Gå til innhold

Kjøpe leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på visning i dag. Er et dødsbo, så er ikke all verdens av informasjon å få tak på.

Leiligheten har nok ikke sett et malingsstrøk siden 70-tallet, så det er myyye som må gjøres. Det skremmer oss ikke, men er usikker på det elektriske anlegget. Det står: "Stigeledning i bygning 2001. Automatsikringer. Jordfeilvarsler."

Sjekket sikringsskapet og det så da fint ut det :rodme: Uff, jeg er så dårlig på sånne ting, men det så hvertfall nytt ut og i orden.

Inne i leilgheten er det gamle kontakter og brytere. Bygningen er fra 1956. Men jeg aner ikke om det er det opprinnelige elektriske anlegget som fortsatt er det. Men tror vel egentlig det.

Det bør vel i såfall kanskje byttes ut om ikke altfor mange år? Noen som har peiling på kostnader forbundet med det? Og når det er i et borettslag, er det borettslaget som står for sånne ting eller hver enekelt?

Skal ringe borettslaget i morgen. Megleren kunne ikke svare på stort.

Men kanskje noen her har peiling på sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Automatsikringer er jo et pluss - og det er jo noe som må ha blitt gjort de senere år. Det du kan regne med er at det evnt. er dårlig kapasitet slik at du ikke kan sette på alt du vil samtidig.

Blir jo litt skeptisk når du skriver at megleren ikke svarer så mye.

Det som er inne i leiligheten er det du selv som er ansvarlig for å bekoste.

Stigeledninger som jo er forh. nye er en felleskostnad.

Hva slags oppv. er det ? Er det sentralvarme eller peis vil du jo bruke lite strøm der.

Jeg hadde ikke latt bekymringer om det el.anlegget stoppe meg. Det koster sikkert litt penger å bytte ut - men skal du pusse opp uansett kan du jo ta alt i samme slengen. Men det virker jo ikke å være så ille standard der.

Skrevet

De tingene som er nye og fine i leiligheten er de borettslaget har byttet ut, mens de tingene som er gamle er de du må betale selv. Vi bor i et hus fra 1953, og har er sikringsskapet også nytt mens kretsene er gamle. Det fungerer fint sånn og det meste virker (et par stikk er døde og ett gnistrer), men vi velger å bytte ut det elektriske i rommene ettersom vi pusser opp. Men et gammelt anlegg MÅ ikke nødvendigvis være ødelagt, akkurat som at et nytt anlegg ikke nødvendigvis er i orden. ;)

Skrevet

Det er sentralvarme og varmtvann inkludert i husleien, så det blir jo ikke brukt så mye elektrisitet. Og at det var automatsikringer og sikringsskapet så helt nytt ut beroliget meg jo litt.

Det står ikke så mye i salgsoppgaven heller, men de vet vel ikke så mye når det er dødsbo? Står navnet på den som er død v/advokat ... som selger.

Badet er nyoppusset i regi av borettslaget, men ellers er det en del jobb. Kjøkkenet er gammelt og må byttes, golv må legges, tak må males og veggene må tapetseres osv. Det er forsåvidt greit ettersom vi kan gjøre det sjøl. Mange snekkere i familien. :)

Blir nok så vi legger inn bud på leiligheten. Gøy å pusse opp og få det akkurat som man vil ha det da. Krysse fingre for at vi ikke taper denne budrunden også. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...