AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:38 #1 Skrevet onsdag kl. 09:38 I starten av forholdet : Lovebombing, store drømmer om oss og fremtiden. Han gjor alt for meg. Kaffi på sengen på morgenen, hver helg var det ferske blomster/roser, oppmerksomhet etter han var ute på reise gjennom jobb. For første gang i livet følte jeg meg sett og hørt. Vi flyttet sammen etter 1 år. Så begynte ting sakte men sikkert å endre seg. Plutselig nye regler, tok ikke så mye hensyn, hverdagen min ble mer komplisert. Han som hadde stått på pinne for meg før, gjor det ikke lenger. Skal være sagt, jeg forventet aldri dette her. Men han sa at en kvinne skal behandles som en prinsesse. Så når jeg tok opp endringen med han, gikk han rett i forsvar. Men så ble det bedre for en periode. Nå har det gått enda noen år. Han er ikke til å kjenne igjen. Hans regler skal gjelde for meg, men tydeligvis ikke for han. Hadde bursdag i høst, sa at jeg ønsket meg ingenting. Men det hadde vært nydelig med en rolig morgen med kaffi på senga og frokost på senga sammen. Fikk ingenting. Ikke ett kort, ikke kaffi, ikke frokost. Kaffi fikk jeg ikke for at han skulle ikke ha kaffi selv den dagen, frokost fikk jeg ikke for han var ikke sulten selv. Når jeg tar opp ting med han, så vrir han det over på meg. Hva jeg har gjort, jeg må gå i meg selv. Sa at jeg vil gjerne høre om jeg gjør noe negativt, å om jeg behandler han dårlig vil jeg gjerne vite det, for det kan hende jeg gjør det ubevisst. Men da vil jeg at han skal ta det opp med meg utenom, ikke når jeg skal ta opp ting med han. Jeg tok opp det med gaver, å oppmerksomhet. Da vrir han det over på meg som at det var pengene jeg ble forelsket i, å ikke han. Men det er det siste jeg bryr meg oppi sa jeg, men det går ann å gi oppmerksomhet å vise at man bryr seg på andre måter en penger og Han kan gå å legge seg uten å si godnatt. Her en kveld sa jeg godnatt, men han hørte meg tydeligvis ikke. Så 5 min etter jeg la meg, kom han inn på soverommet å lurte på hva slags oppførsel jeg hadde for meg. Sa at jeg sa godnatt, men han nektet på det. Det er også større ting. Jeg har alltid hatt lyst på hund, han sa at han har hatt hund før, og drømmen hans har også vært hund. Vi så på kenneler, sjekket ut forskjellige raser, leste oss opp osv.. Siste halvåret vil ikke han ha hund, det har endret seg sier han. Men ingen spesiell grunn for det. Vi snakket om politikk, meninger, forbilder. Han har endret seg der. Han rakker ned på alle som ikke stemte Høyre i år. Jeg sa at jeg stemmer ikke på Høyre, men jeg stemmer på det som er viktig for meg for fremtiden. Jeg luftet tanken i går, om ett brudd. Rett å slett for at han er ikke den jeg forelsket meg i. Å jeg er ikke lykkelig i det forholdet her lenger. Han utga seg for å være en omtenksom, empatisk fyr. Med felles drømmer og mål. Men han sa at han må få endre meninger underveis, sa at det er helt greit. Men har så mange meninger som ikke er forenelig med hvordan jeg tenker om fremtiden. Anonymkode: 97101...cd0 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:59 #2 Skrevet onsdag kl. 09:59 Det blir for dumt å spørre andre her om brudd. Er brudd er ikke søknads- og behandlinspliktig. Dersom du ikke har det greit i forholdet, så gjør du dere begge en tjeneste ved å avslutte. Samtidig så skjønner jeg hvorfor samboeren din synes du virker litt kravstor.. sånn du skriver det her virker det jo faktisk overfladisk og at du nesten er litt kravstor. Han sto på pinne for deg og behandla deg som en prinsesse. Hvordan har du behandlet han? Og samboeren din har helt rett. Man har lov til å forandre seg og endre meninger. Om du vil være med på veien videre da blir jo opp til deg. Anonymkode: 5e14a...210 2
