Gå til innhold

Min assistent sjekket skattelistene, og snakket høyt om at hun ikke tjente så veldig mye dårligere enn meg.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig upassende å snakke om det på den måten hun gjorde, og øverste leder bør snakke med henne, men du har heller ingenting med om hvordan hun bruker skattelistene, selv om du synes det er aldri så støtende. Du bør også slutte å omtale kollegaene dine som "assistenten din".

Anonymkode: aa873...186

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg trodde du snakket om en personlig assistent.

Først: måten du omtaler kollegaer på er ugrei. Legg den av deg, ellers kommer du til å havne i en personalsak, og det kommer til å være fortjent.

Deretter: at folk velger å henge ut seg selv i offentligheten er deres valg. La dem gjøre det. Bidra ved behov til at de får all det fokuset de ønsker seg.

Anonymkode: 2907c...178

Hallo, går det an å bli mere woke!

Dette er det dere henger dere opp i, ja du er ikke alene om det i denne tråden, men valgte ditt innlegg siden det kom sist.

Jeg arbeider som pedagogisk leder i en barnehage, og har en assistent.......

og jeg tok assistenten til side og sa at private ting snakker man ikke om i en garderobe,.......

Og til TS, du må lære deg woke reglene, du burde omformulert deg:

"Jeg arbeider som pedagogisk leder, ja det heter leder (beklager) selv om jeg også er medarbeider, men jeg har en pedagogisk medarbeider uten lederansvar som.........."

"Jeg tok assistenten min pedagogiske medarbeider uten lederansvar til side og sa...................vil opplyse om at jeg ikke tok min, eller rettere sagt, komunen sin pedagogiske medarbeider uten lederansvar, fysisk til side, "tok til side" i denne sammenheng må leses i overført betydning. Jeg sa stille og rolig til henne med innestemme om hun kunne bli med inn på et sideavlukke. 

Anonymkode: 875d9...3a0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg vet hva både assistent og pedleder her. Jeg kommenterte at du kaller henne din assistent. Det høres ut som om var ansatt for å hjelpe kun deg.

Anonymkode: f5878...f65

Hun sa "har en assistent", hva er problemet her om hun hadde sagt min assistent, jeg sier min kone, mine barn, min medarbeider, min kollega, min sjef, jeg sier også min arbeidsplass, men den er jo ikke min.

Så hvorfor kan du si min til det meste, men ikke min assistent?

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så firkantet mange her inne er…. Alle oppegående forstår at det ikke er «din» assistent som i at det er din private, men som en del av ditt team på din avdeling i barnehagen. Ikke rart vi har folk som ikke forstår noen verdens ting angående skatten…. 

Anonymkode: c23dc...e49

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun sa "har en assistent", hva er problemet her om hun hadde sagt min assistent, jeg sier min kone, mine barn, min medarbeider, min kollega, min sjef, jeg sier også min arbeidsplass, men den er jo ikke min.

Ikke meg du spør men "min assistent" tyder jo på at kollegaen egentlig ikke er en kollega men en bpa... 

Anonymkode: 1e7dd...857

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du spør men "min assistent" tyder jo på at kollegaen egentlig ikke er en kollega men en bpa... 

Anonymkode: 1e7dd...857

Nei, det tyder det virkelig ikke på. 
Jeg hadde tatt dette opp med styrer ts. 
Håper virkelig ikke vi skal kalle ufaglærte pedagogiske medarbeidere. De har ikke en utdannelse til å få en slik "tittel"

Anonymkode: 3c70a...797

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Å sjekke hva kollegaer tjener kan gi god innsikt i forkant av lønnsforhandlinger. Dette gjelder privat og ikke kommunalt som er styrt av ansiktet.

Men å snakke om dette i garderoben og foran foreldre virker meget uprofesjonelt.

Anonymkode: d5ad1...efd

Da må du jo også ha innsikt i hvor store fradrag de har... Renter, eventuelt pendling, fradrag for barnepass osv.... Bruttoinntekten ser du jo ikke, så hva skal du bruke denne innsikten til i forhold til lønnsforhandlinger? 

Anonymkode: 435f8...1db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At du bruker sosiale media i arbeidstiden og skriver et innlegg på KG i arbeidstiden for å klage på en kollega er sjokkerende, det har du ikke lov til. 
Jeg er også pedagogisk leder, og jeg kaller mine kollegaer for kollegaer, jeg sier ikke «min» assistent. Det er nedlatende! 
Assistentene tjener godt når de har full ansinitet, og som nyutdannet barnehagelærer har man ikke så veldig mye høyere lønn. 
Jeg har jobbet som ped leder i mange mange år, og jeg er ikke opptatt av status og at jeg er bedre enn andre. Assistenter har ikke samme teoretiske kunnskap som oss, men de har lang arbeidserfaring og kompetanse vi ikke skal skimte av. De er like mye på kurs som oss andre. 
Skattelistene er offentlig, og at du blir fornærmet for dette er en uting. 
Hun burde tatt deg til side og gi deg tydelig beskjed om å ikke sitte på KG å skrive innlegg i arbeidstiden. Vi bruker ikke tlf i arbeidstiden da vi har fokus på barna. Du som ped leder bør vite dette 

Anonymkode: 60da7...825

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Les tittelen på innlegget.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye tjener en assistent?

Anonymkode: bb037...38a

Skrevet

Er det bare meg som synes hun skal ha litt respekt for å i det minste være åpen om at hun snoker? 😄

• Liker 1
Skrevet

Bor dere i en bitteliten kommune slik at du kommer på topplisten? Ellers må hun ha søkt på deg direkte og da får du varsel. Det er hakket mer spesielt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gnå skrev (11 minutter siden):

Er det bare meg som synes hun skal ha litt respekt for å i det minste være åpen om at hun snoker? 😄

Det er i alle fall ublygt, for å si det mildt.

AnonymBruker
Skrevet

Har samme erfaring med en middelaldrende helsearbeider. Det virker som at det rår et mindreverdighetskompleks over noen assistenter og helsearbeidere som fører til slik oppførsel. Det svir at utdanning lønner seg, og de får et behov for å forsøke å heve seg over det. Stusselig, og jeg bare ignorerte det.

Anonymkode: a1e29...b69

AnonymBruker
Skrevet

*hevde seg, ikke heve seg over det. Det blir vår jobb, som opplever slik ufyselig oppførsel.

Anonymkode: a1e29...b69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Offentlig informasjon.

Anonymkode: 2844b...720

Enig! Hvem som helst kan sjekke så da er det ikke hemmelig. Kanskje jeg skulle sjekke for folk og ta betalt for tjenesten? Der fikk jeg en ide! 

Anonymkode: bf8c7...7a7

Skrevet

I Norge er lønn offentlig informasjon, heldigvis, for det er og har vært viktig i målet om et gjevere samfunn. 
Derimot sjekket jeg meg selv nettopp og jeg står oppført med ca halvparten av inntekten min. Dette fordi det kun går ut i fra skatteinnbetalingene mine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt å snakke høyt om det foran foreldrene. Men at det er åpenhet rundt lønn syns jeg er helt fair. 

Anonymkode: 595e0...9d2

AnonymBruker
Skrevet

Blir stadig vekk overrasket over kunnskapsnivået her inne. Skjønner seriøst ikke hvordan folk kan mangle så mye av de allmennekunnskapene.

Flere her som ikke skjønner konseptet arbeidstid, eller begrepet pauser. Eller hva en leder er.

Enda flere som ikke forstår noe så simpelt som skattelistene.. Og ikke eier de skam nok til å bli flaue over sin egen mangefulle kunnskap. 

Anonymkode: 78f6b...5b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...