Gå til innhold

Ville du blitt skuffet i denne situasjonen? Familieselskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i en ulykke så jeg kan ikke kjøre bil på seks uker. 
Mine svigerforeldre skal ha familieselskap der alle er invitert. Søsteren til min mann ringer han og  spør om vi kommer. Min mann sier at han skal jobbe (han jobber turnus) og da sier søsteren «»Ja,ok og Kari (altså meg) kan jo ikke kjøre bil nå. Så da kommer jo ikke dere». Jeg deltok ikke i samtalen, men hørte den siden mannen stod på kjøkkenet med den på høyttaler. 
Kjente jeg egentlig ble litt skuffet over at de ikke sa de kunne hentet meg hvis jeg hadde lyst å være med. Det er ikke lange omveien. 
Jeg har ikke sagt noe, og legger det bak meg, men hva syntes dere, er det rart å bli litt skuffet? 

( Mye tid til å tenke nå da jeg stort sett sitter her) 

Anonymkode: 5047b...b89

• Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"bare å hente, så kommer jeg og!" roper en i slike tilfeller.. 

Anonymkode: 7c810...021

• Liker 33
Skrevet

Da må du nok spørre, tipper det er null problem. Utfordringen her er nok at de bare ikke tenkte over det. 

• Liker 20
Skrevet

Ja, nå overtenker du.

Spør om henting 🤷‍♀️

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også reagert. 

Anonymkode: 5b338...d70

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde òg reagert ja. Men snålt mannen din ikke sa noe?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg deltok ikke i samtalen, men hørte den siden mannen stod på kjøkkenet med den på høyttaler. 

Den du bør være skuffet over er din mann som ikke spurte om de kunne hente deg.

Anonymkode: 1ae5c...159

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ellers noen grunn til å tro at de ikke er interessert i at du kommer? Har du et godt forhold til dem, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke sa noe.

Folk kan glemme, og ikke tenke seg om. Det er litt rart å bli snurt og lei seg for dette hvis du ellers ikke har noen grunn til å føle deg ekskludert.

Anonymkode: 5d6e7...bb0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jeg også og sa det til han. Han sa han visste jo ikke om jeg ville. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde òg reagert ja. Men snålt mannen din ikke sa noe?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med mindre ts og mannen ble sammen for et halvt år siden skjønner jeg ikke hvorfor en voksen dame ikke kan spørre om slikt selv.

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva svarte mannen din da hun sa det?

Anonymkode: 16331...f14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ellers noen grunn til å tro at de ikke er interessert i at du kommer? Har du et godt forhold til dem, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke sa noe.

Folk kan glemme, og ikke tenke seg om. Det er litt rart å bli snurt og lei seg for dette hvis du ellers ikke har noen grunn til å føle deg ekskludert.

Ja, fra mitt ståsted så føler jeg vi har et godt forhold. Jeg ble ikke snurt og lei meg, jeg ble litt skuffet. Men, jeg kommer greit over det. Jeg har andre ting å tenke på akkurat nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er det snakk om at de må kjøre for å hente deg da?

Du kunne vel og tatt en taxi?

Anonymkode: fa266...0b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir stort sett glad for å slippe sånne ting så i mitt hode så tenker jeg nok de ikke tenkte tanken at TS hadde lyst til å være med. 

Enig i at du fint kan spørre om du har lyst til å med om det ikke er lange omveien. 

Anonymkode: 8e4dd...0b8

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg ville det vært rart å dra i familieselskap hos svigers uten mannen og vice versa, iallfall når det ikke er barn involvert. Og var det barn involvert og man skulle dra pga dem (altså ha med egne barn) så ville jeg og mannen selv snakket om det og spurt noen om å hente eller ordnet annen transport. 

Anonymkode: faa37...f43

• Liker 3
Skrevet

Men hvor tafatt og snurt er det nødvendig å være? Ring dem og si at du gjerne vil være med og spør om de har mulighet til å plukke deg opp på veien. At de ikke spurte selv, betyr ikke at du ikke er ønsket, bare at de ikke tenkte så langt der og da.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville jeg vært med ville jeg eller mannen spurt om noen kunne hente.... 

Å tilby er press, og setter deg i en vanskelig situasjon. Mange ønsker ikke sviger-selskap uten mannen. 

Så jeg ville gjort akkurat som din svigerinne; stilt et åpent spørsmål "så da kommer ikke Kari....?" Og latt replikk være opp til deg eller mannen. 

Anonymkode: 4413b...ab8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han tenkte sikkert ikke så langt akkurat da han snakket med henne…. Herlighet! Alt mannen skal få skylden for! Hadde sikkert gjort akkurat det samme i den situasjonen der. Det går jo an å si etterpå, at jeg gjerne vil komme, selv om jeg har skadet foten! Alle er ikke tankelesere, og av og til sier man ting uten å legge så mye i det som motparten kanskje gjør….. 

Anonymkode: b473c...cd2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte også på at du ikke deltok, om det var på høyttaler.

Da pleier jeg og mannen å si "Jeg/Kari er også her! Hei!" Og delta litt i samtalen. 

Det handler også om respekt for den som ringer - å vite hvem som lytter inn. Utover normal høflighet, selvfølgelig. 

Anonymkode: 4413b...ab8

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det er jeg også og sa det til han. Han sa han visste jo ikke om jeg ville. 

Og nå vet du ståa, så kan du selv sende melding eller ringe og si at du gjerne vil komme. 

Anonymkode: b473c...cd2

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...