AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:31 #1 Skrevet tirsdag kl. 22:31 Kom med dine tips til en hektisk hverdag eller dager med lite overskudd, raskeste retter som er renvare/lite prosessert. Anonymkode: dec19...473
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:41 #3 Skrevet tirsdag kl. 22:41 Tysk knøpfle (pasta laget av å røre sammen mel, egg, litt salt og litt kullsyrevann. Servert med erter, andre grønnsaker vi måtte ha tilgjengelig og revet ost. Tar ti minutter. Anonymkode: f1e13...1da
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:57 #4 Skrevet tirsdag kl. 22:57 Fisk! Vi spiser gjerne poteter med skall, velger gjerne de med tynnest skall. Deler i passende biter så de koker raskere. Tilsetter ulike grønnsaker som vi måtte ha. Feks gulrot, brokkoli, asparges, fryste mixer. Trekker fisken eller har i airfryer. En kan også lage en form i airfryer med fisk, potetbåter og grønnsaker. Til torsk, spesielt lettsaltet er det godt med eggesmør. Rømme eller sweet chilli til laks. Pesto kan brukes på flere typer fisk. Plukkfisk. Potetene kan skrelles og kokes kvelden før Omelett med skinke/kylling/påleggsrester/bacon/spekeskinke, ulike grønnsaker som potet, løk, paprika, brokkoli. Gjerne litt ost revet over. Ulike linsegryter og supper. Grønnsakssuppe med svinestrimler Lapskaus med knoke Blomkålsuppe med bacon Stekte kylling eller svinestrimler med gresk krydder. Gresk salat og tsatziki. Evt potetbåter. Kan gjerne lages sammen i airfryer. Anonymkode: 2f928...c28
Fighter83 Skrevet tirsdag kl. 23:00 #5 Skrevet tirsdag kl. 23:00 Kokte poteter og gulerøtter + ovnsstekt eller pannestekt laks/ørret. Gjerne med kun smeltet smør til eller rømme.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:14 #6 Skrevet tirsdag kl. 23:14 Raskeste. Laks i ovn med en salat ved siden av , og ris og rømme. Koker ris i riskoker eller bruker boil in bag. Serverer med rømme. Blomkålsuppe. Hjemmelagd altså😅 Anonymkode: e6e82...500
Laraa Skrevet tirsdag kl. 23:22 #7 Skrevet tirsdag kl. 23:22 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tysk knøpfle (pasta laget av å røre sammen mel, egg, litt salt og litt kullsyrevann. Servert med erter, andre grønnsaker vi måtte ha tilgjengelig og revet ost. Tar ti minutter. Anonymkode: f1e13...1da Dette! Og Spätzle, som også er tysk 😋
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:31 #8 Skrevet tirsdag kl. 23:31 Tomatbasert bønnegryte med couscous. Anonymkode: de55b...aa3
Fru Uperfekt Skrevet i går, 00:36 #9 Skrevet i går, 00:36 (endret) Torsk med curry Persetorsk Bla, går mye i fisk her i huset Om ikke tomatpure utgår for deg så er tomatsuppe med egg og makaroni en klassiker Spinatsuppe med egg Er egentlig mye kjapp mat Endret i går, 00:37 av Fru Uperfekt
AnonymBruker Skrevet i går, 00:47 #10 Skrevet i går, 00:47 Karbonader med speilegg. Kokte grønnsaker. Stekte poteter hvis jeg har noen kokte i kjøleskapet. Grønnsaksupper basert på det som er i kjøleskapet. Kokt/bakt/stekt fisk med kokte poteter og grønnsaker. Anonymkode: 832a9...587
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Fullkornspasta med økologisk pastasaus (f.eks. Änglamark) og kjøttdeig Omelett med rester av ost, eventuelt kjøtt og grønnsaker/poteter i Kyllinglår eller filet i airfryer med salat eller wokede grønnsaker + eggenudler Knallgrønn ertesuppe på frosne erter og kraft fra fryseren, med brød til Men det aller beste er jo å lage store porsjoner av gryter i helgene og fryse ned. Digg med en porsjon chili, boeuf bourguignon, butter chicken eller hjemmelaget tomatsuppe en travel tirsdag, man må bare koke litt ris/potet/pasta 😊 Anonymkode: d88eb...cc6
Line. Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden 1 pakke frossen lapskausblanding, med 1 pakke grønne linser og 1 pakke store kvite bønner, litt vatn. 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden Har en suppe-dag i uka, det er veldig raskt gjort. Så lenge man har tid til å la den godgjøre seg på ovnen - den kan eventuelt lages kvelden før. Kyllingfilet i airfryer, lager en stor salat til og visper sammen en rask cæsardressing. Fisk i airfryer, ovnsbakte rotgrønnsaker i ovn, lager en enkel rømmedressing eller en sennepsbasert saus. Indisk i ulike varianter i slowcooker - setter på om morgenen, har ferdigbakt naan i fryser. Ellers er tipset mitt å ha ting klart, og å preppe. Hvitløk, chili, løk og stangselleri hakker jeg i store porsjoner, og fryser i porsjonsstørrelse. Koker opp store gryter med kraft, koker ned, og fryser i kuber. Vasker grønnsaker før det legges i kjøleskap, slik at det bare skal skylles raskt før bruk. Eller gjør klar i forkant - har vi gulrøtter til stek på søndag, så hakker jeg opp gulrøtter og andre grønnsaker slik at de er klar til rotgrønnsaker i ovn som jeg skal ha til mandagsens middag. Anonymkode: 2a9ec...c4f
SPOCA Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden Cottage pie Pannekaker Lapskaus Taco (med hjemmelagde tortillas - gode å fryse ned) Pytt i panne Kyllingnudler Pizza Piroger Grønnsakssuppe Biff med stekte poteter/bakt potet/fløtepotet Pasta med kjøttsaus/kremet saus Alt fra bunnen, mye fryses ned og tas opp ved behov.
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden Vi har lagd opp kjøttboller og kjøttkaker som ligger i fryseren. Så da går sånn type mat veldig raskt. Anonymkode: 0d959...adb
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden Jeg lager aldri middag av ultraprosesserte produkter, så jeg kan jo ikke akkurat ramse opp alt - skulle det ikke være det raskeste da? Mitt forslag er spaghetti puttanesca. Ellers enig i at ovnsbakt fersk fiskefilet er veldig enkelt og raskt, evt med friske grønnsaker i samme form. Det samme er faktisk en rosastekt biff eller en lammekotelett med salat til. Anonymkode: 1a589...9f5 2
Daisy-love Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden Wok med fryste grønnsaker og rent kjøtt, fisk, tofu, eller noen stekte egg til. Kan varieres med ris, og fullkornspasta. Bruker en fryste grønnsaker eller de ferdige ferske så er det både raskt og lett å variere. Bondeomelett, eller bare vanlig omelett. Laks i ulike varianter, med f.eks rømmedressing, salatmiks på pose, og kokte poteter. Eller med pasta, og en pesto (finnes vel det som er ok?) Lapskaus med linser.
Pawn Hearts Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden Fru Uperfekt skrev (12 timer siden): Torsk med curry Persetorsk Bla, går mye i fisk her i huset Om ikke tomatpure utgår for deg så er tomatsuppe med egg og makaroni en klassiker Spinatsuppe med egg Er egentlig mye kjapp mat Enig i at fiskeretter ofte tar kort tid å lage, men persetorsk? I oppskriften jeg fant, står det: Legg fisken i en bakke. Salt og sukre fisken lagvis, dekk til med plastfolie, legg den i press i ca. 1 1/2 døgn. Du har kanskje en raskere variant? Vi skal ha torsk til middag i dag, men det er jo altfor seint å begynne å sukkersalte den nå.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden Stekt ris; steker ris med valgfrie grønnsaker, blander inn kylling eller karbonadedeig, rører inn egg. Krydre som du vil. Kan tilsette sauser også men blir vel up da Anonymkode: 1fb60...edf
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden Hjemmelaga Bali Kyllinggryte. Bruker: 400 g ferdig strimlet kylling Kokosmelk 3,3 dl 1-2 dl hurtigris 1 løk 1-2 hvitløksfed 1 Paprika 1 boks ananas 2-4 ts Karri Pepper/salt Dropper soyasaus og kyllingbuljong da jeg personlig mener dette er usunt. Anonymkode: 940dc...6be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå