Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (5 minutter siden):

Hva mener du vi går for fort frem??

At vi forandrer ting uten å stoppe opp og tenke over følgene. 

Anonymkode: 4fd7e...556

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du mener at jeg burde lære meg å like husarbeid så mannen skal slippe å bidra hjemme? 

Anonymkode: 3795a...c54

Jeg mener at NOEN må prøve å finne gleden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At vi forandrer ting uten å stoppe opp og tenke over følgene. 

Og hva mener du? Mener du at  verden har ", forandre" seg slik at kvinner ikke et kvinner lenger.

Og hva mener du er følgene av dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at NOEN må prøve å finne gleden.

Det kan vel likevel være mannen som kvinnen? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan vel likevel være mannen som kvinnen? 

"Noen"er vel ikke knytta til kjønn. 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Og hva mener du? Mener du at  verden har ", forandre" seg slik at kvinner ikke et kvinner lenger.

Og hva mener du er følgene av dette?

Jeg mener at vi kjemper mot de biologiske forskjellene. Tvinger det gjennom. Følgene er at ingen trives. Eller at mange mistrives. 

Og igjen: unntak fra regelen finnes. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Noen"er vel ikke knytta til kjønn. 

Så hvorfor argumenterer du så fælt for at kvinner burde gjøre husarbeidet? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg mener at vi kjemper mot de biologiske forskjellene. Tvinger det gjennom. Følgene er at ingen trives. Eller at mange mistrives. 

Og her sier du selv. Du lurer ikke 

Du vil ha kvinner tilbake til kjøkkenet slik det var på 50 tallet 

Du kjemper imot.

Vi andre gjør ikke det

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi jeg er nysgjerrig. Spørsmålet hadde absolutt ingenting med mitt privatliv å gjøre. 

Han må ikke gjøre alt,av og til er jeg med og hjelper han ❤️

Måten du skriver på her inne får det til å lyse gjennom at du er en pick me girl.. 

Du er jo tydeligvis ikke nysgjerrig. 

Anonymkode: b5f12...1b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ingen biologiske forskjeller som gjør at kvinner er bedre på husarbeid. 

Veldig mange trives. Spesielt kvinner trives mye bedre i dag enn de ville gjort før. Og sier de noe annet, kan man se bort fra meningen fordi di ikke har noen innsikt å hvordan kvinner hadde det før. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Elon Musk kommer sikkert med løsningen. Bare vent

Anonymkode: 19dce...681

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at det er fasit? Kom gjerne med sitat! Jeg mener bare at kvinner er mer egnet, og jeg sier ikke at alle skal være enig. Og så sier jeg at JEG tror at det ville være mer harmoni om man ikke pisket hverandre til å gjøre det man ikke ønsker og at alt sitter i hodet. Å se at det er trivelig å lage god mat, trivelig å ha det ryddig osv. 

Jeg har aldri " gått noen runder med meg selv"  , jeg har alltid valgt husarbeid framfor utearbeid og handyting . Jeg har fra jeg var 20 år vært levende engasjert og interresert i alt som gjøres i huset. Å stryke en duk eller bake en kake f.eks gir meg lykke :) Hvis du har sett Bree i Frustrete Fruer så er jeg som henne, lever og ånder for det jeg gjør. Kunne fint vært hjemmeværende husmor og vært enda lykkeligere enn nå. 

Hvorfor er kvinner mer egnet? 

Og du, kvinner er svært ulike. Kanskje det rett og slett bare er DU som ikke egner seg til annet enn kjøkkenet. At vaginaen din ikke har noe med det å gjøre? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så hvorfor argumenterer du så fælt for at kvinner burde gjøre husarbeidet? 

Kan ha mange tanker på engang. Tråden har utviklet seg. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ingen biologiske forskjeller som gjør at kvinner er bedre på husarbeid. 

Det er din mening. Jeg mener noe annet. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig mange trives. Spesielt kvinner trives mye bedre i dag enn de ville gjort før. Og sier de noe annet, kan man se bort fra meningen fordi di ikke har noen innsikt å hvordan kvinner hadde det før. 

AnonymBruker
Skrevet

Aaah, så dette går på følerier altså... godt å vite, for da vet jeg at ingen fremtidige argumenter betyr noe som helst så lenge det bare er noe du føler. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hva tenker du da om gutter som har langt hår og liker å gå i rosa klær? Gutter som er gynekologer...gutter som danser ballett...gutter som er bakere... gåt dette for fort frem å?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan jeg spørre hva i biologien til kvinnen gjør at vi er mer egnet til å gjøre husarbeid? Og hva er forskjellen på det å vaske en bil enn å vasket et bad? Hva i biologien gjør at menn egner seg til å vaske bil, men ikke badet? 
Jeg egner meg ikke som husmor, hva er feil med min biologi? Og hva er feil med mannen sin biologi som klarer å vaske badet? 
Jeg er veldig nysgjerrig på akkurat dette, kan du forklare hva i biologien gjør kvinner bedre på husarbeid? 

Anonymkode: db62c...099

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men har du utviklet deg? Eller mener du det samme som du har skrevet i løpet av de 25 sidene dette har blitt? 

Du har argumentert ganske mye for at kvinner burde ta husarbeidet fordi de er best egnet for det. Mener du fremdeles det? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har jeg heller aldri sagt. Men noen skriver her at husarbeid skal være likestilt ellers vil det oppfattes som urettferdig. 

Og,nei vi sitter ikke på fasiten. Jeg blir derimot dømt nord og ned her på denne tråden, gammeldags, uegnet som mor og mangler boevne. Til og med kalt kristen (!)

Jeg gjør husarbeid, og i tillegg gjør jeg ganske mange mannfolkting som å skru på bil, kjøre gravemaskin, klippe plen, måke snø, sprenge fjell, jakt og fiske, snekre, hugge tømmer. Ikke fordi det absolutt skal være likestilling der kvinner kan gjøre det samme som menn og visa versa. Men fordi det er ting jeg liker å drive med. Og mannen gjør det han liker å drive med. 

Likestilt betyr ikke nødvendigvis 50/50, men fordelingen av ansvar og oppgaver bør oppleves som noenlunde rettferdig for begge parter. Jeg og min samboer tjener omtrent likt jobber omtrent like mye og bidrar likt økonomisk inn i forholdet. Da er det naturlig for meg at vi deler ansvar og oppgaver noenlunde likt også, jeg klarer ikke se noen god grunn til at vi ikke skulle gjøre det. Sånn rent hypotetisk kan vi si det slik at dersom jeg på dette grunnlaget skal gjøre mesteparten av husarbeidet, så skal jeg kompenseres med å bidra mindre økonomisk.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men du klarer jo ikke å.begrunne på en skikkelig måte hvorfor du mener det er slik. Du forventer at vi som mener at mannen skal gjøre sin del av husarbeidet må begrunne hvorfor vi mener det vi mener, men du trenger ikke å begrunne dine meninger?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Spurte AI forskjellen mellom menn og kvinner:

Biologisk forskjell

Muskelmasse: Menn har i snitt betydelig mer muskelmasse, spesielt i overkroppen. Har høyere fysisk styrke.

Hjerne: Menn har i snitt større hjerne, noe som primært skyldes større kroppsstørrelse. Jenter har imidlertid relativt mer grå materie i områder knyttet til hukommelse og følelser.

Hjernekoblinger: Hjerner hos menn og kvinner er koblet forskjellig, noe som påvirker opplevelsen av seksualitet.

Så: kvinner har best hukommelse og det passer veldig bra i forhold til logistikk mellom jobb, hjem, fritidsaktiviteter, sosiale arrangement osv. Kvinner husker å vaske klær,lage mat og hjelpe barna. Kvinner føler også mer og er derfor best egnet til å gi omsorg. 

Menn har større muskelmasse og høyere fysisk styrke og egner seg best til å gjøre praktiske og tunge ting. Som å måke snø eller løfte et skap. 

Men ingenting tilsier at det er fasiten. Det fins kvinner som er rotete og lite omtenksom, men klarer like bra som en mann å montere en hylle. Og det fins menn som er empatiske og elsker å ha det rent og pent rundt seg.

Spørsmålet til ts om hvorfor mannen må gjøre husarbeid kan være for å få argumenter til å bruke mot mannen ? Kanskje ts er drittlei av at mannen sluntrer unna og ønsker råd for hvordan få han til å trå til før hun stikker.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...