Gå til innhold

Borderline med barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei😊

Har i mange år vært mer eller mindre plaget med borderline(BPD). Jeg er en velvoksen dame på over 40.

De siste månedene har jeg lagt merke til ett slags "mønster", at jeg kan være veldig rolig/stabil til sinns når jeg er alene, men så snart jentungen på 6 år kommer hit(omsorg 50/50), så er det noe rart som skjer oppi hodet mitt. Jeg blir stressa av ingenting, oppfarende, mye mer ukonsentrert, meget depressiv, gråter lett over små tulleting. Dette føles fryktelig tungt på flere vis, spesielt siden jeg elsker min datter over alt i verden. Føler at dette blir litt overskygget av mitt ustabile "jeg"😔

Er det noen flere som opplever liknende? Finnes det noen gode råd?

Anonymkode: 1f172...95c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Terapi, og jobb med å utvide toleransevinduet ditt.

Anonymkode: 23199...946

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skaff en adoptivfamilie til barnet ditt. Du skjønner vel at barn blir syke av å bo med ustabile voksne?? Og: sykdommer som din er grunnen til at mennesker fremdeles kan steriliseres.

Anonymkode: 6adc9...8c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skaff en adoptivfamilie til barnet ditt. Du skjønner vel at barn blir syke av å bo med ustabile voksne?? Og: sykdommer som din er grunnen til at mennesker fremdeles kan steriliseres.

Anonymkode: 6adc9...8c1

I all verden... Ellers går det greit? Leste du HI?

Ts, hvis du sliter så er kanskje ikke 50/50 løsningen for deg akkurat nå. Det er bedre med annenhver helg der du klarer å være på topp en annenhver uke med litt dårlig stemning og at hun merker at noe er galt. Er det en ting med barn så merker de at noe er feil og de føler ofte at de har skylda. Du er heldigvis så oppegående at du klarer å tenke på dattera di oppi dette og det er mer enn mange andre. Kanskje prøve annenhver helg og en dag i uka et halvt år og at du prøver noe terapi?

Anonymkode: e5b55...345

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dialektisk atferdsterapi har gode resultater for borderline og stabilisering. Snakk med faslegen om den typen terapi.

Anonymkode: a3989...417

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her må du e terapi. Ville også vurdert det å ikke ha ungen. Ta det fra en som har venninner som beskriver en ustabil situasjon hjemme - la ungen få et godt liv med en eller to stabile foreldre. 

Anonymkode: 489f1...507

AnonymBruker
Skrevet

Ta noen virkelig store grep før du viderefører dine greier til datteren din. Er hun den alderen hvor du begynte å oppleve traumer selv, kanskje?

Anonymkode: 1ee10...fed

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du må akseptere at du ikke makter 50/50.

Min bestevenninne hadde mor med borderline, det har preget henne hele livet. Hun tok seg av morens emosjonelle behov fra hun var liten, og strever med å sette grenser for seg selv nå.

Jeg tror ustabilitet er noe av det verste et barn kan vokse opp i. Å aldri kunne slappe av eller vise egne følelser i tilfelle det trigger mora

Anonymkode: 445fd...ea9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig at man blir litt overveldet og overstimulert av barn, selv om det er ens egne. Når du i utgangspunktet sliter med følelsesregulering er det ikke rart I det hele tatt at du sliter når du er alene med datteren din i en uke. Når du er alene blir du ikke utsatt for triggere i samme grad, mens barn gjerne trykker på alle knapper hos foreldrene sine. Du trenger å jobbe med toleransevinduet ditt som noen andre her skrev. Hvordan er samarbeidet med far? Er det mulig å la ham for en periode ha henne litt mer sånn at du kan fokusere på å jobbe med deg selv for en periode, og at du heller kan legge alt i å være en best mulig mor annenhver helg? Jeg kjenner noen som valgte det samme av samme grunn, og hun var veldig glad for at hun gjorde det sånn. Hun har et godt forhold til datteren som nå er ung voksen og har senere fått barn hun er mer rustet til å ha 50% nå. Det viktigste er at du tar grep før datteren din og relasjonen deres tar skade!

Anonymkode: ec3ff...051

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått over til å ha helgesamvær og latt barnet være mer hos far. Gå gjerne i terapi, men skjerm barnet umiddelbart. Terapi tar tid.

Anonymkode: 82e21...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...