Gå til innhold

Hva ville du valgt?  

2 stemmer

1. 1. Hva ville du valgt?

• Jus
      2
    • Ledelse
      0

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som sykepleier og vil vekk fra "gulvet" og direkte pasientrelatert arbeid. Lei av å løpe rundt som en gal, turnus og lite søvn samt begynner å kjede meg rent intellektuelt.  Jobben mangler og fleksibilitet. Henting og levering i barnehage og skole er en evig kabal og stress. På dagvakter så må jeg skynde meg for å rekke jobb etter levering i barnehage , på kveldsvakter må mannen skynde seg for å rekke henting siden jeg ikke kan hjelpe med det da. Verste er jo å komme hjem sent etter kveldsvakt og så stå opp grytidlig neste morgen for å få barna avgårde i tide til  man skal på dagvakt. Blir lite søvn og har ingen energi til de når jeg kommer hjem fra jobb. 

Har gode karakterer så kan igrunn komme inn på det jeg vil av studier. Når jeg var student hadde jeg   lyst til å ta videreutdanning innen sykepleie for å jobbe med noe mer "spennende".  Men jo eldre jeg blir jo mindre gunstig virker sykehus. Tredelt turnus er vanskelig å kombinere med barn (klin umulig å sove etter nattevakt med barn hjemme, konstant trøtt og gretten etter å ha snudd døgnet). Bryr meg altså mindre og mindre om spennende jobb på sykehuset og mer om balanse og familieliv. 

Vurderer igrunn to retninger, enten ledelse innenfor helse eller å studere jus. Jevnt over virker det som jusstudiet byr på mer intellektuelt utfordrene oppgaver og mer fleksible arbeidsordninger.  Men samtidig et langt studie og skal det kombineres med jobb og familie vil det nok ta enda lengre tid enn normert.  Kanskje er barna så store når jeg er ferdig at jeg ikke lengre har behov for samme fleksibilitet lengre ift arbeidstid. Er og usikker på arbeidsmarkedet innenfor jus for tiden, er det mange søkere per stilling? Tilbys jo utdanning flere steder nå enn tidligere. Ledelseutdanning vil jo være en kortere videreutdanning som er lettere å kombinere med jobb. 

Ledelse er jo korteste vei og lønna blir jo bedre enn de fleste andre retninger innenfor sykepleie der man jobber dagtid, vil ikke gå noe ned i lønn slik jeg forstår det men ha ca samme lønn som nå men uten helgejobb, kveldsjobb osv. I tillegg er det noen muligheter for flexitid om man skulle ha behov (i alle fall som leder på sykehjem).

Hva ville du valgt?

Anonymkode: 35abe...b5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helsejuss. Bygge på den utdanningen du allerede har, og se om du liker det. å kan du også ta fag innenfor ledelse, og stå støtt imot kravene fra oven med basis i jussen. Vi trenger flere ledere innen helse som faktisk kan lovverket.

Anonymkode: 35021...628

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...