Gå til innhold

Kjøpte bruktbil for ca 2 måneder siden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og nå når jeg vasket den grundig såg jeg en liten sprekk helt nederst på støtfangeren bak. Kjenner jeg er skikkelig irritert nå. Kan ikke skjønne at jeg ikke har sett denne når jeg gikk over bilen før kjøp. Den er veldig vanskelig å se hvis du ikke ser veldig nøye etter. Er vel ikke så mye å komme med ovenfor selger så lenge etterpå?

Anonymkode: ec8c0...5b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En liten sprekk helt nederst på støtfangeren er en bagatell på en brukt bil. Spray på noe som hindrer rust og du er good to go.

Kommer ingen vei med dette og det er en liten sak det der :)

Anonymkode: 23d26...713

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingenting å klage på? Det er da en bruktbil.

Anonymkode: e2547...782

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du først har oppdaget den nå så er det jo langt fra sikkert at den var der for to måneder siden. 

Anonymkode: 30192...9a5

• Liker 4
Skrevet

Hvor gammel er bilen?

AnonymBruker
Skrevet
Mannisinbestealder skrev (18 minutter siden):

Hvor gammel er bilen?

5 år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis du først har oppdaget den nå så er det jo langt fra sikkert at den var der for to måneder siden. 

Anonymkode: 30192...9a5

Jeg har ikke vært borti noe. Skjønner ikke helt hvordan den har kommet. Ser ikke noen andre skader rundt der

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og nå når jeg vasket den grundig såg jeg en liten sprekk helt nederst på støtfangeren bak. Kjenner jeg er skikkelig irritert nå. Kan ikke skjønne at jeg ikke har sett denne når jeg gikk over bilen før kjøp. Den er veldig vanskelig å se hvis du ikke ser veldig nøye etter. Er vel ikke så mye å komme med ovenfor selger så lenge etterpå?

https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/

Sitat

Eksempler på ting som utløser krav mot selger:
Selger har holdt tilbake opplysninger, og det antas å ha innvirket på kjøpet
Selger har gitt feil opplysninger og det antas å ha innvirket på kjøpet
Bilen er i dårligere stand enn du hadde grunn til å regne med ut fra det du fikk opplyst om pris, alder og kilometerstand.
Har du kjøpt bilen hos privatperson må den være i vesentlig dårligere stand.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

En liten sprekk helt nederst på støtfangeren er en bagatell på en brukt bil. Spray på noe som hindrer rust og du er good to go.

Kommer ingen vei med dette og det er en liten sak det der :)

Anonymkode: 23d26...713

Det er plastikk så er vel ikke så stor sannsynlighet at det kommer rust. Det bare irriterer meg at det er en sprekk og at jeg ikke har sett det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...