Gå til innhold

Hvorfor er det alltid elskerinna som får skylda når mannen er utro?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du mener altså at «det opptatte mennesket» viste deg respekt…??

Anonymkode: 9c24e...fe4

Det sa jeg vel ikke? De er begge idioter som ikke viser respekt. Jeg sier bare at det er en grunn til at begge blir hata. Ikke bare den «opptatte» part. 

Anonymkode: ab57d...c7b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De har ikke engang en faktor. Elskerinna til min eksmann var verken penere, snillere, smartere eller bedre enn meg. Hun hadde en annen fitte, that's it. Og det er en ny, annerledes fitte han ønsket seg. Han gikk fort lei henne og ønsket seg tilbake til familien, mens hun ble helt knust og laget svære scener fordi han ikke ønsket å fortsette. Forskningen viser at elskerinner ofte er verken penere eller hyggeligere enn koner, de er bare en ny fitte - ikke akkurat noe å være sjalu på. 

Anonymkode: a3bb7...1df

Du skjønner at du med dette innlegget egentlig er med på å illustrere poenget til TS? 

Ikke et eneste ord om eksmannen, men svært mye nedsettende om elskerinnen, du kaller henne til og med for fitte. Du syder av bitterhet og skadefryd, og må til og med legge til at elskerinner hverken er vakrere eller hyggeligere enn deg.

Det får deg til å fremst som sjalu og usikker og opptatt av å hevde deg over henne, som jeg tror er en av årsakene til at man kan hate elskerinna - hun blir jo en konkurrent, en man sammenligner seg med og har behov for å føle seg bedre enn. Man har behov for å hate henne. Akkurat som jeg tror at i noen tilfeller, så hater elskerinna kona. Uten den andre kvinnen på banen så hadde livet vært bedre. Hadde hun bare aldri vært født, så hadde man hatt mannen for seg selv. Så derfor får hun skyld. 

I tillegg tror jeg som andre er inne på at dersom man ønsker å redde ekteskapet, så er det lettere å skylde på og hate en fremmed tredjepart. Med en gang alt er mannens feil, så blir han mye vanskeligere å tilgi.

Anonymkode: b67d4...f75

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De har ikke engang en faktor. Elskerinna til min eksmann var verken penere, snillere, smartere eller bedre enn meg. Hun hadde en annen fitte, that's it. Og det er en ny, annerledes fitte han ønsket seg. Han gikk fort lei henne og ønsket seg tilbake til familien, mens hun ble helt knust og laget svære scener fordi han ikke ønsket å fortsette. Forskningen viser at elskerinner ofte er verken penere eller hyggeligere enn koner, de er bare en ny fitte - ikke akkurat noe å være sjalu på. 

Forskningen viser 😂 Du får gjerne linke til denne forskningen du viser til, den seriøse forskningen om hvorvidt elskerinner er penere eller hyggeligere enn koner. 

Mistenker generelt (ikke forskning) at den utro mannen synes elskerinna er mye penere og hyggeligere enn hva den bedratte kona eller hennes venninner ville vurdert henne som. 
Er derfor svært spent på denne forskningen du viser til, med tanke på at både utseende og hvorvidt noen er hyggelige eller ikke, er temmelig subjektivt. 

Anonymkode: d100a...ba6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forskningen viser 😂 Du får gjerne linke til denne forskningen du viser til, den seriøse forskningen om hvorvidt elskerinner er penere eller hyggeligere enn koner. 

Mistenker generelt (ikke forskning) at den utro mannen synes elskerinna er mye penere og hyggeligere enn hva den bedratte kona eller hennes venninner ville vurdert henne som. 
Er derfor svært spent på denne forskningen du viser til, med tanke på at både utseende og hvorvidt noen er hyggelige eller ikke, er temmelig subjektivt. 

Jeg har linket til forskningen i denne tråden. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan er du til å avgjøre at du er penere enn henne?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skjønner at du med dette innlegget egentlig er med på å illustrere poenget til TS? 

Ikke et eneste ord om eksmannen, men svært mye nedsettende om elskerinnen, du kaller henne til og med for fitte. Du syder av bitterhet og skadefryd, og må til og med legge til at elskerinner hverken er vakrere eller hyggeligere enn deg.

Det får deg til å fremst som sjalu og usikker og opptatt av å hevde deg over henne, som jeg tror er en av årsakene til at man kan hate elskerinna - hun blir jo en konkurrent, en man sammenligner seg med og har behov for å føle seg bedre enn. Man har behov for å hate henne. Akkurat som jeg tror at i noen tilfeller, så hater elskerinna kona. Uten den andre kvinnen på banen så hadde livet vært bedre. Hadde hun bare aldri vært født, så hadde man hatt mannen for seg selv. Så derfor får hun skyld. 

I tillegg tror jeg som andre er inne på at dersom man ønsker å redde ekteskapet, så er det lettere å skylde på og hate en fremmed tredjepart. Med en gang alt er mannens feil, så blir han mye vanskeligere å tilgi.

Anonymkode: b67d4...f75

Jeg hater henne ikke. Det var bare fakta: det fantes ikke noe hos henne som jeg ikke hadde, annet enn ei ny fitte. Hun laget også helvete og spetakkel da eksmannen min valgte familie fremfor henne, var her på trappa og kjeftet på meg, kalte meg stygge ting og bar seg. Hun var aldri noen konkurrent for meg, sånn egentlig. Jeg er ikke en person som slåss for en pikk, sorry. Det er altfor mange menn og pikker i verden til det, ikke akkurat mangelvare - verken gode menn eller pikker. Jeg var heller ikke interessert i å redde ekteskapet. Han bedro meg, og fortsatte å sende meldinger til ei annen dame (altså, hele poenget med å ikke hate elskerinna og bare drite i henne er jo at hvis hun hadde sagt nei, ville han ha gått videre til neste villige dame). Da ble det kroken på døra, rolig og ryddig brudd. Vi kommuniserer svært bra i dag mht. barna. Så jeg har aldri hatet verken ham eller elskerinnen.

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Hvordan er du til å avgjøre at du er penere enn henne?

Altså, noe er jo objektivt. For eksempel, så er hun sykelig overvektig, mens jeg er normalvektig og sunn. De aller, aller færreste mener at sykelig overvektige mennesker er pene. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, noe er jo objektivt. For eksempel, så er hun sykelig overvektig, mens jeg er normalvektig og sunn. De aller, aller færreste mener at sykelig overvektige mennesker er pene. 

Har du sett henne selv eller er dette noe mannen bare har sagt til deg?

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Har du sett henne selv eller er dette noe mannen bare har sagt til deg?

Kan du lese det jeg skrev: "hun har vært her på trappa og kjeftet på meg"? Tror du hun var usynlig da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har linket til forskningen i denne tråden. 

Ja, beklager. Dette hadde jeg ikke fått med meg. 

Denne "forskningen" du linker til er en over 12 år gammel spørreundersøkelse fra et nettsted, som viser at "menn er mindre alders- og utseendefikserte enn vi tror".

"Men det som derimot utmerker seg blant flertallet av mennene er at deres hemmelige partnere er mer omsorgsfull, lytter bedre og er mer lidenskapelig." står det også å lese i denne artikkelen. 
Omsorg og lidenskap er kanskje vel så viktig som pen og hyggelig?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, beklager. Dette hadde jeg ikke fått med meg. 

Denne "forskningen" du linker til er en over 12 år gammel spørreundersøkelse fra et nettsted, som viser at "menn er mindre alders- og utseendefikserte enn vi tror".

"Men det som derimot utmerker seg blant flertallet av mennene er at deres hemmelige partnere er mer omsorgsfull, lytter bedre og er mer lidenskapelig." står det også å lese i denne artikkelen. 
Omsorg og lidenskap er kanskje vel så viktig som pen og hyggelig?

Omsorg og lidenskap er svært enkelt å vise til et menneske du nettopp har møtt og er forelsket i, når du ikke trenger å vaske hans sure sokker, høre og lukte på fisene hans osv.

Skrevet

Får alltid elskerinnen skylden da? Vil tro mannen får det tøffest etter avsløring om utroskap, selv om man mener mye om hans utroskapspartner. Hvorfor leser vi mest om elskerinnen?  Jo , fordi det oftest er hun som skriver på KG, det er sjelden den utro mannen. Derfor får hun høre hva som menes om hennes rolle i historien. 

Anonymkode: c979f...1d9

• Nyttig 2
Skrevet

Det er kun på KG elskerinnen får skylda, ikke i det virkelige livet. 

Skrevet
Blåtrå skrev (7 minutter siden):

Det er kun på KG elskerinnen får skylda, ikke i det virkelige livet. 

Tror jeg ikke noe på

• Liker 1
Skrevet

Det er umoralsk å friste andres menn. Men det er mannen min sin feil om han lar seg friste når han er i et forhold. Mannen min skal ta et valg, og avvise damer som prøver å sjekke han opp. Hvis han velger å la seg friste, så er utroskapen 100% hans feil, selv om elskerinnen er umoralsk.

Jeg legger ikke skylden på eksen min sin elskerinne. Hun trodde faktisk at vi hadde gjort det slutt, men at vi bodde sammen til vi hadde fått ordnet det praktiske. I tillegg sa han til henne at jeg var veldig sjalu og krevde at han holdt det skjult at vi hadde gjort det slutt en stund til.

Anonymkode: 2b33d...f63

Skrevet
late_argument skrev (På 3.12.2025 den 13.48):

Fordi det stort sett er hennes skyld

Elskerinnen er ikke utro. I det minste ikke mot mannens kone.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 13.54):

Kåtere også 

Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (45 minutter siden):

Kåtere også 

Nope. Her var det tilgang på sex hver eneste dag, når som helst. Men siden han ble lei av det samme underlivet, så hjalp ikke det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er umoralsk å friste andres menn. Men det er mannen min sin feil om han lar seg friste når han er i et forhold. Mannen min skal ta et valg, og avvise damer som prøver å sjekke han opp. 

Anonymkode: 2b33d...f63

Alltid dette narrativet om den «stakkars» gifte mannen som blir sjekket opp. Jeg er singel og blitt sjekket opp av utallige gifte menn. Har en annen venninne som det samme skjer med. Tror faktisk det er mer vanlig at han selv tar initiativ når menn får seg elskerinne, enn at han blir fristet. 

Anonymkode: 50668...dfe

• Liker 2
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (På 3.12.2025 den 14.10):

Visste ikke mannen selv at han var opptatt?

Jo, det visste de BEGGE

Anonymkode: 19f24...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...