Gå til innhold

Smarte løsninger på ulik foring av flere katter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har akkurat kjøpt en ny kattunge og har voksne katter fra før av. Alle går godt overens. Nå trenger kattungen egentlig kattungefôr og de voksne kattene trenger voksenfôr, men selvsagt er det mye mer spennende å spise maten til hverandre. Akkurat nå skiller jeg dem for å gi mat, men jeg foretrekker at de alltid har tilgang på tørrfôr. Jeg vet det finnes sånne svindyre fôrskåler med chipleser, men først vil jeg høre om dere andre har funnet på andre smarte løsninger for at alle kattene skal få riktig type og mengde fôr, og ikke spise av hverandres mat?

Anonymkode: 94a14...d40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så lenge kattungen skal ha kattungefor, så i løpet av 6-8 måneder kan vel alle spise det samme foret?

Sjekk rundt etter tilbud på foringsautomat.

Det er sikkert mange tilbud nå rundt Black Friday eller etter jul

Anonymkode: 4342d...826

AnonymBruker
Skrevet

Jeg "løste" det med at de hadde hver sin skål. Selvfølgelig ble det litt stjeling her og der, men det er jo ikke gift det er snakk om, så om de får i seg noen få biter av feil mat, er det jo ingen krise. Hovedsakelig spiste hver katt sin egen mat.

Anonymkode: 696ed...106

AnonymBruker
Skrevet

Vi løste det ved å sette tørrforet litt i høyden til den voksne, den som skulle ha eget for fikk våtfor hvor vi ga denne mens den fikk være i fred. 

Anonymkode: 50829...b8e

AnonymBruker
Skrevet

Gi de mat på hvert sitt rom

Anonymkode: 1596b...5d0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde som sagt foretrukket å ha maten stående fremme hele tiden slik at de kan spise tørrfôr når de vil, men ellers er det jo fint å mate dem i forskjellige rom eller bare være til stede og passe på. Høyden fungerer ikke da en av de eldre kattene ikke er noen hoppeekspert. Kattungen skal helst ha eget fôr i et år. Får tenke litt mer på det.

Anonymkode: 94a14...d40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...