Gå til innhold

Slanking

Susi

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har god erfaring med å slanke seg? Og som kansje har noen tips å dele med oss andre? Har 10 kilo som henger igjen etter to tette fødsler, har ikke mye tid til å trene. Finnes det noen vidunderkurer der ute??? nei da. Gode råd mottaes med takk!!!

Susi hoppe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenta etter meg: Det finnes ingen vidunderkurer det finnes ingen vidunderkurer det finnes ingen vidunderkurer det finnes ingen vidunderkurer det finnes ingen vidunderkurer

Ok, så kan vi komme til saken... icon_biggrin.gif som sagt, det finnes ingen vidunderkurer, det er "hardt arbeid", men hvis du vil BÅDE lykkes OG at det skal vare, at du ikke skal sprette opp igjen når slankingen er "ferdig", så er det det gamle klassiske "spise mindre, bevege seg mer" som gjelder.

Litt mer konkret: Du kan fint gå ned 10 kilo med pulver og mirakelkurer. Og det er muskler du mister, ikke fett. Det som skjer når du begynner å spise normalt igjen, er at du legger på deg - fort - og det er fett du legger på deg. Det betyr at slanking gjør deg fetere, bokstavelig talt.

Kostholdet ditt må legges om. Du skal spise normalt hver dag, og dte finnes mange måter å gjøre det på. Grete Roede, Libra, og andre, de preker omlegging av kosthold til det normale, og personlig synes jeg slanking burde vært tatt ut av ordforrådet vårt...

Massevis av grønnsaker og frukt. Gulrøtter er fine meloommåltider, epler øker forbrenningen. hvert fall blir man kjemepsulten kort tid etter et eple... ikke spis sjokolade mer enn en gang i uken, kutt ut smør og saus. Bruk mye ris og poteter, ikke så mye kjøtt...

Bevegelse: Mosjon mosjon og mosjon. Du kan trene på et helsestudio, treningssenter, trimgruppe på en skole i nærheten eller andre varianter av det samme. Da trener du sammen med andre mennesker som er i samme situasjon som deg, nemlig å komme i form, holde seg i form, holde seg sunne, friske og spreke.

Det er ikke alle som synes en sånn "kollektiv hurrasvetting" er noe særlig. Men da har du mange andre muligheter som er både billige og gode. Sykle i steden for å ta bilen eller trikken. Utmerket mosjon, og du kan sykle deg lange søndagsturer i marka. Gåturer er også tingen! Rask gange er effektiv trening, du får frisk luft og kondisjon, og man bør faktisk gå en halvtime hver dag. Jeg preker aldri jogging, jeg tror ikke på det, men gåturer som sagt - helt glimrende! Ta trappen isteden for heisen og sånn, er gamle, gode råd. I det hele tatt - bevege seg der det er mulig.

Kombinasjon av ulike treningsmåter er også mulig! Husk gode sko som er beregnet på det du skal. Gode joggesko å gå med ute, bruk en gammel anorakk men fottøy er viktig. Tren inne i en utvasket t-skjorte, men ikke ødelegg knær og ankler med å bruke sko som ikke er beregnet på innetrening.

God matlyst - og god treningslyst!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann,jo mer du klarer jo bedre(Tisser ofte i begynnelden men det avtar)

Kjempegodt med isvann...

Jeg tok av 3 kilo på et blunk og vet ikke hvor mye jeg kunne tatt av hadde jeg forsatt med å drikke mye.

Ellers spise 4 måltider til dagen og ikke spise kveldsmaten for sent.

Unngå den feteste maten i ukedagene og kos deg i helgene--osv.

Den hare vei:drikk vann og spis kun gulerøtter.VIRKER men er ikke sunn slanking

Ellers er det veldig mange som får go støtte og viljestyrke av å ta et grethe rode kurs

Lykke til iallefall.Skal se til sommeren hvor slank og fin du er blitt!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!!

Så mange gode råd. Her er det bare å sette i gang. Er det flere som skal ned noen kilo?

Kansje vi kunne gjøre det sammen, oppmuntre hverandre osv.

Klem Susi vinke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare ned 3-5 kilo,så jeg har begynt på min lille vannkur.+ jeg unngår å spise sent på kvelden.Koser meg litt i helgene men kutter litt smøe og saus i ukedagene.

Lykke til !! både meg og deg og de andre..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisemor!

Skal prøve den vann-kuren din. Lykke til!!

Få høre hvordan det går da!

Klem Susi kyss.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikke tre liter vann og kun gulerøtter, for noe sprøyt! Her må man tenke mer langsiktig enn det, jeg tør å vedde en årslønn på at dere som kjører denne linja er tilbake på nåværende vekt innen året er omme.

Hvordan dere takler denne uttalelsen får være opp til dere, men såkalte vannregler er jo også sterkt overdrevet, man skal drikke når man er tørst og thats it.

Et lite triks riktignok er jo å ta ett glass FØR mat, slik at man blir fortere mett, men det er noe annet enn å drikke til man sprekker.

Hun som skriver her at hun gikk ned så og så mye av å drikke vann, har misforstått litt, les heller linjene om matinntaket hennes, det med å unngå fristelsene....

Lykke til uten for mye vann..

K1212[ Dette Innlegg er endret av: kurgan den 2002-03-18 13:11 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-03-18 13:09, kurgan wrote:

Drikke tre liter vann og kun gulerøtter, for noe sprøyt! Her må man tenke mer langsiktig enn det, jeg tør å vedde en årslønn på at dere som kjører denne linja er tilbake på nåværende vekt innen året er omme.

Hvordan dere takler denne uttalelsen får være opp til dere, men såkalte vannregler er jo også sterkt overdrevet, man skal drikke når man er tørst og thats it.  

Et lite triks riktignok er jo å ta ett glass FØR mat, slik at man blir fortere mett, men det er noe annet enn å drikke til man sprekker.

Hun som skriver her at hun gikk ned så og så mye av å drikke vann, har misforstått litt, les heller linjene om matinntaket hennes, det med å unngå fristelsene....

Lykke til uten for mye vann..DETTE ER FAKTA.DENNE GANGEN KUTTER JEG LITT AV MATEN OG.SIST SPISTE JEG AKKORATT DET JEG PLEIER.

OG MAN SPRIKKER IKKE AV Å DRIKKE 3-4 LITER VANN PÅ EN DAG.VANN ER JO MED PÅ Å RENSE KROPPEN OG ER DET SUNNESTE EN KAN DRIKKE

icon_smile.gif

[ Dette Innlegg er endret av: kurgan den 2002-03-18 13:11 ]

12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke akkurat den gullerotkuren Lisemor anbefalte, det var jo det å drikke 3-4 liter, dvs MASSE vann for dag, til vanlig kost.

Er det noen som har prøvd de preperatene som de selger på helsekosten, de som de reklamerer så mye for f.eks hca, cla, noka dietten, eple eddik, osv osv osv osv Reklamene lover både det ene og det andre. Er det virkelig noe av dette som fungerer?? Er det noen som har prøvd noe av dette som kan dele av sin erfaring med oss andre??? forvirra.gif

***Susi***1212[ Dette Innlegg er endret av: Susi den 2002-03-19 00:16 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susi

Søk på ordene, de er blitt diskutert opp og ned både 10 og 12 ganger.

Du finner de her på KV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Sist jeg slanket meg lyktes jeg faktisk med denne metoden:

Jeg gikk 1-3 busstopp før jeg tok bussen hver morgen.

Frokost og lunsj bestod av frukt eller en Nutrilett-bar.

Til middag spiste jeg så sakte jeg kunne, men spiste meg mett.

Jeg hadde alltid frukt tilgjengelig.

Dessuten drakk jeg masse vann og tok solarium for å føle meg mer vel.

Gikk turer så ofte jeg kunne!

Tok av meg ca 5 kg på en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...