AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:20 #1 Skrevet tirsdag kl. 16:20 Jeg er egentlig ikke noe særlig julete av meg men så er det likevel blitt meg som pynter til jul her hjemme. Ungene vil jo ha julestemning og blir lei ser hvis ikke alt er på plass sånn som det pleier, gavekalender, rampenissen, adventsstake, nissene, krans på do.. Men mannen løfter ikke en finger. Er det flere som har det sånn? Jeg blir altså så matt. Prøver jeg å si noe så sier han at her ikke blir fornøyd uansett hva han gjør og det er jo litt sant men han kunne jo prøvd og gjort en innsats likevel? Han bærer nå inn juletreet og setter det fast i foten da men oppfører seg jo som en verdensmester og forventer skryt etterpå. Sju slag må jeg også bake og jeg hater å bake. Hva gjør man for å bryte ut av alt dette tullet? Føler meg jo som en dårlig mor om julen ikke er på stell. Får lyst å drite i alt og bestille tur til Syden Anonymkode: 099dc...df6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:28 #2 Skrevet tirsdag kl. 16:28 Mamma sluttet å bake sju slag da hun så at mye av det måtte kastes når det ble dårlig, fordi vi ikke spiste det opp. Så hun bakte i stedet det lille vi faktisk elsket og spiste. Du kan starte der. Når barna maser, kan de selv bidra, og du kan si at de må spørre pappa i enkelte tilfeller, spesielt når julepynten skal hentes inn og pakkes opp. Gi han litt skryt når han faktisk gjør det, så skal du se at han kanskje får mer motivasjon. Dersom barna ikke er veldig små, er det en kjempefin måte å lære de at mye hjemme er et felles prosjekt hvor alle bidrar, slik at de i fremtidige forhold ikke blir som pappaen er nå. Anonymkode: 6bb34...404 3
Sofiei Skrevet tirsdag kl. 16:28 #3 Skrevet tirsdag kl. 16:28 Samboeren min henger opp diverse lys og pynt utendørs. Samt at han henger opp stjernene i vinduene. Treet pynter vi ofte sammen. Resten tar jeg. Skal sies at vi ikke har vilt mye pynt hos oss. Men noe er det som skal frem.
mamanodrama Skrevet tirsdag kl. 16:32 #4 Skrevet tirsdag kl. 16:32 Mannen min samler på greier for å bygge julelandsby. Det sier vel det meste om hvem som pynter her. 😅 1
skreppamedleppa Skrevet tirsdag kl. 16:44 #5 Skrevet tirsdag kl. 16:44 (endret) Mannen gjør mest i sum. Han står på kjøkkenet hele desember så og si. Han lager julemiddag til meg og han + to julebesøk, pålegg (tomatsild, sursild), julebrød, rundstykker. Store panner med hjemmelaget surkål og rødkål og medisterkaker, pinnekjøtt og kålrotstappe. Og generelt all mat er hans område. Han handler, handleliste skriver vi sammen. Han er en prima kokk og det hadde aldri blitt skikkelig jul uten hans innsats på kjøkkenet. Jeg hater å lage mat(!!) Så jeg rydder og vasker og pynter (både til advent og jul), jeg elsker å pynte, hadde det vært opp til han så kanskje det hadde kommet i hus en julestjerne blomst men ikke noe mere. Så vi har forskjellige styrker og svakheter og så får vi det til å fungere lell. Han tar opp lys ute og på juletreet (jeg kommanderer og er "oppsynskvinne"😅). Baking av de fire sortene vi bruker å ha gjør vi sammen. Han lufter hunden på julaften morgenen (da han er mest opplagt), jeg på kvelden (da jeg er mest opplagt), og sånn får vi julen til å fungere. Han gjør sine ting, jeg mine og noe gjør vi sammen. Han gjør sitt tidligere på morningen, jeg seinere på kvelden. Endret tirsdag kl. 16:45 av skreppamedleppa 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:54 #7 Skrevet tirsdag kl. 16:54 Her gjør mannen i huset alt. Julevask, julepynt, middager, baking. Rubbel og bit samtidig som han tar seg av ungdom i sterk krise. Mannen gjør egentlig alt hele året. Deilig! Anonymkode: 872f0...1a7 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:58 #8 Skrevet tirsdag kl. 16:58 Jeg pynter til jul fordi jeg er mest opptatt av det og koser meg med det, men det er uansett ikke store mengder pynt. Inn-og-ut-kaker har vi ikke. Anonymkode: 490c3...341 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:59 #9 Skrevet tirsdag kl. 16:59 Vi gjør det sammen og like mye. Og som et ekstra pluss i boka så tar mannen det som jeg syns er kjedelig- henge opp lys og å ta opp og ned fra boden. Anonymkode: 24bb6...f42
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:01 #10 Skrevet tirsdag kl. 17:01 Du mistet litt troverdighet ved å bære inn treet og sette det i foten nå 😂 Anonymkode: 6c557...2a4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:01 #11 Skrevet tirsdag kl. 17:01 Vi pynter treet sammen og hun står for stjerner og engler og staker og allslags pynt rundt om ellers. Baking og sånn gjør vi begge to, men igjen nøyer jeg meg med pepperkaker mens hun vil ha en håndfull forskjellige kaker og andre ting jeg ikke vet hva heter. Anonymkode: 86c0e...b23 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:07 #12 Skrevet tirsdag kl. 17:07 Jeg pynter mest, men mannen pynter også Anonymkode: 894be...b69
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:29 #13 Skrevet tirsdag kl. 17:29 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Gi han litt skryt når han faktisk gjør det, så skal du se at han kanskje får mer motivasjon. Anonymkode: 6bb34...404 Jeg slutter aldri å forundre meg over at voksne menn(esker) trenger skryt for å bli "motivert" til å utføre helt vanlige og nødvendige arbeidsoppgaver i hus og heim. Stoppet den mentale utviklingen hos disse i 14-årsaderen eller noe? Anonymkode: 0e035...049 3 2
Fant80 Skrevet tirsdag kl. 17:31 #14 Skrevet tirsdag kl. 17:31 Jeg pynter ute. Hun pynter inne. Mulig jeg pynter litt selv på "kontoret"
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:42 #15 Skrevet tirsdag kl. 18:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg slutter aldri å forundre meg over at voksne menn(esker) trenger skryt for å bli "motivert" til å utføre helt vanlige og nødvendige arbeidsoppgaver i hus og heim. Stoppet den mentale utviklingen hos disse i 14-årsaderen eller noe? Anonymkode: 0e035...049 Annerkjennelse er vel rette ordet her. Jeg tipper du ikke sybes det er vondt at arbeidet du gjør blir satt pris på. Anonymkode: 872f0...1a7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:46 #16 Skrevet onsdag kl. 07:46 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Annerkjennelse er vel rette ordet her. Jeg tipper du ikke sybes det er vondt at arbeidet du gjør blir satt pris på. Anonymkode: 872f0...1a7 Selvsagt, men jeg er ikke avhengig av å få "skryt" hver gang jeg har lagt sammen en klesvask, gått ut med søpla eller klippet plenen. Det er arbeidsoppgaver som må gjøres, det er ikke spesielt "flinkt" å gjøre dem. Som ab...404 påpeker, så er arbeidsoppgaver i hjemmet et felles prosjekt der alle må bidra, og jeg synes at man må kunne forvente at voksne mennesker forstår det og gjør det som er nødvendig. Samboer og jeg uttrykker takknemlighet overfor hverandre, jeg kan f.eks. si takk når han har støvsuget, han sier takk når jeg har lagt sammen t-skjortene hans osv. Det holder lenge, ingen av oss trenger "skryt". Anonymkode: 0e035...049 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:36 #17 Skrevet onsdag kl. 08:36 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er egentlig ikke noe særlig julete av meg men så er det likevel blitt meg som pynter til jul her hjemme. Ungene vil jo ha julestemning og blir lei ser hvis ikke alt er på plass sånn som det pleier, gavekalender, rampenissen, adventsstake, nissene, krans på do.. Men mannen løfter ikke en finger. Er det flere som har det sånn? Jeg blir altså så matt. Prøver jeg å si noe så sier han at her ikke blir fornøyd uansett hva han gjør og det er jo litt sant men han kunne jo prøvd og gjort en innsats likevel? Han bærer nå inn juletreet og setter det fast i foten da men oppfører seg jo som en verdensmester og forventer skryt etterpå. Sju slag må jeg også bake og jeg hater å bake. Hva gjør man for å bryte ut av alt dette tullet? Føler meg jo som en dårlig mor om julen ikke er på stell. Får lyst å drite i alt og bestille tur til Syden Anonymkode: 099dc...df6 Ja jeg gjør det siden vi har barn og faren ikke løfter en finger. Hadde ikke vært jul uten meg,verken mat ,pynt eller gaver! Anonymkode: e5e64...5b5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:49 #18 Skrevet onsdag kl. 08:49 Mannen pynter ute, jeg pynter inne. Vi har mest pynt ute, og det forteller vel ganske tydelig hvem som er mest "julete" av oss... Anonymkode: b5fd9...3f9
HMK Skrevet onsdag kl. 09:15 #19 Skrevet onsdag kl. 09:15 Mannen pynter til jul først. Og så omorganiserer jeg.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:18 #20 Skrevet onsdag kl. 09:18 Jeg pynter inne, mannen pynter ute hjemme. Så skal vi feire jul på hytta, og der skal begge to pynte. Men han holder på å ordne slik at vannet ikke fryser til, og dermed så gjør kanskje han i sum mest i år. Han lager middagen også.. begge handler inn. Anonymkode: e3e40...1a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå