AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:25 #21 Skrevet onsdag kl. 09:25 Jeg pynter alt både ute og inne. Full jul i nesten alle rom. Er mann. Anonymkode: a9a9b...040
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:31 #22 Skrevet onsdag kl. 09:31 Ingen. Ble ikke det samme når barna flyttet ut. Jeg har kun hengt opp ei stjerne. Det er mye jobb på jobben så jeg orker ikke tanken på jul. Men ellers var det meg og barna som pyntet. Mannen så det ikke trur jeg. Hehe. Anonymkode: 97a29...f7b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:31 #23 Skrevet onsdag kl. 09:31 Samboer og datteren hans. Kan ikke fordra julepynt, så hadde det vært opp til meg hadde vi ikke pyntet. Akkuratt rund jul savner jeg å være særbo. Anonymkode: fcc85...293
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:32 #24 Skrevet onsdag kl. 09:32 Det er jo mannen, det da. Han henger opp lys, finner frem juletreet og nissene ++. Ungene pynter treet og plasserer nissene og annen julepynt der de mener det passer. Jeg holder oppsyn 😂 Så er det jeg som har ansvaret for rampenissen stort sett. Jeg kjøper inn ferdiglaget pepperkakedeig og lager det med dem, men resten av "de sju" (som nok er nærmere 3 slag til), er det han som tar seg av. Så jobber vi sammen om å fjerne pynten igjen, men sannsynligvis er det jeg som rydder ned. Anonymkode: 37b9d...927
Granskudd Skrevet onsdag kl. 09:44 #25 Skrevet onsdag kl. 09:44 Her gjør vi alt julerelatert sammen - Alle sammen. Vi vasker i november, men det hadde vi måttet gjøre uansett. Jeg setter opp lister over hvem som gjør hva, barna er like mye med som begge voksne. Barna tjener penger på å gjøre ekstra oppgaver slik som å vaske vinduer, skuffer og skap. Pengene bruker de på julegaver til vennene sine. Vi har èn shoppingrunde i løpet av desember hvor vi kjøper alle julegaver. De vi ikke får tak i på kjøpesenter kjøper vi på internett. Dette er en spesiell dag, så da tar vi middag på restaurant og gjør det til en greie. Barna bestemmer i stor grad hvordan det skal pyntes, og setter ut pynt. Og mannen og jeg bistår med innkjøp og en hjelpende hånd når det trengs. Da de var bittesmå trengte de mer hjelp enn de gjør nå. Vi lager de julekakene vi liker og ikke fler enn det. Vi har et stort prosjekt hver jul med å lage en eller annen form for pepperkakehus i stedet for alle disse 7 slagene og slikt som bare er stress og ingen vil ha (her i huset) uansett. Mannen er storsett den som lager mat og jeg er stortsett den som handler inn maten. Noen unntak. Vi har begge "våre oppskrifter" som vi liker best. Vi drar på kino minst en gang i løpet av desember. Vi pynter med julepynt 1 desember, juletreet 23 desember og tar alt ned igjen 1 nyttårsdag. Det er vår jul, og vi bestemmer hvordan den skal være. Vi vil ikke ha stress og vi vil mest av alt bare kose oss, så da velger vi det sånn.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:36 #26 Skrevet onsdag kl. 10:36 Vi har lite julepynt. Har et par mini juletrær med lys og noe smånips som tar minutter å sette frem. Utover det så baker vi ikke noe særlig her i huset da ingen av oss er noe særlig glad i kaker. Ungene baker pepperkaker med besteforeldrene hvert år og alt blir hovedsakelig kastet på nyåret da ingen spiser det. Julemiddagen lager vi sammen. Starter litt dagen i forveien og tidlig på julaften så middagen er klar ca 17.00. Så er det gaver og slappe av. Restematen serverer vi til diverse besøk i romjulen til venner. Vi drar til noe familie en eller to av dagene for middag også i romjulen. Vi er veldig avslappet til høytider. Orker ikke å stresse og styre. For oss handler det om kos og tid sammen. Ikke lage det perfekte Julehuset. Anonymkode: 28bd5...1c6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:06 #27 Skrevet onsdag kl. 11:06 Samboere, uten barn. Rydder, støvsuger og vasker huset gjør vi sammen, mens jeg pynter både innvendig og juletreet - ute har vi ingenting bortsett fra dørpynt. Jeg syns det er koselig å dille med pynten 🥰 Anonymkode: 868ec...255
Chailatte Skrevet onsdag kl. 11:09 #28 Skrevet onsdag kl. 11:09 Jeg pynter hos oss. Men det betyr ikke at mannen ikke løfter en finger, det betyr bare at av alle gjøremål som vi fordeler oss i mellom, er julepyntinga min - mest fordi jeg elsker det. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:19 #29 Skrevet onsdag kl. 11:19 Jeg pynter, baker og lager til med ungene, han tar julehandel og julevask. Grei deal for oss begge. Anonymkode: 2c9c7...525
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:26 #30 Skrevet onsdag kl. 11:26 man MÅ ikke ha rampenisse eller 7 sorter, og hvis mannen er en "dust" ts så må du ikke finne deg i det heller. Anonymkode: 259af...f00 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:54 #31 Skrevet torsdag kl. 17:54 AnonymBruker skrev (På 2.12.2025 den 19.42): Annerkjennelse er vel rette ordet her. Jeg tipper du ikke sybes det er vondt at arbeidet du gjør blir satt pris på. Anonymkode: 872f0...1a7 Enig. Alltid kjekt å høre at noen er takknemlig og setter pris på det man gjør. Da er det kjekkere å gi tilbake også. Hvorfor må noen alltid "rakke ned" istedenfor for å bygge opp ? Det har ingenting med mental alder å gjøre. Anonymkode: 4d6ff...212
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:30 #32 Skrevet torsdag kl. 19:30 Her er det studentene som er hjemme på juleferie som pynter mens vi er på jobb de siste dagene før jul 🎅🏻🎄 Anonymkode: 6a611...e74
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:42 #33 Skrevet torsdag kl. 20:42 Vi gjør det sammen. Vi snakker om det løst og fast i oktober og november og gjennom de samtalene vet vi hva vi ønsker. "Ja, enig, fint om vi får opp xxxxx innen første søndag i advent" osv. Så blir det gjort. Ingen regel at jeg tar inne og han ute. Jeg lager kranser og annet, han tilbyr seg å hjelpe med å henge opp om det trengs to eller litt arbeid. Han tar frem kassene med lys om han tilfeldigvis er innom boden/garasjen. Han bestemmer selv når han vil henge opp ting. Jeg er ikke moren hans og ikke sjefen hans. Vi begge er selvgående voksne. Han pynter med nisser inne hvis han vil. Han setter opp lystreet ute om han vil. Det er helt uaktuelt å melde seg ut av Familien AS eller forholde seg passiv til fellesskapet. Han vet veldig godt at da er forholdet vårt over og han kan leve livet videre alene. Oppfører man seg som singel så blir du singel. Anonymkode: 0220b...e3a 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:18 #34 Skrevet torsdag kl. 22:18 Samboer mest. Han er mer juleperson enn meg og har interesse for julepynt. Jeg blir med på juletre pynting men ham setter opp treet. Lyslenker ute osv. Anonymkode: 11f4f...74f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:00 #35 Skrevet fredag kl. 09:00 Vi pynter sammen, hele familien❤️ Barna er 15, 4 og 3 og det er fast tradisjon at vi pynter og vasker/rydder 1. søndag i advent. I går dro vi og kjøpte nytt juletre, som vi skal pynte i dag. Da jeg vokste opp, pyntet og vasket mamma hele huset etter at vi hadde lagt oss den 23., vi var med og pyntet treet da. Mamma var utslitt, og jeg vil ikke ha det sånn😊 Anonymkode: 91eb1...267
Roci Skrevet fredag kl. 09:50 #36 Skrevet fredag kl. 09:50 Jeg pynter inne, samboer henger opp lyslenkene ute Det er jeg som er mest "julete" av meg, han bryr seg egentlig ikke så mye om det, så da blir arbeidsfordelingen slik
Beloved Skrevet fredag kl. 09:55 #37 Skrevet fredag kl. 09:55 Mannen tar inn juletreet. Jeg og ungene pynter tre. Jeg pynter huset ellers. Jeg lager julekalender. Jeg baker 7 slag og lager riskrem med saus av selvplukkede bær. Mannen min lager julemiddag og nyttårsmiddag. Mannen min kjøper "hovedgave" til ungene mens jeg kjøper "smågaver". Begge pakker inn julegaver. Jeg kjøper julegaver til min slekt. Hans slekt har sjelden noen selskaper eller julegaver. Så ikke så ille ansvarsfordeling selv om jeg tar "pyntinga".
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:26 #38 Skrevet fredag kl. 12:26 Hvorfor skal hvert enkelt gjøremål deles 50/50? Jeg pynter til jul. Jeg ber ikke samboeren avbryte snømåkinga (fiktivt eksempel) fordi at "nå får han jaggu bidra med julepyntinga han også". Han lager deilig julemiddag mens jeg lager kålrabistappe og rydder og dekker bord og ellers hjelper der det trengs. Han forlanger ikke at jeg skal ta hovedansvaret på nyttårsmiddagen fordi han hadde hovedansvaret på julemiddagen. Til syvende og sist, så har vi ganske likt med fritid, og vi bidrar begge to mye i huset på daglig basis (ikke bare når bildekk skal byttes). Da gidder jeg ikke passe på at han henger opp annenhver kule på juletreet eller tar annenhver dag med rampenissen, eller pakker inn 50% av kalenderpakkene. (Satt litt på spissen) Anonymkode: cd59b...1ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå