Gå til innhold

Operasjon for urinveislekkasje

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har fått time til operasjon mot urinveislekkasje og lurer på om det er noen her som har fått gjort dette? Mitt problem er at dette hindrer meg i å trene og løpe, ikke at jeg lekker ved vanlig aktivitet. Må også knipe bena samme når jeg hoster eller nyser, men det plager meg ikke så mye i dagliglivet. Er veldig usikker på om jeg skal gjennomføre operasjonen og hører gjerne om deres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler deg å gjøre det. Jeg har gjort det en gang allerede, og fikk etter det over ti gode år før problemet gradvis kom tilbake. Nå står jeg på venteliste for å gjennomføre en ny operasjon, og det er ikke så mye som en tanke i meg om å ikke gjøre dette. Det var så verdt det. 

Noe vondt var det heller ikke, og eneste ulempen var at vi ikke kunne ha sex på 6 uker etterpå, og at det føltes litt trangt da vi omsider kunne begynne å ha sex igjen. Det gikk seg imidlertid fort til. 

Anonymkode: ab896...b16

• Nyttig 1
Skrevet

Har operert (TVT-operasjon), og er veldig godt fornøyd i etterkant. Det var en ganske enkel operasjon, litt smerter samme dag men ikke plaget etterpå.  

Anonymkode: e4382...c22

• Nyttig 1
Skrevet

Ved mindre plager, som beskrives i TS (ved hoste, nysing, trening etc) har mange fått god hjelp av de mindre invasive inngrepet «bulkamidbehandling». En venninne har gjort det, og er veldig fornøyd

https://www.ahus.no/behandlinger/bulkamid/

Anonymkode: 1b955...c1e

• Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for svar 🙂 Høres ut som det bare er å få det gjort. Men 6 uker uten sex?? Det var lenge det... Og var du sykemeldt etter operasjonen?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg anbefaler deg å gjøre det. Jeg har gjort det en gang allerede, og fikk etter det over ti gode år før problemet gradvis kom tilbake. Nå står jeg på venteliste for å gjennomføre en ny operasjon, og det er ikke så mye som en tanke i meg om å ikke gjøre dette. Det var så verdt det. 

Noe vondt var det heller ikke, og eneste ulempen var at vi ikke kunne ha sex på 6 uker etterpå, og at det føltes litt trangt da vi omsider kunne begynne å ha sex igjen. Det gikk seg imidlertid fort til. 

Anonymkode: 

AnonymBruker
Skrevet
Mina75 skrev (14 timer siden):

Tusen takk for svar 🙂 Høres ut som det bare er å få det gjort. Men 6 uker uten sex?? Det var lenge det... Og var du sykemeldt etter operasjonen?

Det er jo for at ikke stingene skal gå opp og du skal få en eventuell infeksjon.

Anonymkode: e3558...b81

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mina75 skrev (15 timer siden):

Dere må jo ikke ha samleie. Antar du kan bli stimulert uten samleie og kan stimulere han. Så noe kan gjøres om du ikke klarer å vente.

Anonymkode: 70022...565

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dere må jo ikke ha samleie. Antar du kan bli stimulert uten samleie og kan stimulere han. Så noe kan gjøres om du ikke klarer å vente.

Anonymkode: 70022...565

Det er helt sant 😄

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge må man vente med styrketrening?

Anonymkode: 16f48...80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...