Gå til innhold

Hvorfor er det alltid elskerinna som får skylda når mannen er utro?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alltid dette narrativet om den «stakkars» gifte mannen som blir sjekket opp. Jeg er singel og blitt sjekket opp av utallige gifte menn. Har en annen venninne som det samme skjer med. Tror faktisk det er mer vanlig at han selv tar initiativ når menn får seg elskerinne, enn at han blir fristet. 

Anonymkode: 50668...dfe

Ja, dette er veldig vanlig. Gifte menn er på sjekker’n så å si hele tiden. Målet er å finne seg en elskerinne. De fleste som sjekker meg opp eller tar kontakt, er gift. 
Og bare å se på dating og sex sider på nettet, der er halve norges befolkning av menn. 

Anonymkode: a05c6...a08

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det visste de BEGGE

Anonymkode: 19f24...234

Han vet det 100 % av gangene, hun vet det en del av gangene 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hater henne ikke. Det var bare fakta: det fantes ikke noe hos henne som jeg ikke hadde, annet enn ei ny fitte. Hun laget også helvete og spetakkel da eksmannen min valgte familie fremfor henne, var her på trappa og kjeftet på meg, kalte meg stygge ting og bar seg. Hun var aldri noen konkurrent for meg, sånn egentlig. Jeg er ikke en person som slåss for en pikk, sorry. Det er altfor mange menn og pikker i verden til det, ikke akkurat mangelvare - verken gode menn eller pikker. Jeg var heller ikke interessert i å redde ekteskapet. Han bedro meg, og fortsatte å sende meldinger til ei annen dame (altså, hele poenget med å ikke hate elskerinna og bare drite i henne er jo at hvis hun hadde sagt nei, ville han ha gått videre til neste villige dame). Da ble det kroken på døra, rolig og ryddig brudd. Vi kommuniserer svært bra i dag mht. barna. Så jeg har aldri hatet verken ham eller elskerinnen.

Anonymkode: a3bb7...1df

Beklager, du lurer ingen her. Du går inn i en tråd om utroskap ikke for å svare på spørsmålet, men for å terpe på at elskerinner ikke er vakrere, smartere eller mer gudommelige skapninger enn koner er. Hun lever jo rent free i hodet ditt. 

Dersom du virkelig ikke brydde deg nevneverdig her, menn er bare pikker og kvinner er bare fitter og følelser eier du ikke, så hadde du jo heller ikke giddet å legge energi i å skrive noe som utelukkende kommer fra koner som bærer masse nag og bitterhet. 

Selvfølgelig kan elskerinna i mange tilfeller ha noe mer eller annet det kona har å tilby, det skjønner jo alle. 

Bare at noe er annerledes, er noen ganger grunn nok det, det er spenning og noe nytt, og kona kan aldri være en ny kvinne for han. Men du legger LITT vel mye i det ene lille KG-kone-favorittstudiet du lenker til, og ikke minst ditt pittelille empiriske studie på KUN deg selv og din situasjon, om du tror dette er årsaken til all utroskap i verden og at elskerinner aldri er bedre enn kona på noen som helst måte. Det blir for banalt, og litt barnslig å påstå.

Anonymkode: b67d4...f75

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 13.40):

Virker som dette er en svært vanlig oppfatning her på KG. Hvorfor?

Anonymkode: 9c24e...fe4

Rett og slett fordi kvinner mangler emosjonell intelligens og evne til grunnleggende logisk tenkning (selvfølgelig ikke alle men de fleste). Dette kommer ikke fra en mann, men fra en kvinne selv. Og nei jeg har aldri vært noen sin elskerinne. 

Anonymkode: 0c8df...9da

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Rett og slett fordi kvinner mangler emosjonell intelligens og evne til grunnleggende logisk tenkning (selvfølgelig ikke alle men de fleste). Dette kommer ikke fra en mann, men fra en kvinne selv. Og nei jeg har aldri vært noen sin elskerinne. 

Anonymkode: 0c8df...9da

Menn er da ikke noe mer rasjonelle når de banker opp fyren dama var utro med....

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nope. Her var det tilgang på sex hver eneste dag, når som helst. Men siden han ble lei av det samme underlivet, så hjalp ikke det.

Er jo stor forskjell på tilgang og en dame som begjærer og faktisk har skikkelig lyst på han

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (5 timer siden):

Er jo stor forskjell på tilgang og en dame som begjærer og faktisk har skikkelig lyst på han

Jeg hadde skikkelig lyst på ham, siden jeg er nesten sexavhengig, og helst ønsker intimitet hver dag når jeg er i et forhold. Viste ham på forskjellige måter at jeg begjærte ham, men hans tanker var jo hos denne nye. Helt til hun ikke var så ny lenger, og da kuttet tenningen der i gården.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Beklager, du lurer ingen her. Du går inn i en tråd om utroskap ikke for å svare på spørsmålet, men for å terpe på at elskerinner ikke er vakrere, smartere eller mer gudommelige skapninger enn koner er. Hun lever jo rent free i hodet ditt. 

Dersom du virkelig ikke brydde deg nevneverdig her, menn er bare pikker og kvinner er bare fitter og følelser eier du ikke, så hadde du jo heller ikke giddet å legge energi i å skrive noe som utelukkende kommer fra koner som bærer masse nag og bitterhet. 

Selvfølgelig kan elskerinna i mange tilfeller ha noe mer eller annet det kona har å tilby, det skjønner jo alle. 

Bare at noe er annerledes, er noen ganger grunn nok det, det er spenning og noe nytt, og kona kan aldri være en ny kvinne for han. Men du legger LITT vel mye i det ene lille KG-kone-favorittstudiet du lenker til, og ikke minst ditt pittelille empiriske studie på KUN deg selv og din situasjon, om du tror dette er årsaken til all utroskap i verden og at elskerinner aldri er bedre enn kona på noen som helst måte. Det blir for banalt, og litt barnslig å påstå.

Er det deg, Lise? Til å være en fremmed person så uttrykker du deg i svært svulstige ordelag. Selvfølgelig eier jeg følelser, og ingen har sagt at "menn er bare pikker og kvinner er bare fitter". Men det jeg har sett i omgangskretsen og i mitt eget tidligere forhold, er at mange menn er utro fordi en villig, ny fitte var tilgjengelig. Derfor er det svært få menn som forlater kona for elskerinna, statistisk sett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det deg, Lise? Til å være en fremmed person så uttrykker du deg i svært svulstige ordelag. Selvfølgelig eier jeg følelser, og ingen har sagt at "menn er bare pikker og kvinner er bare fitter". Men det jeg har sett i omgangskretsen og i mitt eget tidligere forhold, er at mange menn er utro fordi en villig, ny fitte var tilgjengelig. Derfor er det svært få menn som forlater kona for elskerinna, statistisk sett.

Det er du som har kalt kvinner og menn for fitter og pikk her, ikke jeg. 

Jeg tror man ofte ser, det man vil se. Omgangskretsen din er kanskje de bedratte, ikke de utro - så du har ikke hele historien.

Jeg sier ikke at det du beskriver ikke skjer. Noen blir bare ubønnhørlig dratt mot "det nye", og det vil alltid være noe spennende og uimotståelig med det, uansett hvor bra de har det hjemme.

Men det er også ofte enklest å skylde på - for begge parter. Da var det ikke noe galt med kona eller forholdet.

Men i min omgangskrets, har jeg sett mange menn som har vært utro fordi de er ulykkelige i forholdet. En kone som tar dem for gitt, er en gjenganger. Som du, som trekker på skuldrene og sier at mannen din var bare en pikk uansett og de finnes det nok av, han var ikke noe spesiell og enkel å bytte ut. Om han skulle sitte med den følelsen så kan jo det skape en tomhet som en annen kan fylle.

Nå vet jeg ingenting om akkurat ditt forhold da - men skjønner du hva jeg mener, om vi skal snakke litt mer generelt og ikke spesifikt om deg?

Jeg kjenner forøvrig også til svært mange tilfeller hvor mannen har forlatt kona for elskerinne. De bare sier det ikke høyt. Utroskap skjer ofte i overlapp-situasjoner, han er på vei ut fra før og finner en annen å gå til. 

Men som oftest skiller de seg ikke nei - som oftest er jo ikke det heller målet til elskerinna.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er så utrolig mange lavpanna elskerinner her inne som med åpne øyne sprer beina for opptatte menn....og som i enhver tråd bare må forsvare seg selv. I mine øyne så er elskerinner som med viten og vilje inngår i et forhold med en mann med familie, kone/samboer og barn, rett og slett bare stakkarslige og trenger like mye hjelp som IDIOTEN som velger å dyppe seg i slike folk....NULL respekt for noen av dem herfra iallefall 

Anonymkode: f6bf1...061

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...