AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:33 #21 Skrevet mandag kl. 23:33 AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 12.23): Tror nok en autist har veldig liten sjangse for å lykkes på noe som helst arenaer for å finne seg en partner. I hvert fall en mannlig autist. Anonymkode: c7a5a...c6b Takk for den og håpet ditt! Anonymkode: 19829...fef
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 01:29 #22 Skrevet tirsdag kl. 01:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 12.23): Tror nok en autist har veldig liten sjangse for å lykkes på noe som helst arenaer for å finne seg en partner. I hvert fall en mannlig autist. Anonymkode: c7a5a...c6b Takk for den og håpet ditt! Er dessverre enig ! SYKT ENIG ! Anonymkode: da29c...671
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:17 #23 Skrevet tirsdag kl. 06:17 Tenker, som sagt over, at det riktigste er å finne en med samme utfording, om det er autisme, ADHD etc. Like barn leker best og det er nødt til å skjære seg med noen i "normalsonen". Anonymkode: e46d9...32e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:00 #24 Skrevet tirsdag kl. 13:00 Jeg har adhd. Jeg har hatt noen veninner som har vært litt mystiske, og noen har sånne vage trekk som minner om autisme, eller noe. NOE er det. Det er rigiditet. Etter tid og stunder så greier jeg ikke mer. Gang på gang så fatter de ikke mine grenser. Gang på gang må jeg si NÅ er det nok. Men det hjelper ikke. Jeg kunne aldri hatt en sånn kjæreste. Jeg må ha modenhet og en person som greier å se innover og ta eierskap i egne feil, og si unnskyld uten at egoet går i knus og et menneske må kunne se egne mønstre og tilpasse seg grenser. Anonymkode: 6f553...833
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:54 #25 Skrevet onsdag kl. 19:54 AnonymBruker skrev (På 23.12.2025 den 14.00): Jeg har adhd. Jeg har hatt noen veninner som har vært litt mystiske, og noen har sånne vage trekk som minner om autisme, eller noe. NOE er det. Det er rigiditet. Etter tid og stunder så greier jeg ikke mer. Gang på gang så fatter de ikke mine grenser. Gang på gang må jeg si NÅ er det nok. Men det hjelper ikke. Jeg kunne aldri hatt en sånn kjæreste. Jeg må ha modenhet og en person som greier å se innover og ta eierskap i egne feil, og si unnskyld uten at egoet går i knus og et menneske må kunne se egne mønstre og tilpasse seg grenser. Anonymkode: 6f553...833 Og det får man aldri hos en person med autisme Anonymkode: da29c...671
Abra Skrevet onsdag kl. 20:06 #26 Skrevet onsdag kl. 20:06 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og det får man aldri hos en person med autisme Anonymkode: da29c...671 Tull og tøys. Er selv mannlig autist, gift i 10år, 2barn. Vi er ikke alle like vettu. Ja, jeg sliter med å forstå kroppsspråk, tolke andres følelser, sarkasme/ironi, i hvert fall hvis jeg ikke kjenner personen godt nok. Men jeg er da ikke evneveik, eller totalt blottet for empati og følelser. 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #27 Skrevet 22 timer siden Kan noen fortelle meg hvordan det føles å være normal? Anonymkode: 19829...fef 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #28 Skrevet 22 timer siden Dere som skriver ting a la "en autist kan ikke være sammen med en normal person": tenk på at det også finnes autister på KG, og som leser denne tråden. Anonymkode: 19829...fef 1
Littelulla Skrevet 22 timer siden #29 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.12.2025 den 19.35): Jeg har vært gift med en autist! Jeg ønsker det beste for alle autister. Men helt ærlig.... det betyr å gi opp seg selv. Leve i ensomhet. Anonymkode: da29c...671 Akkurat som for autister å leve med nevrotypiske som ikke forstår autistisk fungering. Man må finne noen man fungerer med og hvor man forstår hverandre, uavhengig av nevrotype 1
Virrevirrevapp Skrevet 22 timer siden #30 Skrevet 22 timer siden Har hørt at det kan hjelpe å date andre nevroatypiske. Evt en nevrotypisk som er veldig stabil og opptatt av å avdramatisere situasjoner. Utover det, så er vi jo alle individer. Og det hjelper nok å ha til felles livssyn, hobbier, måte å bruke penger på etc.
Littelulla Skrevet 22 timer siden #31 Skrevet 22 timer siden På grunn av det dobbelte empatiproblemet (at ikke-autister har minst like store problemer med å forstå og ha empati med autistisk fungering som autister har overfor ikke-autister) er det nok enklest å treffe andre autister. Det er mange som mener mye om autister, men som vist i tråden her vet mange særdeles lite om autistisk fungering. Man har grunnleggende ulile behov på mange områder. Jeg ville kanskje anbefakt å sjekke ut om Autismeforeningen har noen treffpunkter. Eventuelt om han kan dra på noen form for treffpunkter vedrørende en spesialinteresse. For din venns beste bør han ikke utsettes for nevrotypikere som dømmer ham uten å vite hva de snakker om. Se bare i tråden her.... Jeg håper vennen din har nok kunnskap om autistisk fungering til å stå trygt i seg selv, at han er god nok og kan finne strategier til å fungere i et samfunn laget for nevrotypiske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå