Gå til innhold

Uke 31, nedpress, «klorende følelse» på innsiden av tissen, kramper og mye kynnere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 31+0 og har de to siste ukene opplevd mye nedpress, kynnere med mensen kramper og en klorende ekkel følelse på innsiden av tissen.

Jeg er andre gangs gravid og opplevde aldri disse smertene med første. Hadde akutt keiser snitt med nr 1 så har heller ingen forhold til rier og fødsel smerter.. 

Har vært i kontakt med føden tidligere pga dette, da det varierer i styrke og smerte. 

Har noen andre opplevd dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, hadde masse av det i andre svangerskap (ingenting i første). Merket generelt mye mer til modning andre gang. Begynte allerede i uke 20-ett-eller-annet med vonde kynnere og nedpress. Gikk med rier fra uke 37 av og på, var "hundre" ganger på føden fordi det var så vondt og regelmessig at de ville ha meg inn - før det dabbet av.. Fødte ikke før 41+0 likevel 🙄

Anonymkode: bdee8...114

Skrevet

Ja. Gikk med det en stund. Ble satt i gang i uke 38 og da hadde jeg 2 cm åpninger før igangsettelsen. Såå kroppen jobber på! Andregangsfødende.

Anonymkode: 832e0...25c

Skrevet

Ja. Hadde det hele 3. Trimester. Men øker smertene bør du sjekkes for at det ikke er begynnende rier.

Anonymkode: 1a5b1...bef

Skrevet
Rosa_panter skrev (20 timer siden):

Hei, jeg er 31+0 og har de to siste ukene opplevd mye nedpress, kynnere med mensen kramper og en klorende ekkel følelse på innsiden av tissen.

Jeg er andre gangs gravid og opplevde aldri disse smertene med første. Hadde akutt keiser snitt med nr 1 så har heller ingen forhold til rier og fødsel smerter.. 

Har vært i kontakt med føden tidligere pga dette, da det varierer i styrke og smerte. 

Har noen andre opplevd dette? 

Den kloringen er babyen som klorer på morkaka - opplevde det samme selv, babyen ble født med lengde på neglene 😅. Skikkelig ekkelt er det når det røyner på. 

Du er 31 uker på vei så fortsatt litt tidlig med fødsel. Nedpress er helt vanlig å kjenne på - regner med at baby ligger med hodet ned? 

Jeg kjente ekstra mye nedpress og kloring den uka baby festet seg med hodet i bekkenet 😊. Var vel kanskje i uke 31/32 vil jeg tro. Fødte i uke 38. 

Anonymkode: 8fc36...8a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den kloringen er babyen som klorer på morkaka - opplevde det samme selv, babyen ble født med lengde på neglene 😅. Skikkelig ekkelt er det når det røyner på. 

Du er 31 uker på vei så fortsatt litt tidlig med fødsel. Nedpress er helt vanlig å kjenne på - regner med at baby ligger med hodet ned? 

Jeg kjente ekstra mye nedpress og kloring den uka baby festet seg med hodet i bekkenet 😊. Var vel kanskje i uke 31/32 vil jeg tro. Fødte i uke 38. 

Vil legge til at 1 uke før riene startet så fikk jeg rie-lignende smerter i magen. Varte en lørdags kveld og litt søndagen. Var ikke ille, men kjente at det var veldig mye mer annerledes enn vanlig kynnere. Fredagen etter begynte jeg å få tegningsblødning og natt til mandag startet det med svake rier. Åpningsriene startet først på tirsdagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...