AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:20 #1 Skrevet onsdag kl. 11:20 Hei Vi har en utekatt. Vi har ikke hatt kattedør før, og jeg vil gjerne feste den på altandøra. Det er tre, og ikke så tykt. Jeg leter og leser, men for meg er det viktig at det ikke slipper inn kulde, og gjerne at den kan lese chip, slik at vi er sikker på at kun vår katt slipper inn. Jeg ser det er ulike dører der du får beskjed om katten er gått inn, og det kunne jo vært fint. Ungene har flyttet ut, og jeg kommer meg ikke på hytta noen dager for jeg må jo sørge for at katten kommer seg inn og ut. Det er ikke like enkelt å frakte katten med seg på hytta hver gang... Så er det noen som har noen gode erfaringer med kattedører? Anonymkode: 148c4...620 1
Brunello Skrevet onsdag kl. 11:25 #2 Skrevet onsdag kl. 11:25 Det blir nødvendig vis noe kulde-problematikk når du skjærer hull i døra og erstatter med plastikk. Ellers funker katteluke bra. For øvrig skal katter ha tilsyn daglig. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:28 #3 Skrevet onsdag kl. 11:28 Jeg følger denne med spenning. For jeg ble så overrasket over hvor kaldt det ble med kattedør. Den ble montert på inngangsdøren, (som var en billig 70-tallsdør). Før hadde det vært godt og varmt i gangen. Dette er ti år siden. Jeg husker ikke merket på kattedøren, men den var av bra kvalitet. Anonymkode: 09cc1...c48 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:28 #4 Skrevet onsdag kl. 11:28 Brunello skrev (1 minutt siden): Det blir nødvendig vis noe kulde-problematikk når du skjærer hull i døra og erstatter med plastikk. Ellers funker katteluke bra. For øvrig skal katter ha tilsyn daglig. Samme svar her. Litt trekk må man dessverre regne med... Men god erfaring👍 - Og ikke reis fra katten så den er alene hjemme i flere dager Anonymkode: 0cbe2...43a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:29 #5 Skrevet onsdag kl. 11:29 Hvis du syntes det er greit at katten tar med seg mus inn. Det har vært både levende, døde med innmaten klint utover gulvet og halvdøde mus her. Katten elsker å leke med trofeet sitt inne… Har ikke katteluke lenger. Anonymkode: f356b...b0d 1
Anonym Frøken Skrevet onsdag kl. 13:07 #6 Skrevet onsdag kl. 13:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du syntes det er greit at katten tar med seg mus inn. Det har vært både levende, døde med innmaten klint utover gulvet og halvdøde mus her. Katten elsker å leke med trofeet sitt inne… Har ikke katteluke lenger. Anonymkode: f356b...b0d Dette er grunnen til at vi ikke har skaffet oss katteluke! Vet aldri hva de tar med inn.
Sissy33 Skrevet onsdag kl. 13:14 #7 Skrevet onsdag kl. 13:14 Vi har god erfaring med katteluke. I motsetning til andre her er vi overrasket over hvor lite kaldt det føles med luka. Den befinner seg i verandadøra i stua, så vi var forberedt på litt trekk, men det er altså ikke noe problem. Til tross for mange andre katter i nabolaget har vi ikke opplevd at andre katter går inn. Katten drar dog med seg både mus, fugler og små ormer (!) 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:28 #8 Skrevet onsdag kl. 13:28 Vi har hytte va 20 minutter unna, så det er stort en overnatting, hvis ikke tar vi med oss katta. Jeg jobber hjemme ellers, så katta ligger med meg på kontoret ...Hun lider ingen nød til vanlig. Men uansett om jeg skal til byen eller til en venninne, så er det jo greit at katta kommer seg inn, og spesielt om vinteren. Men jeg får prøve. Jeg har funnet en som heter Sureflap Microchip Cat Flap og tenker kanskje at den er grei. Jeg håper jo at det har blitt bedre kattedører etterhvert. Anonymkode: 148c4...620
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:31 #9 Skrevet onsdag kl. 13:31 Jeg har Sureflap sin XL som kun åpner for vår katt med microchip. Forsåvidt fornøyd, men tror det er veldig vanskelig å unngå litt trekk fra den. Vår katt er ikke veldig god på å jakte, men det har blitt med både levende og døde mus og fugler inn. Anonymkode: 6d798...5e3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:44 #10 Skrevet onsdag kl. 13:44 Jeg har droppet katteluke for å slippe kulden. Kjenner flere som har luker, og opplever ikke at den slipper inn så mye kulde når den er lukket. Men jeg ser selv hvor mye jeg åpner/lukker døra nå, og tenker at pusen min vil pendle inn og ut hele dagen om den får sjansen. Spesielt når det er dårlig vær, så vil han ut å sjekke om det har blitt bedre. Når det er -20 grader ute, så skal han alltid ut 2-3 minutter, før han vil inn igjen. Men jeg sørger bare for å ikke slippe ut pus hvis jeg skal bort en lengre stund, det er kjipt vær eller jeg skal overnatte. Hvis jeg bare blir borte noen timer, så er han ute... Har isolert kattehus. Hadde aldri latt katten gå ut hvis jeg skulle være borte over natten som på hyttetur eller lignende, uansett om jeg hadde hatt luke. Da hadde jeg låst av luka. Anonymkode: af57e...003
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå