Gå til innhold

Ville du blitt skuffet i denne situasjonen? Familieselskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er jeg også og sa det til han. Han sa han visste jo ikke om jeg ville. 

Anonymkode: 5047b...b89

Men i alle dager, da...

Om han spør, og du ikke vil, da er det jo også veldig galt. 

Hvorfor har dere ikke allerede snakket om, og bekreftet, at du gjerne ønsker? 

Anonymkode: 4413b...ab8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For meg ville det vært rart å dra i familieselskap hos svigers uten mannen og vice versa, iallfall når det ikke er barn involvert. Og var det barn involvert og man skulle dra pga dem (altså ha med egne barn) så ville jeg og mannen selv snakket om det og spurt noen om å hente eller ordnet annen transport. 

Anonymkode: faa37...f43

Jeg har heldigvis et så godt forhold til min manns familie, at jeg fint gikk i selskap til dem når mannen var i Nordsjøen før vi fikk barn. Jeg trenger heldigvis ikke barn eller mann som unnskyldning til å være med hans familie, hvertfall ikke når vi bodde sammen og hadde vært sammen en stund. 

Anonymkode: b473c...cd2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg reagerte også på at du ikke deltok, om det var på høyttaler.

Da pleier jeg og mannen å si "Jeg/Kari er også her! Hei!" Og delta litt i samtalen. 

Det handler også om respekt for den som ringer - å vite hvem som lytter inn. Utover normal høflighet, selvfølgelig. 

Ja, informerer alltid om at det er flere som hører samtalen hvis jeg har på høyt - noe jeg for øvrig kun har i bilen…. Hater å være «på høyt» når jeg ringer noen. Nå vet vi jo ikke om det var tilfellet her, men hvis så var, så er jeg helt enig med deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, informerer alltid om at det er flere som hører samtalen hvis jeg har på høyt - noe jeg for øvrig kun har i bilen…. Hater å være «på høyt» når jeg ringer noen. Nå vet vi jo ikke om det var tilfellet her, men hvis så var, så er jeg helt enig med deg. 

Jeg og mannen bruker mye høyttaler da vi snakker med familie her hjemme. Slik at begge kan delta litt av og på :)

Men er det venninner og slik bruker jeg plugs. Også i bilen. Men sier da at jeg er i bilen med mannen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor langt er det snakk om at de må kjøre for å hente deg da?

Du kunne vel og tatt en taxi?

Anonymkode: fa266...0b9

De bor ikke langt herfra, 10 min. Men, svigers bor ca. en time herfra. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts! Skal det komme andre svigerbarn i familien? Hvis ja, så forstår jeg godt at du ble litt sår. Hvis nei, så tenkte de sikkert ikke på det. Eventuelt at de tror at du ikke vil når mannen ikke kan? 

Anonymkode: cddfb...f3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg reagerte også på at du ikke deltok, om det var på høyttaler.

Da pleier jeg og mannen å si "Jeg/Kari er også her! Hei!" Og delta litt i samtalen. 

Det handler også om respekt for den som ringer - å vite hvem som lytter inn. Utover normal høflighet, selvfølgelig. 

Hva folk  henger seg opp i her inne altså. 
Men, han sa at hun var på høytaler så hun visste at jeg var i nærheten, men jeg satt i stua og han var på kjøkkenet… 

Skrevet

Mannen ville nok aldri i verden ha dratt til svigerforeldrene uten at partneren var med og tenkte at det samme gjelder for ts.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva folk  henger seg opp i her inne altså. 
Men, han sa at hun var på høytaler så hun visste at jeg var i nærheten, men jeg satt i stua og han var på kjøkkenet… 

Hun??

Det betyr nødvendigvis ikke at du er i nærheten. For da sier man alltid "Hei!" og slår av et par ord.

Ikke rart de er litt reservert ovenfor deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er rart at du blir skuffet. Mannen din ante ikke at du ville. Svigerinnen din ante ikke at du ville. Du kan bare si at du vil. 

Anonymkode: d5e05...590

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun??

Det betyr nødvendigvis ikke at du er i nærheten. For da sier man alltid "Hei!" og slår av et par ord.

Ikke rart de er litt reservert ovenfor deg. 

Skrivefeil!!! Han sa til søsteren sin at hun var på høytaler. Jeg satt i stua og begynte ikke å skrike hallo liksom. 

Jeg gir opp helle KG, er bare kverulering her om absolutt alt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis ikke du hadde hatt noe lyst, og svigerinnen din og din mann hadde bare bestemt at du skulle bli hentet av dem? Han visste jo ikke om du ville eller ei.

Jeg er til tider distré og har av og til mye å tenke på, så jeg kunne ha glemt å foreslå noe slikt. Det betyr ikke at jeg ikke som regel tenker på andre eller er uhøflig.

Hadde jeg vært deg, ville jeg ringt og sagt til svigerinnen at jeg gjerne vil være med, dersom det kunne passe for dem å ta meg med. 

Anonymkode: 5d6e7...bb0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har heldigvis et så godt forhold til min manns familie, at jeg fint gikk i selskap til dem når mannen var i Nordsjøen før vi fikk barn. Jeg trenger heldigvis ikke barn eller mann som unnskyldning til å være med hans familie, hvertfall ikke når vi bodde sammen og hadde vært sammen en stund. 

Og jeg trenger heldigvis ikke dra i familieselskaper til mannens familie uten ham. 

Hva som er "heldigvis" kommer jo an på hva man liker og hvilket forhold man har. Jeg er ikke glad i familieselskaper ut over min nærmeste familie (mine foreldre/søsken + min mann og barn) og vil helst slippe det så langt jeg kan. Og jeg har ikke et så godt forhold til svigers uten at det er noe galt med noen av oss. Ingen vonde følelser bare ikke noe jeg ville brukt en kveld på om jeg kan slippe. Det er jeg på ingen måte lei meg for altså 😄

TS kanskje din mann er litt som meg og derfor ikke ville sette deg i en posisjon der du måtte dra om du ikke ville. Om du faktisk vil dra så melder du bare svigerinna og sier at du egentlig gjerne vil være med selv om mannen ikke kan og spørre om de kan være snille og ta med deg i bilen. 

Anonymkode: faa37...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig sært å ha så sterkt behov for å dra i selskap til svigers uten mannen din, men du kan ikke ta taxi, eller engang be noen hente deg, de må gjette at du vil være med go tilby seg å hente deg? Herregud så slitsomt å forholde seg til...

Anonymkode: d17b1...d03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man har lov å bli skuffet, men det er jo mest deg selv det går ut over. Jeg er litt sånn som ikke alltid tenker så langt og klarer ikke se før etterpå at vi kanskje skulle tilbudt ditt eller datt, og sp får jeg dårlig samvittighet fordi det ikke handler om uvilje, men mer ubetenksomhet. Ville sendt mld og spurt om de kunne hentet. Det viser jo bare at du har lyst å være med dem, og det tar jo folk stort sett som et kompliment. 

Anonymkode: 691e3...8ce

• Liker 3
Skrevet

Nei, tror ikke jeg hadde blitt skuffet. Synes det er kjekt å dra til svigers sammen med mannen, ellers ikke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De bor ikke langt herfra, 10 min. Men, svigers bor ca. en time herfra. 

Vi har små barn, det hadde vært helt uaktuelt å presse en ekstra voksen (med skade) inn i bilen, og i tillegg kjøre 20 min omvei, for så å kjøre en time til besøk. For så å «være ansvarlig» for et annet menneske mtp på når vi skulle dra osv.

Ta en taxi!

Anonymkode: 9ebfb...fcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har små barn, det hadde vært helt uaktuelt å presse en ekstra voksen (med skade) inn i bilen, og i tillegg kjøre 20 min omvei, for så å kjøre en time til besøk. For så å «være ansvarlig» for et annet menneske mtp på når vi skulle dra osv.

Ta en taxi!

Anonymkode: 9ebfb...fcd

Din familiesituasjon med små barn er sannsynligvis helt irrelevant for tråden. 

• Liker 7
Skrevet

Når du har så godt forhold til svigerfamilien at du ønsker å være med uten mannen din syns jeg det er rart at du ikke tar kontakt med dem og sier du vil være med hvis du blir hentet.

Syns ikke dette er noe å lage en stor greie ut av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig sært å ha så sterkt behov for å dra i selskap til svigers uten mannen din, men du kan ikke ta taxi, eller engang be noen hente deg, de må gjette at du vil være med go tilby seg å hente deg? Herregud så slitsomt å forholde seg til...

Anonymkode: d17b1...d03

KG i et nøtteskall: «Andre menneskers valg, behov og preferanser som avviker fra mine, er sære» 

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...