HMK Skrevet onsdag kl. 10:11 #3 Skrevet onsdag kl. 10:11 Jeg tror nok du har et litt urealistisk bilde på hvordan et samliv skal fungere. Og så passer dere jo ikke sammen. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:16 #4 Skrevet onsdag kl. 10:16 Han må få endre mening, men det har også du lov til. Høres ikke ut som noen å satse fremtiden sin på. Anonymkode: 5188f...02e 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:16 #5 Skrevet onsdag kl. 10:16 Ok. Nå la oss høre hva du gjør for han. Ellers blir det umulig å vurdere. Anonymkode: 9d187...ad1 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:28 #6 Skrevet onsdag kl. 10:28 Alt du skriver er støy. DU er ulykkelig. Du føler deg ikke sett, hørt, elsket eller verdsatt. Du er ensom i tosomheten. Du kan ikke endre han, men du kan endre DIN situasjon. Du kan velge å bli og være ulykkelig eller finne ny lykke alene. Anonymkode: 1cf9d...1f0 8 1
katties Skrevet onsdag kl. 13:08 #7 Skrevet onsdag kl. 13:08 (endret) Vet ikke hvor gamle dere er, men ja, er det ekte så er det rart når noen går fra å gjøre alt for deg til å ikke gidde å gjøre noe på bursdagen din engang, fordi de selv ikke har lyst på kaffe og frokost. Da latet han nok som tidlig i forholdet. Nå bare tør han å være seg selv. Altså: enten nærmest hater han deg eller så behandler han generelt folk dårlig med mindre han er helt forelska, og ingen av delene er jo greit - man skal kunne ha respekt for folk selv uten forelskelse. Utrolig lite emosjonell modenhet hos han når han ikke har tenkt å forbedre noe som helst ved seg selv, fordi du ikke er perfekt. Ikke gidd å være med en slik en i lengden. Du er ikke lykkelig, og dét er god nok grunn til å gå. Endret torsdag kl. 10:09 av katties 3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:18 #8 Skrevet onsdag kl. 13:18 Jeg er uenig med svarene over her. Jeg forstår at det endrer seg med tiden, dette med oppvartning og «stå på pinne» for kjæresten sin. Det hører liksom nyforelskelsen til, og noe vi alle gjør for å få den vi ønsker oss. Ingen klarer det racet livet ut. Jeg syns likevel ikke tråden bærer preg av at han har blitt mer satt i forholdet, men at han tar deg for gitt og virker til å ville være uenig med deg? Kaffe på sengen, det er vel det minste han kunne gjort for deg til bursdagen din når du ønsket det. Deretter frokost og et kort. Hvis det var pengene det sto på. At han ikke hører på deg når du forteller hva du føler, uten å gå til motangrep er ikke greit. Han må først å fremst kunne lytte, og om han selv ønsker å ta opp nå så kan man jo gjøre det etterpå. Ikke i angrep, men i en fortrolig samtale. Det med uenighet er ganske spesielt, virker nesten som han har noe i mot deg. At han ikke ønsker hund lengre kan jo være årsaker til, men basert på alt du forteller så høres det nesten ut som han ikke vil binde seg mer i forholdet. Anonymkode: b8939...946 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:40 #9 Skrevet onsdag kl. 23:40 Jeg synes ikke han er snill med deg. Det har ikke noe med oppvartning og ikke å gjøre. Han virker å trykke deg ned, viser ikke omsorg, virker nedlatende. Og han sier at han ikke vil endre seg heller. Så, hva du har hatt lenge nå, det er den han vil være. Det er ikke bare at du ikke er lykkelig med ham, du har det ikke godt sammen med ham. Og han har ikke tenkt å endre seg. Dette er ingenting å tenke på, kom deg ut av dette dysfunksjonelle forholdet og se deg aldri tilbake. Allier deg med familie/venner du stoler på, for jeg mistenker at denne mannen kan bli veldig ubehagelig når du går fra ham! Anonymkode: d8afc...1d6 5 1
Trolltunge Skrevet torsdag kl. 00:05 #10 Skrevet torsdag kl. 00:05 Ikke helt uvanlig at folk selger seg inn som et særdeles godt catch, for så å tro at dette kan de senere trekke bort og bare leve på rentene av innsatsen i starten. De har da fått partneren, så jobben er liksom gjort. Videre skal du elske dem på sitt verste gjerne. Iallefall ikke forvente det de solgte inn at de var. Du er blitt lurt, som mange, og dette er som nevnt ikke særlig uvanlig. Jeg tror ikke engang at slike mennesker har selvinnsikt angående hvor mye de endrer seg selv og premisser for forholdet, eller har noen som helst forståelse for at det de selv savner fra tidligere i forholdet forsvant på deres egen forsvinningsnummer angående hva de markedsførte seg selv som, men viste seg å ikke være. Gode og varige forhold kan kun skje ved at man vedvarende ivaretar relasjonen. Selvfølgelig kan man modnes og endre seg på ulike måter, men det du beskriver er ingen endring som er basert på modning og utvikling, men på å råtne. Han fikk deg, han har deg, så dermed anser han jobben som gjort. Han kommer dermed til å ende opp med å måtte gjøre den jobben på ny. Om du ikke går nå så går du senere. Det var jo ikke dette du falt for, og selv sterkeste kjærlighet går ikke på drivstoffet dritt. Du vet når du er ferdig. Da har du ikke mer å gå på. Tro, håp og kjærlighet er borte. Er ikke holdt ved like. Jeg kan vedde på at når du kommer dit forstår han ingenting. Han var jo så kjærlig og grei mot deg. I starten ja! 7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:46 #11 Skrevet torsdag kl. 07:46 Trolltunge skrev (7 timer siden): Ikke helt uvanlig at folk selger seg inn som et særdeles godt catch, for så å tro at dette kan de senere trekke bort og bare leve på rentene av innsatsen i starten. De har da fått partneren, så jobben er liksom gjort. Videre skal du elske dem på sitt verste gjerne. Iallefall ikke forvente det de solgte inn at de var. Du er blitt lurt, som mange, og dette er som nevnt ikke særlig uvanlig. Jeg tror ikke engang at slike mennesker har selvinnsikt angående hvor mye de endrer seg selv og premisser for forholdet, eller har noen som helst forståelse for at det de selv savner fra tidligere i forholdet forsvant på deres egen forsvinningsnummer angående hva de markedsførte seg selv som, men viste seg å ikke være. Gode og varige forhold kan kun skje ved at man vedvarende ivaretar relasjonen. Selvfølgelig kan man modnes og endre seg på ulike måter, men det du beskriver er ingen endring som er basert på modning og utvikling, men på å råtne. Han fikk deg, han har deg, så dermed anser han jobben som gjort. Han kommer dermed til å ende opp med å måtte gjøre den jobben på ny. Om du ikke går nå så går du senere. Det var jo ikke dette du falt for, og selv sterkeste kjærlighet går ikke på drivstoffet dritt. Du vet når du er ferdig. Da har du ikke mer å gå på. Tro, håp og kjærlighet er borte. Er ikke holdt ved like. Jeg kan vedde på at når du kommer dit forstår han ingenting. Han var jo så kjærlig og grei mot deg. I starten ja! Du virker bitter @Trolltunge.... Anonymkode: c3932...248 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:51 #12 Skrevet torsdag kl. 07:51 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hadde bursdag i høst, sa at jeg ønsket meg ingenting. [...] Fikk ingenting. Anonymkode: 97101...cd0 Nå er det visst galt om man får ønsket sitt oppfylt også. Anonymkode: 9a66f...a4c 1
Hensatt Skrevet torsdag kl. 07:55 #13 Skrevet torsdag kl. 07:55 Kan det være at han forventninger tilbake etter all denne oppvartningen i starten som du ikke har fulgt opp? Slik du skrive virker det som han har gjort en innsats i starten av forholdet, men ikke fått noe tilbake annet enn forventninger fra deg. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:17 #14 Skrevet torsdag kl. 08:17 Tenker på reglene som plutselig har dukket opp. Som kun gjelder deg,ikke han. Føler du deg kontrollert og overvåket ? Får du ikke "lov" å være deg selv eller gjøre ting du liker ? Hvis det er saken her, så er det ikke rart du blir ulykkelig. Du har mistet deg selv og det vil ødelegge deg som person hvis du ikke står opp for deg selv. Du må ikke finne deg i det. I tillegg virker du litt tafatt. Du sier god natt, han får det ikke med seg og du bare går. Da sitter han igjen og lurer på hvor du har blitt av og om du er sur eller noe. Slik oppførsel skaper bare krangel. Du må rett og slett stå opp for deg selv, det skaper respekt. For den har han kanskje mistet for deg ? I bunn og grunn tenker jeg at du må kjenne på hva DU vil og hvilket liv DU vil leve. Enten må du akseptere hvordan han er og har blitt eller så må du bryte. Anonymkode: 5b508...d7c 1
katties Skrevet torsdag kl. 10:49 #15 Skrevet torsdag kl. 10:49 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er det visst galt om man får ønsket sitt oppfylt også. Anonymkode: 9a66f...a4c Det er jo ikke dét som står skrevet.... 1
Trolltunge Skrevet torsdag kl. 11:11 #16 Skrevet torsdag kl. 11:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du virker bitter @Trolltunge.... Anonymkode: c3932...248 Det er jeg ikke. Dette er ganske så velkjent. Menn som gjør slikt gjør det oftest ved noen av disse hendelsene; 1. Når de har flyttet sammen med kvinnen. 2. Når de har kjøpt hus med kvinnen. 3. Når de har giftet seg. 4. Når de har satt barn på kvinnen. For min del er dette teori, men jeg har sett det i praksis (for) mange ganger, og hørt eksemplet på det enda flere ganger. Som denne tråden. 2 2
Strigiformes Skrevet torsdag kl. 12:07 #17 Skrevet torsdag kl. 12:07 Trolltunge skrev (54 minutter siden): Det er jeg ikke. Dette er ganske så velkjent. Menn som gjør slikt gjør det oftest ved noen av disse hendelsene; 1. Når de har flyttet sammen med kvinnen. 2. Når de har kjøpt hus med kvinnen. 3. Når de har giftet seg. 4. Når de har satt barn på kvinnen. For min del er dette teori, men jeg har sett det i praksis (for) mange ganger, og hørt eksemplet på det enda flere ganger. Som denne tråden. De smarte venter til de både er gift, har hus og har barn sammen... Da er det nesten umulig å komme seg bort. 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:20 #18 Skrevet torsdag kl. 12:20 Trolltunge skrev (1 time siden): Det er jeg ikke. Dette er ganske så velkjent. Menn som gjør slikt gjør det oftest ved noen av disse hendelsene; 1. Når de har flyttet sammen med kvinnen. 2. Når de har kjøpt hus med kvinnen. 3. Når de har giftet seg. 4. Når de har satt barn på kvinnen. For min del er dette teori, men jeg har sett det i praksis (for) mange ganger, og hørt eksemplet på det enda flere ganger. Som denne tråden. Eller: 1. Når de har flyttet sammen med mannen (begynner å mase om det 3. skiftet og skal ha alt gjort på sin måte, når hun vil ha det gjort). 2. Når mannen er fanget i et huslån sammen med denne kvinnen (når hun skal bestemme over alt forbruk og tjener laaangt mindre en mannen) 3. Når hun har fått ham til å gifte seg med henne (kraftig reduksjon av sex og intimitet, og all romantikk forsvinner). 4. Når hun har fått ham til å bli fanget for alltid ved å bli gravid (Hun har all makt og mannen blir fremstilt som ubrukelig og ekkel). For min del er dette ikke teori. Nå er nok ikke dette alltid regelen, men leser vi her på KG er det jammen meg ikke unntaket heller. Anonymkode: 8cdc3...3c2 1
Trolltunge Skrevet torsdag kl. 13:27 #19 Skrevet torsdag kl. 13:27 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Eller: 1. Når de har flyttet sammen med mannen (begynner å mase om det 3. skiftet og skal ha alt gjort på sin måte, når hun vil ha det gjort). 2. Når mannen er fanget i et huslån sammen med denne kvinnen (når hun skal bestemme over alt forbruk og tjener laaangt mindre en mannen) 3. Når hun har fått ham til å gifte seg med henne (kraftig reduksjon av sex og intimitet, og all romantikk forsvinner). 4. Når hun har fått ham til å bli fanget for alltid ved å bli gravid (Hun har all makt og mannen blir fremstilt som ubrukelig og ekkel). For min del er dette ikke teori. Nå er nok ikke dette alltid regelen, men leser vi her på KG er det jammen meg ikke unntaket heller. Anonymkode: 8cdc3...3c2 Mulig, men dette har jeg sett lite av i både praktisk og teori, mens nesten halvparten av menn har tendenser til å gjøre det jeg nevnte. Det er vel ganske enkelt psykologi bak det også. Mange menn synes det er vanskelig å tiltrekke seg kvinner, så de blir utrolig opptatt av å markedsføre seg slik at kvinnen synes de virker fantastiske, men så klarer man jo ikke å opprettholde et spill over lang tid, så når den bevisste innsatsen er gjort faller de tilbake på hvordan de egentlig er. Siden menn har dårligere sosial opplæring rundt relasjoner enn det vi kvinner får gjennom våre mer krevende vennskap har mange da ikke kompetansen til å ivareta relasjonen over tid. De har fått kvinnen, og så skal hun elske dem som de er, på godt og vondt. At det kan bli vanskelig når han solgte inn noe han helt faktisk ikke er, og at hun falt for en mann som han "trakk tilbake", er det imidlertid ikke særlig refleksjon og bevissthet rundt. Slike menn tror gjerne at absolutt alle menn må selge seg inn slik til kvinner. Så kan selvfølgelig forhold gå galt på utallige måter, og kvinner er absolutt ikke uskyldige. 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:44 #20 Skrevet torsdag kl. 13:44 Trolltunge skrev (17 minutter siden): Mulig, men dette har jeg sett lite av i både praktisk og teori, mens nesten halvparten av menn har tendenser til å gjøre det jeg nevnte. Det er vel ganske enkelt psykologi bak det også. Mange menn synes det er vanskelig å tiltrekke seg kvinner, så de blir utrolig opptatt av å markedsføre seg slik at kvinnen synes de virker fantastiske, men så klarer man jo ikke å opprettholde et spill over lang tid, så når den bevisste innsatsen er gjort faller de tilbake på hvordan de egentlig er. Siden menn har dårligere sosial opplæring rundt relasjoner enn det vi kvinner får gjennom våre mer krevende vennskap har mange da ikke kompetansen til å ivareta relasjonen over tid. De har fått kvinnen, og så skal hun elske dem som de er, på godt og vondt. At det kan bli vanskelig når han solgte inn noe han helt faktisk ikke er, og at hun falt for en mann som han "trakk tilbake", er det imidlertid ikke særlig refleksjon og bevissthet rundt. Slike menn tror gjerne at absolutt alle menn må selge seg inn slik til kvinner. Så kan selvfølgelig forhold gå galt på utallige måter, og kvinner er absolutt ikke uskyldige. Jeg vil nå påstå at dette går begge veier. Anonymkode: 8cdc3...3c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå