AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Jeg arbeider som pedagogisk leder i en barnehage, og har en assistent som forteller at hun bruker å sjekke skattelistene og se hva venner/ familie / naboer/ kolleger tjener. Jeg synes det er tarvelig å sjekke hva alle man kjenner tjener, og å si det høyt er enda mer tarvelig. Da jeg kom på jobb for en drøy time siden, snakket hun høyt så foreldre og barn hørte hva hun hadde sett på skattelistene, samtidig som hun sa at det var helt idiotisk å ta en 3 årig bachelor utdannelse for å tjene såpass dårlig, når hun som ufaglært assistent ikke tjente så mye dårligere. Jeg syntes det var flaut og fullstendig upassende gjort ovenfor både meg og foreldrene som var til stede, og jeg tok assistenten til side og sa at private ting snakker man ikke om i en garderobe, dessuten synes jeg det er støtende at hun sjekker hva jeg tjener og i tillegg snakker høyt om det og ler. Hun så da alvorlig på meg og sa bare ja. Nå har hun jobbet som assistent i barnehage over 10 år før jeg utdannet meg, så hun har jo mer ansiennitet som også viser seg på inntekten. Anonymkode: cda98...b36 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Skrevet 13 timer siden Det er jo åpenbart hun som dummer seg ut, sånt er pinlig. Men du kan ikke gjøre noe med det, det er bare å la det prelle av og la henne ha sine oppfatninger. Anonymkode: dd920...bee 11 5
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Noen folk er bare litt dumme, dessverre! Ikke alle forstår hva de leser inne på skattelistene en gang. Du har kanskje gått opp i lønn siden i fjor, og hadde mindre i feriepenger i fjor pga det du opptjente i 2023, f.eks, mens denne luringen av en assistent kan ha sammenliknet lønnen din med det hun tjener nå. Så enkel kan folk være Anonymkode: c23dc...e49 4
Grønnsaksvaffel Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Men hun har ikke skjønt at inntekt i skattelisten ikke er det samme som lønn? 10 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden I følge skattelistene tjener jeg nesten 300.000 mindre enn det som står på lønnsslippen Anonymkode: f5878...f65 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Men ps. Det er veldig rart av deg å kalle assistenten for DIN assistent. Behandle henne som kollega og alle får det bedre Anonymkode: f5878...f65 6 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden): Men hun har ikke skjønt at inntekt i skattelisten ikke er det samme som lønn? Utrolig mange som ikke forstår det der. I gamle dager før det ble synlig hvem som snoket, forsto jeg alltid hvem som hadde sjekket av kolleger. De kom alltid med mugne kommentarer om min inntekt ved lønnsforhandlinger, uten å forstå at en stor del av det var kapitalinntekter. Anonymkode: a5b15...b85 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men ps. Det er veldig rart av deg å kalle assistenten for DIN assistent. Behandle henne som kollega og alle får det bedre Anonymkode: f5878...f65 Hun er selvfølgelig en kollega, men jeg brukte begrepet assistent siden det er det stillingen heter, og en assistent tjener mindre enn pedagogiske ledere. Ts Anonymkode: cda98...b36 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg arbeider som pedagogisk leder i en barnehage, og har en assistent som forteller at hun bruker å sjekke skattelistene og se hva venner/ familie / naboer/ kolleger tjener. Jeg synes det er tarvelig å sjekke hva alle man kjenner tjener, og å si det høyt er enda mer tarvelig. Da jeg kom på jobb for en drøy time siden, snakket hun høyt så foreldre og barn hørte hva hun hadde sett på skattelistene, samtidig som hun sa at det var helt idiotisk å ta en 3 årig bachelor utdannelse for å tjene såpass dårlig, når hun som ufaglært assistent ikke tjente så mye dårligere. Jeg syntes det var flaut og fullstendig upassende gjort ovenfor både meg og foreldrene som var til stede, og jeg tok assistenten til side og sa at private ting snakker man ikke om i en garderobe, dessuten synes jeg det er støtende at hun sjekker hva jeg tjener og i tillegg snakker høyt om det og ler. Hun så da alvorlig på meg og sa bare ja. Nå har hun jobbet som assistent i barnehage over 10 år før jeg utdannet meg, så hun har jo mer ansiennitet som også viser seg på inntekten. Anonymkode: cda98...b36 De eneste som tjener på at lønn er hemmelig,,er arbeidsgiver! Så lenge du går rundt og tror at assistenten får mye mindre, står ikke du på krava for mer lønn, og arbeidsgiver kan lykkelig betale deg lite. Anonymkode: 92253...7ef 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg arbeider som pedagogisk leder i en barnehage, og har en assistent som forteller at hun bruker å sjekke skattelistene og se hva venner/ familie / naboer/ kolleger tjener. Jeg synes det er tarvelig å sjekke hva alle man kjenner tjener, og å si det høyt er enda mer tarvelig. Da jeg kom på jobb for en drøy time siden, snakket hun høyt så foreldre og barn hørte hva hun hadde sett på skattelistene, samtidig som hun sa at det var helt idiotisk å ta en 3 årig bachelor utdannelse for å tjene såpass dårlig, når hun som ufaglært assistent ikke tjente så mye dårligere. Jeg syntes det var flaut og fullstendig upassende gjort ovenfor både meg og foreldrene som var til stede, og jeg tok assistenten til side og sa at private ting snakker man ikke om i en garderobe, dessuten synes jeg det er støtende at hun sjekker hva jeg tjener og i tillegg snakker høyt om det og ler. Hun så da alvorlig på meg og sa bare ja. Nå har hun jobbet som assistent i barnehage over 10 år før jeg utdannet meg, så hun har jo mer ansiennitet som også viser seg på inntekten. Anonymkode: cda98...b36 Trolleri-trollera? Anonymkode: aafc0...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden «Min assistent sjekket skattelistene, og snakket høyt om at hun ikke tjente så veldig mye dårligere enn meg - så jeg brukte arbeidstiden min til å sitte på KvinneGuiden» Anonymkode: a80fb...a3d 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): I følge skattelistene tjener jeg nesten 300.000 mindre enn det som står på lønnsslippen Anonymkode: f5878...f65 Det er vel skattbar inntekt som kommer opp i skattelistene.... Anonymkode: 435f8...1db
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Jeg trodde at du hadde en assistent, som ikke hadde vært så merkelig om du var selvstendig næringsdrivende, men det var altså en assistent i barnehagen…. Anonymkode: 606c6...384 3
AprilLudgate Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Transparens på lønn bør være greit, men dette er uprofesjonelt. Be leder ta en prat med henne om hvilke temaer man ikke tar opp foran foreldre og barn. Jeg er ganske fleksibel av meg, men dette er ikke OK. 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er selvfølgelig en kollega, men jeg brukte begrepet assistent siden det er det stillingen heter, og en assistent tjener mindre enn pedagogiske ledere. Ts Anonymkode: cda98...b36 Jeg vet hva både assistent og pedleder her. Jeg kommenterte at du kaller henne din assistent. Det høres ut som om var ansatt for å hjelpe kun deg. Anonymkode: f5878...f65 1 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er selvfølgelig en kollega, men jeg brukte begrepet assistent siden det er det stillingen heter, og en assistent tjener mindre enn pedagogiske ledere. Ts Anonymkode: cda98...b36 Feil, det heter pedagogisk medarbeider… og du er ikke bedre enn henne siden du åpenbart har hengt på kg i arbeidstiden… Anonymkode: 1e7dd...857
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Å sjekke hva kollegaer tjener kan gi god innsikt i forkant av lønnsforhandlinger. Dette gjelder privat og ikke kommunalt som er styrt av ansiktet. Men å snakke om dette i garderoben og foran foreldre virker meget uprofesjonelt. Anonymkode: d5ad1...efd
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden Jeg trodde du snakket om en personlig assistent. Først: måten du omtaler kollegaer på er ugrei. Legg den av deg, ellers kommer du til å havne i en personalsak, og det kommer til å være fortjent. Deretter: at folk velger å henge ut seg selv i offentligheten er deres valg. La dem gjøre det. Bidra ved behov til at de får all det fokuset de ønsker seg. Anonymkode: 2907c...178
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Da kan du bare parere med. Er rimelig fornøyd med at de har tatt hensyn til alle mine fradrag i ligningen, slik at jeg nesten kommer ned på samme skattbar inntekt som du. Så jeg vil oppfordre deg til å sette deg litt mer inn i skattesystemet til neste år, og se om der er noen fradrag du også kan kreve. For nå må jo du betale omtrent det samme i skatt som meg, og det må jo føles litt urettferdig, når jeg har høyere lønn. Anonymkode: 875d9...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg syntes det var flaut og fullstendig upassende gjort ovenfor både meg og foreldrene som var til stede, og jeg tok assistenten til side og sa at private ting snakker man ikke om i en garderobe, dessuten synes jeg det er støtende at hun sjekker hva jeg tjener og i tillegg snakker høyt om det og ler. Anonymkode: cda98...b36 Offentlig informasjon. Anonymkode: 2844b...720 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå