Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ulven skrev (10 timer siden):

Det er jo fordi man begynte å anbefale folattilskudd på den tiden du fikk siste. Jeg har også fått friske barn på samme tid som deg, men da var jeg ikke 47 og hadde oddsen på min side uten å gjøre spesielle tiltak. 

Folat er jo for at barnet ikke skal få ryggmargsbrokk og det har ikke noe med alder å gjøre. 

Anonymkode: 18d16...51e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 27 år da jeg ble storesøster...  ikke stas for å si det sånn... Vi har aldri fått et søskenforhold... og min mor har ikke vært all verdens bestemor for sine barnebarn.... 

Ikke artig for det barnet heller, da "alle" trodde h*n var med besteforeldrene.. 

Anonymkode: 4b4b3...cc9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Syns du fikk mange i vel overkant negative svar her TS! Jeg merker tydelig på det du skriver at du ønsker å beholde, og da hadde jeg gjort akkurat det hvis jeg var deg. Synes det er helt uhørt at masse fremmede folk på et forum skal fortelle deg at du må ta abort her. Ta disse svarene med en STOR klype salt og velg kun det som kjennes riktig for DEG og hjertet ditt. Om jeg hadde blitt gravid som 47-åring hadde jeg beholdt. Gratulerer så mye❤️

Anonymkode: 18d16...51e

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Gratulerer! ❤️ Hvis du ønsker å beholde syns jeg du skal gå for det. Nå får du tilbud om NIPT test, og som eldre vil du få ekstra oppfølging også. Hvis det skulle vise seg å være noe feil er det stor sannsynlighet for at det blir oppdaget, og nå kan du ta abort opp til uke 22. 

Tenkt på hva du vil ❤️ 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer! Avogtil er det beste i livet totalt uplanlagt. Min venninne fikk nettopp nr 2, i en alder av 49. God medisinsk oppfølging og planlagt ks. Friskt og flott barn!

Snakk med legen din og følg hjertet. Husk at kapasiteten øker med oppgavene.  Bare du vet hva som er best for deg. 

Anonymkode: 4b9a4...112

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg var 27 år da jeg ble storesøster...  ikke stas for å si det sånn... Vi har aldri fått et søskenforhold... og min mor har ikke vært all verdens bestemor for sine barnebarn.... 

Ikke artig for det barnet heller, da "alle" trodde h*n var med besteforeldrene.. 

Anonymkode: 4b4b3...cc9

Herregud. Du var nærmere 30 da barnet ble født, da er du alt for gammel til å bli sjalu på en baby altså. Hjelpes meg.

I dag er det såpass mange gamle foreldre at jeg tror risken for at noen vil komme bort å si "å er du her med bestemora di" er ganske lav. 

Endret av blvck
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Update; "vennen" tok det på strak arm, føler seg som kongen, anser det som en fantastisk uventet bonus og blir med uansett valg jeg tar. Så alene med barnet blir jeg ikke :) 

Anonymkode: d6dba...0a3

Så utrolig fint!! 🥰🥰

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ta abort du, det er det beste for deg, han og cellene i livmora di. Det re ikke ett barn enda. 
Bit i det sure eple nå og få det gjort. Eller er det bedre å fullføre ett svangerskap, føde på sykehuset som 48åring, fortelle de voksne barna dine om denne "vennen" din og være 70 når din yngste såvidt har bikket 20? 

Du spør "er det noen som helst sannsynlighet for at dette kan gå bra?". Jeg vil at du definerer hva "går bra" betyr for deg og ditt liv. For barna du har og cellene i livmora. 

Anonymkode: 8f853...3c9

For et teit svar. Eldre mødre er bedre mødre fordi de er rolige.

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/ny-studie-derfor-er-eldre-modre-bedre-modre/9006628/

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom/eldre-modre-har-de-gladeste-barna/357203

Og hva så om hun får barnet med en såkalt "venn".

https://www.forskning.no/svangerskap-sykdommer/faerre-misdannelser-med-eldre-modre/582775

Anonymkode: b31da...f08

• Nyttig 2
Skrevet

Fikk tvillinger da jeg var 47 år. Fantastisk. Nå er de 15 år. Ikke bekymre deg, ikke flaut og bare gøy. Men vær forberedt på spontanabort

Anonymkode: 28f52...2a4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg personlig ville tatt abort når det er veldig stor sjanse for at det ikke går bra 

Det kan gå veldig galt med begge

Ungen kan bli sterkt handikappet 

Ungen kan komme dø født 

Anonymkode: f5464...1be

Dette er bare tull. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ulven skrev (11 timer siden):

Ja det kan gå bra med fosteret, men i din alder hvor sjansen er større for avvik, samt at du ikke har tatt folat, vitaminer eller gjort andre tiltak på forhånd for å optimalisere graviditeten, kan det også like gjerne gå galt. Siden du og vennen heller ikke har et avklart forhold, kan det også tippe begge veier med tanke på et videre forhold. 

Første bud er å ta samtalen med vennen for sjansen er absolutt tilstede for at han ikke ønsker å bli far på ny i en såpass høy alder og med voksne barn.

Er jo veldig mange som ikke har tatt folat og vitamintilskudd før graviditeten! Mange graviditeter er ikke planlagt, og for noen år tilbake var det ikke snakk om folat. Sjansen for at det skal gå galt pga det er minimal.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ulven skrev (11 timer siden):

Det er jo fordi man begynte å anbefale folattilskudd på den tiden du fikk siste. Jeg har også fått friske barn på samme tid som deg, men da var jeg ikke 47 og hadde oddsen på min side uten å gjøre spesielle tiltak. 

Greit nok at det er større sjanse for at noe kan gå galt med eldre mor. Men de tilstandene folat tilskudd hjelper på har vel i utgangspunktet ikke så mye med mors alder å gjøre. Så tenker ikke at det er noen større risikofaktor å bli gravid uten å ha tatt folat som godt voksen enn som ung.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du tenker det er innafor å være 68 år når barnet er 20? Barn trenger foreldrene sine lenger enn 18 årsdagen.

Anonymkode: b7cdd...9d8

Har du sett folk i 80 årene i dag hvor spreke de ser ut? De ser ut som 90 tallets 60 åringer. Ts kan leve lenge nok til å få oppleve barnebarn. ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har en 1 åring og jeg er 27år! sier til samboeren min hver dag glad vi ikke er i slutten av 30-årene før vi fikk barn, for Omg! våkennettene, alt man må passe på hele tiden krever jo helt enormt mye av oss hele døgnet rundt. Dette er bare ditt valg, men hadde også tenkt på at barnet gjerne kommer til å føle seg veldig alene når dere går bort så tidlig i barnets liv. Dere må ha overskudd til ett aktivt barn og kanskje barnebarn snart, mye å tenke på😅 personlig ville jeg tatt abort om jeg var over 35år, vet det er tidlig for noen! men viktig for meg å være ung foreldre.

Anonymkode: 5b780...d29

Skjønner ikke dette selvbildet til folk i 20-årene, at de nødvendigvis har så sykt mye mer overskudd enn de som er 10 år eldre. Jeg har ikke merket forskjell fra å få barn i midten av 20 årene, til slutten av 30 årene. Men mer emosjonelt tilgjengelig var jeg med sistemann. 

Anonymkode: 5dbe1...c5c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Når gud gir så si takk og vær glad. Glem alt annet. Han vil hjelpe til 😊😊😊😊

Anonymkode: b53ef...813

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jaha. Et eller annet sted finnes det en studie som sier at får man barn etter 33 år, så lever man lenger.

Jeg har flere langt tilbake i slekten som fikk barn da de var både 47 og 55 år gamle– og levde til de var 82 og 95 år, så god helse der gitt! 

Anonymkode: 0c938...76c

55?!? Det er vel nærme verdensrekorden før man fikk mulighet til eggdonasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når gud gir så si takk og vær glad. Glem alt annet. Han vil hjelpe til 😊😊😊😊

Anonymkode: b53ef...813

😹

• Liker 2
Skrevet

Ja men færre år med barnet man produserer som var mitt hovudpoeng. Det får du ikke endra på uansett hvor mye pynt du henter frem.

Så hvor lenge synes du et barn skal ha sine foreldre? Til de selv er 70 år? 

Du høres aggressiv ut, fikk dine foreldre deg sent eller? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja men færre år med barnet man produserer som var mitt hovudpoeng. Det får du ikke endra på uansett hvor mye pynt du henter frem.

For all del. Om man så lever i over 100 år blir det selvsagt ferre år med barnet man produserer jo senere man får det. Jeg tenker også på det, siden jeg selv fikk barn da jeg var 43.

Men ingen har noen garantier. Onkelen min var også over 40 år da han fikk siste. Han overlevde henne likevel.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Thyra skrev (10 minutter siden):

55?!? Det er vel nærme verdensrekorden før man fikk mulighet til eggdonasjon.

Noen kvinner kan ha en sen overgangsalder. Det er dokumenterte, men svært sjeldne, tilfeller av kvinner som har blitt naturlig gravide i slutten av 50-årene. Den eldste kvinnen som er offisielt anerkjent av Guinness World Records for å ha født etter en naturlig befruktning var Dawn Brooke, som fødte en sønn i 1997 da hun var 59 år. Dette regnes som en ekstraordinær medisinsk sjeldenhet. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...