AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Har nettopp flyttet inn i en leid leilighet der det sto en vaske-/tørkmaskin fra før. Da jeg lukket opp døra på den så veltet det ut klær fra forrige leieboer og de stinket røyk. De var tørre så de har muligens gått en hel runde med vask og tørk (eller bare lagt inn der uten å bli vasket, det kan jo også hende). Jeg fikk huseier til å fjerne klærne og vaske maskinen en gang og etterpå har jeg vasket selv, jeg har vasket tomme maskiner med maskinrens og jeg har vasket tom maskin med eddik. Døra har vært åpen for å lufte ut av trommelen også, det lukter fortsatt svakt av røyk på badet. Allikevel lukter det røyk inne i trommelen. Hvilken såpe kan jeg bruke for å få bukt med røyklukta? (Angrer nå på at jeg solgte min egen vaskemaskin og tørketrommel, røyklukta er grusom) For å oppsummere, det jeg har gjort selv: 1. Trommel og gummikanten er vasket av huseier, jeg har vasket skuffen og alt annet rundt etter huseier også. 2. Brukt maskinrens i tom maskin på 90 grader 3. Brukt eddik i tom maskin på 90 grader 4. Brukt litt eddik i kammeret da jeg vasket klær sist, de luktet svakt av røyk allikevel Tenkte å vaske trommelen en gang til med såpe og klut, men ble usikker på hvilken såpe jeg kan bruke. Jeg har universalsåpe for bad og jeg har en spruteflaske med desinfiserende på kjøkkenet som var de to jeg tenkte på. Grønnsåpe? Anonymkode: 0e2ad...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Føler med deg, godt mulig lukta bare har satt seg. Kanskje du må ha ny sånn gummi ring rundt trommelen? Anonymkode: c7e75...4cb
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Har du prøvd å rense filteret, om det sitter igjen noe der som holder lukta? Anonymkode: c55dd...22c
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Prøv å rense ut filteret også. Hva med eddik og zalo-miks for å vaske trommelen? Det er det alle husmødrene bruker til allting. I en leilighet jeg leide var det røyklukt, jeg tror vaskefirmaet brukte saltvann for å rense vegger.. Anonymkode: 0d65e...eef
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Jeg fant ikke noe sted for filteret, men kan nok være at jeg bare ikke kikket nøye nok, det skal vel være nederst til høyre eller venstre, ikke sant? Det var inne i selve trommelen jeg kjente røyklukta i dag da jeg skulle vaske igjen. Jeg kan prøve zalo+eddik. Anonymkode: 0e2ad...3b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå