AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Nå kan det hende at jeg ikke fikk dette med meg før den tid, men jeg tror at hygienetillegg ble innført hos frisører under koronapandemien. Jeg ser de fortsatt har oppført priser + hygienetillegg. De bruker ikke lenger Munnbind feks. Eller hansker med mindre de bleker. Hva er det jeg betaler for? Anonymkode: ffa97...551
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Jeg betalte 1400 flatt under Korona. Og 1600 flatt nå. Jeg tror ikke det å splitte regningen på hva som er tid, føner, strøm, produkter, lønn, husleie, skatt, avanse.... Eller tillegg for den sags skyld....Ville gitt meg så mye mer. Anonymkode: 9bef5...494 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Ikke vært hos noen som gjør det. Tåpelig. Ville bedt om en uhygienisk klipp. Anonymkode: 00b2e...770
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg betalte 1400 flatt under Korona. Og 1600 flatt nå. Jeg tror ikke det å splitte regningen på hva som er tid, føner, strøm, produkter, lønn, husleie, skatt, avanse.... Eller tillegg for den sags skyld....Ville gitt meg så mye mer. Anonymkode: 9bef5...494 Hygienetillegg et er ofte under 50 kr, så det handler ikke om å spare. Jeg er genuint nysgjerrig på om pengene faktisk blir brukt til noe annet enn gevinst for dem. Ts Anonymkode: ffa97...551
chi Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Jeg vil tippe: Husleie, strøm, butikkdata, hjemmeside, bankterminal, kaffe/te til servering, dopapir, rengjøringsmidler til vasking, regnskapsfører, lønn, arbeidsgiveravgift, skatt, moms, innkjøp av produkter til salongbruk, fornyelse av inventar med jevne mellomrom, håndklær, innimellom ny vaskemaskin og tørketrommel... Hilsen eier av hudpleiesalong 😊
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Hva har det med hygiene å gjøre? Anonymkode: ffa97...551 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Da deg ble innført under pandemien forstod jeg selvfølgelig nytten av det. Men når de ikke bruker Munnbind mer så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal fortsette å betale hygienetillegg. Jeg kan selvfølgelig spørre selv, men ville høre her først. Anonymkode: ffa97...551
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden chi skrev (45 minutter siden): Jeg vil tippe: Husleie, strøm, butikkdata, hjemmeside, bankterminal, kaffe/te til servering, dopapir, rengjøringsmidler til vasking, regnskapsfører, lønn, arbeidsgiveravgift, skatt, moms, innkjøp av produkter til salongbruk, fornyelse av inventar med jevne mellomrom, håndklær, innimellom ny vaskemaskin og tørketrommel... Hilsen eier av hudpleiesalong 😊 Og ingenting av det du ramser opp inngår i resten av summen man betaler, mener du? Skal man kalle det hygienetillegg så får det faktisk brukes til det. Og hvorfor kan man ikke bake dette inn i den andre kostnaden? Ingen offentlige tannklinikker har f.eks. «hygienetillegg». Det betyr ikke at hygienen er av lavere kvalitet enn hos private tannleger som har dette hygienetillegget. Det er jo en selvfølge og et krav at det gjøres rent mellom hver pasient og at det brukes engangsutstyr. Anonymkode: 5e90a...d08 7
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Alt har gått opp i pris. Produktene og selve klippen/farging osv, så å bake hygienetillegget inn i det gir ingen mening. Når hygienetillegget som ble innført under pandemien ikke brukes til samme type hygiene som da, så skjønner jeg ikke hva det er jeg betaler for. Anonymkode: ffa97...551
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alt har gått opp i pris. Produktene og selve klippen/farging osv, så å bake hygienetillegget inn i det gir ingen mening. Når hygienetillegget som ble innført under pandemien ikke brukes til samme type hygiene som da, så skjønner jeg ikke hva det er jeg betaler for. Anonymkode: ffa97...551 Nei, det gir ingen mening. Jeg forstår at private tannleger måtte ha et hygienetillegg under pandemien, da man måtte ha ekstraordinært smittevernutstyr i en periode. Men når man er tilbake til normale hygiene-/smittevernrutiner forstår jeg ikke hvorfor frisører, tannleger eller hudpleiere skal ha et slikt gebyr. Anonymkode: 5e90a...d08 1
Fenomen Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden chi skrev (2 timer siden): Jeg vil tippe: Husleie, strøm, butikkdata, hjemmeside, bankterminal, kaffe/te til servering, dopapir, rengjøringsmidler til vasking, regnskapsfører, lønn, arbeidsgiveravgift, skatt, moms, innkjøp av produkter til salongbruk, fornyelse av inventar med jevne mellomrom, håndklær, innimellom ny vaskemaskin og tørketrommel... Hilsen eier av hudpleiesalong 😊 Ja, det er jo greit. Men da får man bake det inn i summen og ikke kalle det noe det ikke er.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Om du vil spare på farge så kan jeg veilede deg her i kjøp av frisørfarger som de selger på nettet. klipp kan jeg ikke hjelpe med billig over nett Anonymkode: 5c0b3...bb8
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Om du vil spare på farge så kan jeg veilede deg her i kjøp av frisørfarger som de selger på nettet. klipp kan jeg ikke hjelpe med billig over nett Anonymkode: 5c0b3...bb8 Igjen, det er ikke sparing det handler om; men å måtte betale for noe som ikke finnes. Anonymkode: ffa97...551
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og ingenting av det du ramser opp inngår i resten av summen man betaler, mener du? Skal man kalle det hygienetillegg så får det faktisk brukes til det. Og hvorfor kan man ikke bake dette inn i den andre kostnaden? Ingen offentlige tannklinikker har f.eks. «hygienetillegg». Det betyr ikke at hygienen er av lavere kvalitet enn hos private tannleger som har dette hygienetillegget. Det er jo en selvfølge og et krav at det gjøres rent mellom hver pasient og at det brukes engangsutstyr. Anonymkode: 5e90a...d08 Når jeg drev salong for meg selv (veldig lite lokale) gikk det fint i 14 år. Etter 2005 måtte jeg klippe ca 50 personer daglig for å tjene inn faste kostnader. Anonymkode: 9845e...40c
Grønnsaksvaffel Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden Jeg har ikke sett noe hygienetillegg hos min frisør etter pandemien.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når jeg drev salong for meg selv (veldig lite lokale) gikk det fint i 14 år. Etter 2005 måtte jeg klippe ca 50 personer daglig for å tjene inn faste kostnader. Anonymkode: 9845e...40c Mulig jeg er treig, men hva har dette med hygienetillegg å gjøre? Anonymkode: 5e90a...d08
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden Enig med deg, TS. Min salong begynte med dette under pandemien, men har ikke avviklet det igjen. Jeg skulle ønske de bare bakte det inn i den vanlige prisen, for det gir virkelig ingen mening. Anonymkode: 470c8...b09
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden Ville valgt noen som ikke driver med gebyrer, da det sier noe om holdningen til frisøren. Anonymkode: 68048...fc8
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden Tipper det er vask og rengjøring av utstyr som sakser mellom kunder. Egentlig er det bare et gebyr som de har gitt et annet navn enn «pris på klipp». Jeg jobbet på dyreklinikk, og da var det klinikktillegg. Det var egentlig bare for å skyfle penger direkte til klinikken. Min betaling var en viss prosent av honoraret, så da klarte de å holde dette klikktillegget utenfor. Hvis frisørene jobber på provisjon tipper jeg det samme skjer med dem og deres hygienetillegg. Anonymkode: c8a30...eb0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå