig at en kvinne kan bryte et eller annet søsterskap her, mens mannfolk er jo liksom bare sånn, dypper laksen sin der de kan, og kan ikke holdes like moralsk ansvarlige. I tillegg er jo elskerinna en konkret trussel, en homewrecker, en konkurrent. De er skremmende. Anonymkode: b67d4...f75 🎯 Anonymkode: 9c24e...fe4
Fremmed fugl Skrevet i går, 04:19 #171 Skrevet i går, 04:19 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har mer samme oppfatning som TS, at her på KG så virker det som elskerinna er den største synderen i disse situasjonene. Det skjer ofte i tråder om utroskap her at flere retter all sin harme mot elskerinna. Så kommer noen og minner disse på at det er en mann involvert her som tross alt var den som var utro her, og da svarer de ja selvfølgelig, begge er drittmennesker. Så det er ikke det at de er direkte uenige i at den utro mannen (også) er en drittsekk - men innleggene er ofte MYE mer vektet mot og rettet mot elskerinner, ofte i så stor grad at mannen blir litt glemt. Av og til ender den utro nesten opp med å bli helten - for han tømmer seg bare i elskerinna må vite, og så går han hjem til kona som han elsker og velger henne over elskerinna hver dag. Så det så! Men: dersom man synes mannen er like skyldig her som elskerinna, så hadde man vel ikke godtet seg så sinnsykt over et innbilt scenario hvor mannen har det helt topp og får i pose og sekk, mens kun elskerinna straffes. Jeg tror noen nesten synes det er mer moralsk forkastelig at en kvinne kan bryte et eller annet søsterskap her, mens mannfolk er jo liksom bare sånn, dypper laksen sin der de kan, og kan ikke holdes like moralsk ansvarlige. I tillegg er jo elskerinna en konkret trussel, en homewrecker, en konkurrent. De er skremmende. Anonymkode: b67d4...f75 Intressant at vi kan sitte igjen med så ulik opplevelse hva som er vanlig. Den mest vanlige tråden om utroskap har som jeg kan huske fokus på den som er eller har vært utro, og om det er mulig å kunne stole på hen igjen. Så er det litt Intressant med forestilling om at den utro på en rar måte skal være enn vinner, kanskje det gjelder noen få som har det som livsstil. Men fra det jeg kan huske å se i det virkelige livet så kan jeg ikke huske å ha sett det som noe som virker særlig kult å være utro. Først når dem driver på med dobbeltliv, med løgnene og energislitasje på å holde det gående. Ja, selvfølgelig så får dem noen positiv i den perioden, men så begynner det å ta helt av når dem blir avslørt. Ofte drama på steroider. Noen ganger på to fronter parallelt, både i forhold til dems sin faste partner og den dem er utro med. De fleste prøver å "redde" forholdet, som betyr å leve tett med et menneske som mistror og kanskje til og med forakter deg. Når det ikke går, så sitter den utro i ofte i en svak situasjon ved samlivsbruddet, da den har skylden. Hvis brukere av KG speiler befolkningen: Så har 40-50 % vært utro i et eller flere forhold. Så er 10 % utro i sitt nåværende forhold. Har ikke sett noen statistikk på hvor vanlig det er å ha vært elsker eller elskerinne. Men det er da opplagt ikke uvanlig å ha vært det. Så har alle folk i sin familie eller vennekrets som har vært utro, blitt utsatt for utroskap, eller vært eller er elsker eller elskerinne. Hvordan folk svarer i slike tråder vil vel naturlig i stor grad være preget av vår personlige direkte og indirekte erfaring, og da ikke minst følelsesmessig. Personlig tenker jeg at det må gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Både det at ingen av oss mennesker er feilfri, og det at det faktisk trengs to personer for at utroskap skal skje. Hvordan finner man hverandre til slike forhold (der en er elsker eller elskerinne), i hovedsak fra å ha vært kolleger eller venner først. Der prosessen fra "vanlig" kollega eller venn til noe annet, går gradvis og krever at begge to tar valg mer eller mindre bevist om å bli med på den veien. Som gjør at begge må ha ansvar. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 04:28 #172 Skrevet i går, 04:28 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jo, alle menn sliter på datingmarkedet. Det hadde du også visst, hadde du hatt peiling på datingmarkedet i dag. Anonymkode: a05c6...a08 De får jo åpenbart noe til, hvis de først har funnet noen som vil være fast partner og deretter noen å være utro med. Drt er ikke jomfruen som er utro. Man må jo ha noen å være utro mot. Anonymkode: aa13c...d1a
AnonymBruker Skrevet i går, 04:29 #173 Skrevet i går, 04:29 AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 13.40): Virker som dette er en svært vanlig oppfatning her på KG. Hvorfor? Anonymkode: 9c24e...fe4 Jeg føler ikke elskerinna får mest skyld her på kg. tenker heller at det virker som om mange elskerinner her omtaler det som at det ikke er deres problem om mannen de puler er gift, og at det er noe de får pes for. Jeg tenker at litt samvittighet burde man ha, man ligger ikke med gifte folk selv om det største sviket er fra partneren som gjør det Anonymkode: a4550...969 3 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #174 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Strekker meg så langt som at jeg mistenker de fleste som ikke forstår dette, de må ha en eller annen personlighetsforstyrrelse Anonymkode: 8912e...d2f Det du ikke forstår er at det for mange, inkludert meg, er irrelevant om alle kvinner i hele verden holder seg unna min mann. Jeg velger en mann som av egen, fri vilje, er trofast med meg. Det å snakke om "medskyldig" blir derfor irrelevant - for om utroskapen gjennomføres eller ikke er irrelevant. Anonymkode: 3d562...5f0 5
Anonymdame25 Skrevet 15 timer siden #175 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.12.2025 den 16.24): Og jeg har heller aldri sagt jeg er uskyldig. Jeg bruker både ordet anger og dårlig samvittighet i det jeg skrev. Jeg er bare så lei av forestillingen om at de som er utro er det fordi de blir «fristet». Jeg ble sjekket opp av han her. Han initierte og drev det framover. Og ja jeg falt for ham, og det er dumt, men ikke f… om jeg skal sitte med den største skyldfølelsen i ettertid. Anonymkode: 50668...dfe Det er ikke damer som ikke vet at en mann er opptatt som blir hatet, men de som vet at mannen er opptatt/har barn, er i mine øyne skyldig i å påføre andre mennesker et traume når sviket til den som er utro blir oppdaget.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #176 Skrevet 15 timer siden Anonymdame25 skrev (15 minutter siden): Det er ikke damer som ikke vet at en mann er opptatt som blir hatet, men de som vet at mannen er opptatt/har barn, er i mine øyne skyldig i å påføre andre mennesker et traume når sviket til den som er utro blir oppdaget. Så du ville vært sammen med en mann som vil være med andre, så lenge alle kvinner sier "nei takk"? Anonymkode: 3d562...5f0 1 1
Anonymdame25 Skrevet 15 timer siden #177 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 16.59): Du tilga jo din mann, så du godtar smuler og bedrageri selv. Anonymkode: afdd6...5b6 Ikke fått smuler jeg nei, det er det kun ligget som har fått, men bedratt har jeg blitt, ja. Det godtas ikke, men det er omstendigheter i et langvarig forhold hvor det også er barn i bildet, som gjør at ting ikke er så svart hvitt som man trodde før man selv stod midt oppi det.
Anonymdame25 Skrevet 15 timer siden #178 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du ville vært sammen med en mann som vil være med andre, så lenge alle kvinner sier "nei takk"? Anonymkode: 3d562...5f0 Herregud, du må være/ha vært en inntrenger med de håpløse kommentarene du kommer med hele veien.
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #179 Skrevet 13 timer siden Anonymdame25 skrev (2 timer siden): Herregud, du må være/ha vært en inntrenger med de håpløse kommentarene du kommer med hele veien. Vil du ikke svare på det spørsmålet? Det var et realistisk spørsmål. Anonymkode: a05c6...a08 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå