Gå til innhold

Velge vennejulebord over familiejulebord?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du har en liten sønn, hvor er pappaen hans hen oppe i dette?

Du har en kjæreste som er med deg hjem til jul og skal bli kjent med din familie.

Du er ufin i fylla og kjæresten din liker ikke alkohol.

Skikkelig suppe(sørpe..) dette altså.

Anonymkode: 1a2f1...1ba

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

5. dag (29. des)

ts

Anonymkode: 069ce...081

Hadde ikke gjort meg noe om mannen min var med venner 29 desember. Jeg hadde syns det var deilig med en kveld hjemme alene etter flere lange familieselskap selskap.

Anonymkode: d5680...e1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke gjort meg noe om mannen min var med venner 29 desember. Jeg hadde syns det var deilig med en kveld hjemme alene etter flere lange familieselskap selskap.

Det er veldig stor forskjell på å være igjen hjemme hos seg selv og å bli igjen hos "svigerfamilien" man ikke kjenner så godt mens kjæresten drar på fest med venner.

Anonymkode: 34b16...a8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig stor forskjell på å være igjen hjemme hos seg selv og å bli igjen hos "svigerfamilien" man ikke kjenner så godt mens kjæresten drar på fest med venner.

Anonymkode: 34b16...a8d

Da ville jeg nok dratt hjem om jeg var han. Hvorfor skal han være hos svigers han ikke kjenner hele jula? For meg hadde det holdt med helligdagene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt venner.

Anonymkode: 7fb94...923

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man har ikke julebord med familie, det kalles familieselskap. 

Anonymkode: 921c1...97a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Typens problemer kommer jo ikke akkurat til å bli noe bedre til neste fest…skal jeg aldri dra på fest da? Og familieselskapet starter 16:30 og varer til 20-21-tiden. Maten på vennejulebordet blir servert 18:00, i tillegg er det lang reisevei mellom de 2, inkludert ferge, så det blir vanskelig å kombinere.

ts

Anonymkode: 069ce...081

Min kjæreste drikker aldri på fest lenger, fordi han vet at jeg sliter med alkohol. 
Jeg betyr mer, han visste jo om det når vi ble sammen.

Idiotisk å bli sammen med noen som sliter med alkohol og forsette med det selv. 

Anonymkode: 438e9...12d

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man har fått barn, så vil man oftest helst være med dem i jula. Og du drar med deg typen din til din hjemby for første gang, kanskje? Uten å lytte til hva han vil. Det høres ut som om han har erfaring med at du drikker deg så full at du forteller venner private ting om ham. Oppi alt dette, så har du kanskje bare barnet ditt annenhver jul, for typen er vel ikke faren til barnet?

Hvis alt er som jeg antar over her, så syns jeg det høres ut som om du bare tenker på deg selv.  

Anonymkode: 230ec...f2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde du vært barnløs hadde jeg tenkt det var det samme, men har du en 6-åring så prioriterer du familien.

Anonymkode: c0868...a95

Hvorfor da egentlig, barnet kan da godt være sammen med resten av familien uten at biologisk mor er til stede.

Anonymkode: b5997...5f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Du feirer jul med familie og er vel ellers med familie før jul og i romjulen? 

starter familiejulebordet litt tidligere? Kan dere spise der og dra videre til venner etterpå? 

Skjønner han kan ha problemer med alkohol, men det kan bli vanskelig å unngå for en hver pris, spesielt når det gjelder venner. Han kan evt dra hjem mens du drar til vennene etterpå? Samtidig er det vel kjekt at han hilser på? Han kan jo alltids ha en "avtale" på kvelden eller tidlig dagen etter slik det er naturlig at han bare hilser på.

Anonymkode: 38a53...c6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når man har fått barn, så vil man oftest helst være med dem i jula. Og du drar med deg typen din til din hjemby for første gang, kanskje? Uten å lytte til hva han vil. Det høres ut som om han har erfaring med at du drikker deg så full at du forteller venner private ting om ham. Oppi alt dette, så har du kanskje bare barnet ditt annenhver jul, for typen er vel ikke faren til barnet?

Hvis alt er som jeg antar over her, så syns jeg det høres ut som om du bare tenker på deg selv.  

Det er mange dager i jula og det er fullt mulig å dele seg opp og gjøre forskjellige ting ulike dager.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt på jukebord med venner. Det er sjelden man ser disse når det er lange avstander. Kjæresten kan velge å bli med, være alene hjemme, bli med svigers eller finne på noe selv. Etter nesten en uke med familie bør man benytte mulighetrn til å treffe andre.

Anonymkode: 7149e...89e

• Nyttig 1
Skrevet

Her er det ingen perfekt løsning, for det går ikke an å dele seg, men jeg synes det er ganske stygt av deg å tenke at kjæresten bare må "hoppe i" settinger med alkohol for å bli komfortabel. Han har hatt dårlige erfaringer før, og så gir DU han enda flere OG mener at han må bare tåle det og ha det bra? Hvis du mener han må være med på slikt med deg så har faktisk DU et ansvar for å hjelpe han, kanskje til og med ved å være edru med han og vise at ting kan være gøy. Eller kanskje vennene dine drikker seg dritings, og oppførselen deres er faktisk ikke så morsom da?

Synes det er rart å dra fra 6-åring og la kjæreste være alene. Det er absolutt ikke morsomt når man ikke ellers kan treffe vennene sine utenom den dagen, men da hadde jeg spurt om det er mulig å flytte på noe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mange dager i jula og det er fullt mulig å dele seg opp og gjøre forskjellige ting ulike dager.

Ikke om man har med seg en ny type hjem til foreldre på juleferie for første gang. Da gjør man alt man kan for at han skal trives.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du ikke hatt barn og heller ikke invitert typen på besøk, kunne du ha dratt på vennejulebordet. Siden du har barn og har invitert typen til å være hos deg i jula, velger du selvsagt familiejulebordet. Sånne prioriteringer gjør man faktisk som forelder og kjæreste.

Og ja, jeg hadde også ansvaret for et barn da jeg studerte, som jeg var 100% alene med. Men barnet og selskaper med barnet ble alltid prioritert selv om vi var hjemme og jeg hadde mulighet til å ha barnevakt. Sånn er det å være mamma. Jeg kunne heller dra ut en kveld der det passet seg, når det ikke var andre planer, hverken for barnet og meg eller barnevakten. 

Jeg ville heller aldri vært så kjip mot typen, at jeg hadde dratt fra han mens han måtte sittet sammen med foreldrene mine som han ikke kjente så godt. Jeg ville heller aldri retraumatisert han i jula, eksponeringsterapi kan dere gjøre ellers i året. Det er også veldig dårlig gjort å utlevere typen til de grader overfor dine venner, du har jo latt vennene dine forhåndsdømme han. Selvsagt syns han at det er ubehagelig å møte dem! Du virker særedeles umoden og egosentrisk ut, og jeg er 100% enig med mammaen din!

Anonymkode: c6229...69a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Han er jo ikke hjemme alene. Han er hjemme sammen med svigers han ikke kjenner så godt, og med ts sin sønn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er jo ikke hjemme alene. Han er hjemme sammen med svigers han ikke kjenner så godt, og med ts sin sønn. 

Han kan ikke engang være hjemme hos svigers, men må bli med dem i familieselskap til folk han heller ikke kjenner. 

• Liker 1
Skrevet

Julaften er med familien. Andre dager kan venner prioriteres.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da blir de jo kjent da..., vel glemte at folk nå til dags ikke skal bli stilt krav til...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde du ikke hatt barn og heller ikke invitert typen på besøk, kunne du ha dratt på vennejulebordet. Siden du har barn og har invitert typen til å være hos deg i jula, velger du selvsagt familiejulebordet. Sånne prioriteringer gjør man faktisk som forelder og kjæreste.

Og ja, jeg hadde også ansvaret for et barn da jeg studerte, som jeg var 100% alene med. Men barnet og selskaper med barnet ble alltid prioritert selv om vi var hjemme og jeg hadde mulighet til å ha barnevakt. Sånn er det å være mamma. Jeg kunne heller dra ut en kveld der det passet seg, når det ikke var andre planer, hverken for barnet og meg eller barnevakten. 

Jeg ville heller aldri vært så kjip mot typen, at jeg hadde dratt fra han mens han måtte sittet sammen med foreldrene mine som han ikke kjente så godt. Jeg ville heller aldri retraumatisert han i jula, eksponeringsterapi kan dere gjøre ellers i året. Det er også veldig dårlig gjort å utlevere typen til de grader overfor dine venner, du har jo latt vennene dine forhåndsdømme han. Selvsagt syns han at det er ubehagelig å møte dem! Du virker særedeles umoden og egosentrisk ut, og jeg er 100% enig med mammaen din!

Det er jo typen som høres ut som en sosial amøbe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...