Gå til innhold

Ville du blitt skuffet i denne situasjonen? Familieselskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"bare å hente, så kommer jeg og!" roper en i slike tilfeller.. 

Anonymkode: 7c810...021

Ja, om man virkelig tror at man er ønsket, så.....

Anonymkode: 3d38d...18c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, om man virkelig tror at man er ønsket, så.....

Anonymkode: 3d38d...18c

Ts sier jo at hun føler de har et fint forhold.

Anonymkode: 5d6e7...bb0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har små barn, det hadde vært helt uaktuelt å presse en ekstra voksen (med skade) inn i bilen, og i tillegg kjøre 20 min omvei, for så å kjøre en time til besøk. For så å «være ansvarlig» for et annet menneske mtp på når vi skulle dra osv.

Ta en taxi!

Anonymkode: 9ebfb...fcd

Taxi en time? Søsteren og mannen er to mennesker i en suv. 

Anonymkode: 5047b...b89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lagt det bak deg - hvorfor spørre på KG da? 

Anonymkode: 5d88a...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være de har misforstått hva det vil si at du ikke kan kjøre bil? Det er ikke alltid at "kjøre bil" betyr at man er fører. Jeg sier at hunden min ikke liker å kjøre bil, men jeg mener jo ikke at det er han som kjører.

Vet ikke hva slags skade du har, men kan det hende de tror du ikke skal sitte i en bil, og det derfor ikke er aktuelt å hente deg? 

Anonymkode: b34ab...99f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Taxi en time? Søsteren og mannen er to mennesker i en suv. 

Anonymkode: 5047b...b89

Da har de jo plass til deg også.

Vet du, Ts, når man har vært gjennom det du står midt i nå, så vet man at når man er der du er nå, så blir man gjerne mer sårbar. Ikke noe galt i det, det er en normalreaksjon. Men det man gjerne ikke er like bevisst når man står midt i det selv, det er at enkelte andre kan bli usikre om hvordan forholde seg til deg, eller de kan tro at du ikke greier noe fordi de har den erfaringen med andre som har vært i ca samme situasjon som du er i nå, enten det er fordi du tror du kanskje ikke er i form, har smerter, ikke takler en så lang kjøretur eller være borte så lenge.

Poenget mitt er at det av dette lett blir unødvendige misforståelser, misforståelser som gjerne gjør at her du blir såret, og de sårer deg helt uten å ville det og uten at de en gang vet det. 

Du vet at dere alle - inkl. deg selv - er invitert til svigerforeldre. Det vil si, du er ønsket der! 

Din mann må jobbe, og hans søster antok - trolig fordi hun tror noe om din tilstand enn hva du vet er tilfelle - at du ikke kunne være med. Det tror jeg ikke det ligger motvilje bak. Jeg tror det er en naturlig misforståelse som ligger bak. 

Du vet dette, du ønsker tydeligvis å være sammen med dem, komme deg litt ut av huset hjemme, oppleve noe annet enn å ha mye tid alene hjemme, være sosial. 

Dette kan du lett snu selv! Ring din svigerinne, si at du veldig gjerne blir med i selskapet, og at du håper du kan få sitte på med henne og hennes mann. Jeg tipper hun sier ja...! 

Ikke gå og gruble på dette - ring henne! :)

Anonymkode: ce412...92e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har små barn, det hadde vært helt uaktuelt å presse en ekstra voksen (med skade) inn i bilen, og i tillegg kjøre 20 min omvei, for så å kjøre en time til besøk. For så å «være ansvarlig» for et annet menneske mtp på når vi skulle dra osv.

Ta en taxi!

Anonymkode: 9ebfb...fcd

Wow du virket veldig inkluderende og empatisk (ironi).

Alt jeg leser er: «meg-meg-meg».

Anonymkode: 957dc...fe1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfamilie hadde tilbydd seg å hente meg i en sånn situasjon er jeg 100% sikker på, så ja, litt rart. 

Anonymkode: e29b6...bd7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Med mindre ts og mannen ble sammen for et halvt år siden skjønner jeg ikke hvorfor en voksen dame ikke kan spørre om slikt selv.

Fordi det var han som satt i telefonen med vedkommende?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vårt tilfelle ville nok svigers spurt om jeg kom likevel, men nå har vi vært sammen i flere år da. 

Men å forvente at noen henter og bringer, ville jeg ikke gjort. Det kommer an på type selskap. Selv har vi få selskap før jul, men når vi har er begge opptatt på kjøkkenet (lager ofte mer avansert mat da), hunden må luftes før besøket kommer, og vi drikker gjerne vin. Er ikke sjåfør de få dagene i året vi inviterer til noe slikt. Da ville jeg heller vurdert å spørre en av de andre gjestene som sannsynligvis kjører, så lenge det ikke blir omvei. 

Men hvis du har veldig lyst, hvorfor ikke ta taxi? 

Anonymkode: 0f949...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det bare er jeg som har en over snittet snill og grei svigerfamilie, men denne problemstillingen hadde vært helt uaktuell her. Mannen og jeg har snart vært sammen i to tiår, og jeg vet at hans familie regner med meg som en naturlig del av familien når det skal være selskap. Jeg har vært i selskap/middag hos dem utallige ganger uten maten og synes ikke det er noe rart i det hele tatt. Jeg har ikke lappen, så om mannen ikke kan kjøre får jeg alltid tilbud fra enten svigermor eller svigerinne om å bli hentet.  I en situasjon som denne ville jeg nok fått tilbud om å bli hentet. Hvis ikke hadde mannen spurt meg om jeg ville dra og så hørt om den kunne hentet meg eller jeg ville sendt en melding og spurt selv. Ingen av dele ville vært noe problem. Vi hadde gladelig hentet et familiemedlem om rollene var omvendt, og det har vi også gjort flere ganger. Jeg skjønner at du er skuffet over at de ikke spurte om du ville komme og at de bare gikk ut ifra at du ikke kom, TS, men om du har veldig lyst kan vel enten du eller mannen spørre om de har mulighet til å plukke deg opp? :)

Anonymkode: c2b7b...16b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke om det bare er jeg som har en over snittet snill og grei svigerfamilie, men denne problemstillingen hadde vært helt uaktuell her. Mannen og jeg har snart vært sammen i to tiår, og jeg vet at hans familie regner med meg som en naturlig del av familien når det skal være selskap. Jeg har vært i selskap/middag hos dem utallige ganger uten maten og synes ikke det er noe rart i det hele tatt. Jeg har ikke lappen, så om mannen ikke kan kjøre får jeg alltid tilbud fra enten svigermor eller svigerinne om å bli hentet.  I en situasjon som denne ville jeg nok fått tilbud om å bli hentet. Hvis ikke hadde mannen spurt meg om jeg ville dra og så hørt om den kunne hentet meg eller jeg ville sendt en melding og spurt selv. Ingen av dele ville vært noe problem. Vi hadde gladelig hentet et familiemedlem om rollene var omvendt, og det har vi også gjort flere ganger. Jeg skjønner at du er skuffet over at de ikke spurte om du ville komme og at de bare gikk ut ifra at du ikke kom, TS, men om du har veldig lyst kan vel enten du eller mannen spørre om de har mulighet til å plukke deg opp? :)

Skulle stå uten mannen.

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (1 time siden):

Fordi det var han som satt i telefonen med vedkommende?

Han visste jo ikke om hun var interessert i å gå. Skulle han bare bestemt at hun skulle gå, og så hadde hun ikke lyst?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt du ble skuffet, ts. Om de kun er to personer i bilen så kunne de ha tilbudt seg å hente deg. Ja, jeg drar gjerne i selskap hos min svigerfamilie uten at mannen er med. 

Anonymkode: fa3cf...9ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at ts er skuffet, men det får da være måte på. Hun kan be om å bli hentet, eller foreslå at hun går bort og at hun sitter på. Det er fint at folk tar initiativ, men noen ganger må man ta det selv.

Anonymkode: c942d...7c9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...