AnonymBruker Skrevet 3. desember #1 Skrevet 3. desember Åh helsiken så nedstemt og negativ jeg føler meg for tiden. Og kvalm. Antar at jeg kanskje er stresset på innsiden, uten at jeg helt vet hvorfor. Kan kvalme komme av stress? Stresser ikke med julen, har aldri blitt påvirket av mørketiden (elsker mørket). Er litt styr på jobb da, og jeg spiser ikke like sunt som vanlig. Ellers vet jeg ikke hva annet det kan være. Hvordan stresse ned når man ikke vet hvorfor eller hva som gjør en stresset? Hvilke symptomer har du kjent på når du var stresset eller sliten? Jeg må snart ta tak og få meg selv på rett vei igjen, vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne. Anonymkode: 85e03...cd8
AnonymBruker Skrevet 3. desember #2 Skrevet 3. desember PMS? Jeg hadde ikke det som ung som jeg merket, så jeg vet ikke om det er periomenopause eller hva det er, men nå som 42 år er jeg alltid litt sånn i uka før mensen kommer. To dager før mensen så er ALT galt. Anonymkode: 23970...3bb
Elle Melle Skrevet 3. desember #3 Skrevet 3. desember Begynn med å passe på at du sover nok. Ha gjerne en fast døgnrytme. Sover man for lite er det ingen ting annet som fungerer optimalt heller. Så begynn alltid der. Så passer du på at du spiser nok. Klarer du å bruke energi på det, legg til grønnsaker og frukt så mye du orker. Beveg deg hver dag. Hvis du ikke trener fast, legg inn noe enkelt som er mulig å gjennomføre. Gå en tur, gjerne litt raskt i motbakke om du får det til.) Deretter kan du eksperimentere med hvilke andre ting som gjør deg godt. Meditasjon? Strikking? Hva slapper du av med å synes er tilfredsstillende å drive med? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #4 Skrevet 3. desember Kvalme kan absolutt ha sammenheng med stress og angst. Finn gode kilder til avkobling, sim gjør at du tenker på noe annet enn jobb og det som stresser. Angst og stress gir samme fysiologiske reaksjon. Anonymkode: 9cc26...998 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå