Gå til innhold

Hvorfor er det alltid elskerinna som får skylda når mannen er utro?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Virker som dette er en svært vanlig oppfatning her på KG. Hvorfor?

Anonymkode: 9c24e...fe4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke min oppfatning. Elskerinner som vil "hjelpe" kona med å sladre om utroskap får mindre støtte, det stemmer.  De kunne brukt empatien sin før de hadde sex med gift mann, eller avsluttet momentant når de fikk greie på det

Anonymkode: cbad5...f68

• Liker 6
Skrevet

Fordi det er enklere å være sint på en du ikke er glad i. 

Anonymkode: ce27f...4bc

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virker som dette er en svært vanlig oppfatning her på KG. Hvorfor?

Anonymkode: 9c24e...fe4

Fordi samfunnet fortsatt er patriarkalsk og gir kvinnen skylda for det meste. Er mannen utro? Det er konas skyld fordi hun har forfalt/nekter analsex/har blitt eldre og elskerinnas skyld fordi hun har vært pågående/forført mannen. Er mannen voldelig? Sikkert kvinnens feil, fordi hun: a) har valgt en slik mann og b) har sikkert provosert ham, fæle kjerring. Blir kvinnen utsatt for voldtekt? Hennes skyld, hun måtte jo kle seg annerledes/oppføre seg annerledes/ikke gå alene/ikke ditt og ikke datt. 

Anonymkode: a3bb7...1df

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi det stort sett er hennes skyld

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
late_argument skrev (2 minutter siden):

Fordi det stort sett er hennes skyld

Selvfølgelig er det ikke hennes skyld at DU ikke klarer å være trofast. Hun har ikke lovet din partner noe, men det har du. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror det handler mye om sjalusi. Elskerinna har en faktor som kona/samboer mangler og å vite det tar knekken på oss damer.

Vil også tro det er lettere å skylde på en utvendig faktor.

Anonymkode: 55ee0...02e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det handler mye om sjalusi. Elskerinna har en faktor som kona/samboer mangler og å vite det tar knekken på oss damer.

Vil også tro det er lettere å skylde på en utvendig faktor.

De har ikke engang en faktor. Elskerinna til min eksmann var verken penere, snillere, smartere eller bedre enn meg. Hun hadde en annen fitte, that's it. Og det er en ny, annerledes fitte han ønsket seg. Han gikk fort lei henne og ønsket seg tilbake til familien, mens hun ble helt knust og laget svære scener fordi han ikke ønsket å fortsette. Forskningen viser at elskerinner ofte er verken penere eller hyggeligere enn koner, de er bare en ny fitte - ikke akkurat noe å være sjalu på. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi samfunnet fortsatt er patriarkalsk og gir kvinnen skylda for det meste. Er mannen utro? Det er konas skyld fordi hun har forfalt/nekter analsex/har blitt eldre og elskerinnas skyld fordi hun har vært pågående/forført mannen. Er mannen voldelig? Sikkert kvinnens feil, fordi hun: a) har valgt en slik mann og b) har sikkert provosert ham, fæle kjerring. Blir kvinnen utsatt for voldtekt? Hennes skyld, hun måtte jo kle seg annerledes/oppføre seg annerledes/ikke gå alene/ikke ditt og ikke datt. 

Ottar? 

Anonymkode: 9fae2...5e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har ikke engang en faktor. Elskerinna til min eksmann var verken penere, snillere, smartere eller bedre enn meg. Hun hadde en annen fitte, that's it. Og det er en ny, annerledes fitte han ønsket seg. Han gikk fort lei henne og ønsket seg tilbake til familien, mens hun ble helt knust og laget svære scener fordi han ikke ønsket å fortsette. Forskningen viser at elskerinner ofte er verken penere eller hyggeligere enn koner, de er bare en ny fitte - ikke akkurat noe å være sjalu på. 

Hvor er denne forskningen?

Vil si at en ny fitte er en faktor kona ikke har. Og spenning er også noe.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ottar? 

Anonymkode: 9fae2...5e8

Hvem er Ottar? 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig den opptatte som er den hovedskyldige, i en straffesak får medskyldig lavere straff. Dette burde folk innse også angående utroskap. Men tipper det er fordi de vil unnskylde partneren fordi de vil fortsette å være med den.  Jeg hadde lagt skylden på den som sviktet meg , ikke den andre dama. 

Anonymkode: 972e3...5eb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi kvinne er kvinne verst, og det er kvinner som sladrer, sutrer og klager mest og høyest.

Anonymkode: 8b56e...d14

• Nyttig 1
Skrevet

fordi veldig mange kvinner er fryktelig patetiske og stakkarslige.

Hilsen kvinne 43

Anonymkode: 4af46...531

• Nyttig 2
Skrevet

Men ingen blir sjalu på noen som bare kan tilby ei fitte. Det var mitt poeng. Forskningen er her: https://www.nettavisen.no/elskerinne/utro/victoria-milan/elskerinnen-er-ikke-hun-du-tror/s/12-95-3684544
https://www.finansavisen.no/nyheter/livsstil/2013/09/konen-er-ofte-penere-enn-elskerinnen

Så kan du se på elskerinner til Hollywood-kjendiser, for eksempel Schwarzenegger. De er ikke i nærheten av koner i intellekt og utseende, de er bare tilgjengelige. Mange menn sier jo selv at de gjerne har sex med alt som har puls, men gifter seg med pene og omsorgsfulle kvinner.

• Liker 4
Skrevet

Fordi alle elsker en ekstern fiende. 

• Liker 3
Skrevet

Spenningen går ofte fort over. Så må man finne en fitte.

Anonymkode: b640a...28e

Skrevet

Fordi kvinne er kvinne verst, og det er kvinner som sladrer, sutrer og klager mest og høyest.

Anonymkode: 8b56e...d14

Så en mann er utro…*titter i notatene mine*.

Og det er *tar av meg brillene og ser på deg* … kvinnen som oppfører seg verst? 

Anonymkode: ce27f...4bc

• Nyttig 2
Skrevet

Fordi hun burde vist bedre enn å ha sex med en opptatt mann.

Anonymkode: 311e9...c7c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi hun burde vist bedre enn å ha sex med en opptatt mann.

Anonymkode: 311e9...c7c

Visste ikke mannen selv at han var opptatt?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...