AnonymBruker Skrevet 3. desember #21 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spenningen går ofte fort over. Så må man finne en fitte. Anonymkode: b640a...28e Sier du det altså? Anonymkode: 55ee0...02e
AnonymBruker Skrevet 3. desember #22 Skrevet 3. desember late_argument skrev (27 minutter siden): Fordi det stort sett er hennes skyld Så kvinner burde dekkes til for å ikke friste mannen? Menn er uten vilje og motstandskraft, er det dét du sier? Anonymkode: b775d...9b2 13
AnonymBruker Skrevet 3. desember #23 Skrevet 3. desember Jeg la ikke skylden på hun som mannen var utro med, men jeg hadde lyst å rive hele dama. Ikke for utroskapen, men måten hun oppførte seg på. Hun terroriserte meg, og spredte rykter om meg, osv. mannen sa i hvertfall unnskyld og holdt en lav profil etter bruddet. Anonymkode: afdd6...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #24 Skrevet 3. desember Jeg tror at elskerinner som «får skylden» er ikke pga de lå med mannen, men at de har en særegen, ufin personlighet. De elskerinnene som man ikke hører om, har nok skammet seg over smerten de har vært med å påføre et annet menneske og ikke ønsket at omverdenen skulle få vite om affæren. Anonymkode: afdd6...5b6 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember #25 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror at elskerinner som «får skylden» er ikke pga de lå med mannen, men at de har en særegen, ufin personlighet. De elskerinnene som man ikke hører om, har nok skammet seg over smerten de har vært med å påføre et annet menneske og ikke ønsket at omverdenen skulle få vite om affæren. Anonymkode: afdd6...5b6 Tja. Det handler nok ofte om hva mannen har fortalt. For menn som bare har sex med tilfeldige, eller velger ei elskerinne som også bare er ute etter sex, havner som regel ikke i drama. Det dramatiske oppstår når mannen begynner å fortelle elskerinna detaljer om kona si og/eller begynner å love henne gull og grønne skoger og et framtidig åpent kjærlighetsforhold, ofte begge deler. Anonymkode: aa13c...d1a 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #26 Skrevet 3. desember Tenker usikkerhet og sjalusi. Hadde mannen min vært utro hadde jeg lagt skylden på han. Hun betyr ikke noe for meg. Det er HAN som hadde valgt å drepe forholdet vårt, løst opp hjemmet og familien vår og som hadde forårsaket skilsmisse. Anonymkode: 5d423...eb9 3 3
Strigiformes Skrevet 3. desember #27 Skrevet 3. desember Det er lettere å skylde på en tredjepart. Slik er det ofte i andre situasjoner også. Veldig mange mennesker ønsker å ha noen å klandre. En syndebukk. Om kona klandrer mannen, hvordan skal hun da kunne klare og fortsette samlivet og tilgi han. Den tror jeg kan være veldig vanskelig. Det er mye følelser involvert ofte, og det er ikke rart. Å legge ansvaret på andre er lettere. Det er mine inntrykk i forhold til det jeg har lest her på KG. Om det stemmer vet jeg ikke... Hvordan man reagerer i en bestemt situasjon er personavhengig. 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #28 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Virker som dette er en svært vanlig oppfatning her på KG. Hvorfor? Anonymkode: 9c24e...fe4 Jeg klarer å ha to tanker i hodet på samme tid. Jeg klarer å mene at den som er utro er ansvarlig, OG jeg klarer å synes det er lavmål å bidra til utroskap. Anonymkode: 8c5b6...7ff 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember #29 Skrevet 3. desember Det er veldig få utro menn som skriver her inne, men en hel del elskerinner (som venter og venter og lurer på hvor lenge de må vente). Altså får de litt pushback. At bedratte kvinner og menn ofte (også) er sinte på mannens elskerinne/konas elsker er ikke så rart. Det er en forsvarsmekanisme, spesielt hvis du ønsker å fortsette samlivet. Anonymkode: 40a1d...a79 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember #30 Skrevet 3. desember Svar på HI. Det er pga. kvinner har behov for trykke hverandre ned og slut shame. Dette er innbygd mekanisme i dere og har noe med konkurranse på evolusjonære instinkter. Anonymkode: b50a7...803 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #31 Skrevet 3. desember Kan det hende at kona skylder på begge to? Det er sjelden at man vet hva som foregår innenfor husets fire vegger. Anonymkode: e97fd...38f 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember #32 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): At bedratte kvinner og menn ofte (også) er sinte på mannens elskerinne/konas elsker er ikke så rart. Det er en forsvarsmekanisme, spesielt hvis du ønsker å fortsette samlivet. Anonymkode: 40a1d...a79 Og ikke minst; den som er utro og har skjult det, er flink til å lyve. De slutter jo ikke med det om de er blitt "tatt". Så da leverer han et ydmykt "spiel" mens kona er rasende på elskerinna, og ligger lavt til han er utro på nytt. Anonymkode: aa13c...d1a 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember #33 Skrevet 3. desember Synes jeg leser «hvorfor får elskerinnen skylda i stedet for mannen?!»-tråder her inne langt oftere enn jeg ser elskerinnen faktisk få skylda i stedet for mannen. Kjemper mot vindmøller. Anonymkode: 363ef...48b 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember #34 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes jeg leser «hvorfor får elskerinnen skylda i stedet for mannen?!»-tråder her inne langt oftere enn jeg ser elskerinnen faktisk få skylda i stedet for mannen. Kjemper mot vindmøller. Anonymkode: 363ef...48b Er vel bare å skriver hore, ludder ol i søkefeltet så kommer alle trådene fra sinte koner opp. De snakker ikke om at mannen hora seg Anonymkode: aa13c...d1a 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember #35 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er vel bare å skriver hore, ludder ol i søkefeltet så kommer alle trådene fra sinte koner opp. De snakker ikke om at mannen hora seg Anonymkode: aa13c...d1a My point exactly! Anonymkode: b50a7...803
AnonymBruker Skrevet 3. desember #36 Skrevet 3. desember Det er noe ekstremt patetisk over å involvere seg med opptatte menn(esker). Hvorfor skal jeg ha respekt for deg når du ikke gadd vise respekt for meg? Anonymkode: ab57d...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #37 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er noe ekstremt patetisk over å involvere seg med opptatte menn(esker). Hvorfor skal jeg ha respekt for deg når du ikke gadd vise respekt for meg? Anonymkode: ab57d...c7b Du mener altså at «det opptatte mennesket» viste deg respekt…?? Anonymkode: 9c24e...fe4 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember #38 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er noe ekstremt patetisk over å involvere seg med opptatte menn(esker). Hvorfor skal jeg ha respekt for deg når du ikke gadd vise respekt for meg? Anonymkode: ab57d...c7b Og kvinner er aldri utro liksom ? De er bare mye flinkere å skjule det. Ja, jeg har vært "hemmelig ung elsker" til flere 45+ damer i mine yngre år. Så jeg vet litt hva jeg prater om. Anonymkode: 6ed01...3b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #39 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tror at elskerinner som «får skylden» er ikke pga de lå med mannen, men at de har en særegen, ufin personlighet. Tror du virkelig på slikt sprøyt? AnonymBruker skrev (9 timer siden): De elskerinnene som man ikke hører om, har nok skammet seg over smerten de har vært med å påføre et annet menneske og ikke ønsket at omverdenen skulle få vite om affæren. Anonymkode: afdd6...5b6 Eller så kan man ha trodd at mannen faktisk var skilt/separert. Mange menn er på Tinder og aktiv søken etter andre kvinner. Eller går aktivt inn for å prøve seg på kvinner i livet sitt. Noen av de ender vel opp med å få napp, hvis de er overbevisende nok. De færreste kvinner har lyst på en gift mann med familie. Anonymkode: 184b0...7c5 4 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember #40 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror du virkelig på slikt sprøyt? Eller så kan man ha trodd at mannen faktisk var skilt/separert. Mange menn er på Tinder og aktiv søken etter andre kvinner. Eller går aktivt inn for å prøve seg på kvinner i livet sitt. Noen av de ender vel opp med å få napp, hvis de er overbevisende nok. De færreste kvinner har lyst på en gift mann med familie. Anonymkode: 184b0...7c5 De kan så klart ha blitt lurt, og likevel ikke lage et spetakkel hvor alt fokus skal være på «offeret», «stakkars meg, kona er dum» Anonymkode: afdd6...5b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå