AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:21 #1 Skrevet tirsdag kl. 14:21 Sønnen vår er i tjueårene og har hatt en helt normal oppvekst. Han har hatt noen ungdomskjærester. Han hadde en helt vanlig russetid med alt det innebærer. Nå tar han en høyere utdanning i humanistiske fag, uten at jeg helt skjønner hvorfor, men vi har ikke hatt noen grunn til å tenke at det er noe uvanlig med ham. Derfor var det en overraskelse da han nå nettopp gjorde det klart at det var noe viktig han ville ta opp med familien. Det ble presentert på en slik måte at det var lett å begynne å forhåndstolke at det var et spørsmål om legning. Jeg har jo vokst opp på åttitallet med ganske mye Elton John og Freddie Mercury i monitor, så jeg synes ikke det er så spektakulært om noen er homo, men jeg er også vant til at det er visse tegn. Hos sønnen vår har det ikke vært noen slike tegn. Når vi nå likevel møttes til middag, hele familien, kom han med den store beskjeden: Han er heterofil, og liker jenter. Og det ville han si under en litt høytidelig omstendighet, slik at det ikke var noen forvirring i familien. Og han håpet at vi likevel var glade i ham, selv når dette kom for en dag. En gang kunne han kanskje til og med tenke seg kone og egen familie, sa han. ... Okei? Jeg tenker at jeg er rundt gjennomsnittet woke. Jeg tar meg ikke nær av regnbueflagg og pride og har stort sett stemt rundt sentrum politisk, men her blir jeg litt satt ut. Er det blitt vanlig å lage et nummer av at man er, ja, vanlig? Er dette noe de lærer i høyere utdanning nå? For å si det sånn: Det var det ikke da jeg gikk på NHH. Kort oppsummert: Sønnen vår hadde noe viktig å fortelle oss. Vi tenkte at kanskje han skulle "komme ut" som homofil, men han kom ut som heterofil. Er dette det nye nå? Har noen andre vært i samme situasjon? Anonymkode: 9199c...433 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:22 #2 Skrevet tirsdag kl. 14:22 Å gud, jeg mener selvfølgelig SISTE SKRIK i overskriften. Takk autocorrect! TS Anonymkode: 9199c...433
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:23 #3 Skrevet tirsdag kl. 14:23 Men herregud, har du en datter som går med black metal gensere og en sønn med utdanning innen humanistiske fag?? Arme menneske Anonymkode: 5a1c9...269 6 7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:24 #4 Skrevet tirsdag kl. 14:24 Tipper at det bare var en "morsom" greie i vennegjengen hans Anonymkode: 34e43...2e6 9 3
Christina82 Skrevet tirsdag kl. 16:01 #5 Skrevet tirsdag kl. 16:01 Ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:46 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:46 Virker som det største problemet hans er at han har en mor fullstendig uten humor. Anonymkode: 52c2d...cac 12 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:48 #7 Skrevet tirsdag kl. 18:48 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå tar han en høyere utdanning i humanistiske fag, uten at jeg helt skjønner hvorfor, men vi har ikke hatt noen grunn til å tenke at det er noe uvanlig med ham. Eh. Hadde pæra i varsellampene gått tom? Neida, det var sikkert bare en prank. Anonymkode: 31c0c...1ac 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:12 #9 Skrevet tirsdag kl. 21:12 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sønnen vår er i tjueårene og har hatt en helt normal oppvekst. Han har hatt noen ungdomskjærester. Han hadde en helt vanlig russetid med alt det innebærer. Nå tar han en høyere utdanning i humanistiske fag, uten at jeg helt skjønner hvorfor, men vi har ikke hatt noen grunn til å tenke at det er noe uvanlig med ham. Derfor var det en overraskelse da han nå nettopp gjorde det klart at det var noe viktig han ville ta opp med familien. Det ble presentert på en slik måte at det var lett å begynne å forhåndstolke at det var et spørsmål om legning. Jeg har jo vokst opp på åttitallet med ganske mye Elton John og Freddie Mercury i monitor, så jeg synes ikke det er så spektakulært om noen er homo, men jeg er også vant til at det er visse tegn. Hos sønnen vår har det ikke vært noen slike tegn. Når vi nå likevel møttes til middag, hele familien, kom han med den store beskjeden: Han er heterofil, og liker jenter. Og det ville han si under en litt høytidelig omstendighet, slik at det ikke var noen forvirring i familien. Og han håpet at vi likevel var glade i ham, selv når dette kom for en dag. En gang kunne han kanskje til og med tenke seg kone og egen familie, sa han. ... Okei? Jeg tenker at jeg er rundt gjennomsnittet woke. Jeg tar meg ikke nær av regnbueflagg og pride og har stort sett stemt rundt sentrum politisk, men her blir jeg litt satt ut. Er det blitt vanlig å lage et nummer av at man er, ja, vanlig? Er dette noe de lærer i høyere utdanning nå? For å si det sånn: Det var det ikke da jeg gikk på NHH. Kort oppsummert: Sønnen vår hadde noe viktig å fortelle oss. Vi tenkte at kanskje han skulle "komme ut" som homofil, men han kom ut som heterofil. Er dette det nye nå? Har noen andre vært i samme situasjon? Anonymkode: 9199c...433 Sånn hvis dette faktisk har skjedd så er det jo en prank mot sin rimelig humørløse mor. Anonymkode: 8baa5...145 9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:20 #10 Skrevet tirsdag kl. 21:20 Hehe jeg likte den Anonymkode: 5852f...791 2
AnonymBruker Skrevet i går, 01:28 #11 Skrevet i går, 01:28 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sønnen vår er i tjueårene og har hatt en helt normal oppvekst. Han har hatt noen ungdomskjærester. Han hadde en helt vanlig russetid med alt det innebærer. Nå tar han en høyere utdanning i humanistiske fag, uten at jeg helt skjønner hvorfor, men vi har ikke hatt noen grunn til å tenke at det er noe uvanlig med ham. Derfor var det en overraskelse da han nå nettopp gjorde det klart at det var noe viktig han ville ta opp med familien. Det ble presentert på en slik måte at det var lett å begynne å forhåndstolke at det var et spørsmål om legning. Jeg har jo vokst opp på åttitallet med ganske mye Elton John og Freddie Mercury i monitor, så jeg synes ikke det er så spektakulært om noen er homo, men jeg er også vant til at det er visse tegn. Hos sønnen vår har det ikke vært noen slike tegn. Når vi nå likevel møttes til middag, hele familien, kom han med den store beskjeden: Han er heterofil, og liker jenter. Og det ville han si under en litt høytidelig omstendighet, slik at det ikke var noen forvirring i familien. Og han håpet at vi likevel var glade i ham, selv når dette kom for en dag. En gang kunne han kanskje til og med tenke seg kone og egen familie, sa han. ... Okei? Jeg tenker at jeg er rundt gjennomsnittet woke. Jeg tar meg ikke nær av regnbueflagg og pride og har stort sett stemt rundt sentrum politisk, men her blir jeg litt satt ut. Er det blitt vanlig å lage et nummer av at man er, ja, vanlig? Er dette noe de lærer i høyere utdanning nå? For å si det sånn: Det var det ikke da jeg gikk på NHH. Kort oppsummert: Sønnen vår hadde noe viktig å fortelle oss. Vi tenkte at kanskje han skulle "komme ut" som homofil, men han kom ut som heterofil. Er dette det nye nå? Har noen andre vært i samme situasjon? Anonymkode: 9199c...433 Hvorfor gidder du skrive om dette? (Får matt av meg selv av at jeg gidder å svare) «woke» 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 okei gamla Anonymkode: d911f...695 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:10 #12 Skrevet i går, 05:10 Hadde bare ledd mens han hadde sagt det, gitt han en klem. Ønsket han lykke til (med en latter samtidig, fordi jeg ikke hadde klart å holde meg), og spurt om han ville ha tips på den fronten. Siden der kan jeg bidra selv, som stolt hetero. #nodisrespect Anonymkode: 26797...33d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:22 #13 Skrevet i går, 05:22 Den var morsom. Men, har noen spørsmål. Hvilke tegn mener du det finnes hos homofile, bortsett fra det åpenbare? og er man ikke normal hvis man er homo? Anonymkode: 8f33c...4bf 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:38 #14 Skrevet i går, 05:38 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Den var morsom. Men, har noen spørsmål. Hvilke tegn mener du det finnes hos homofile, bortsett fra det åpenbare? og er man ikke normal hvis man er homo? Anonymkode: 8f33c...4bf synes egentlig du er rarere rundt homofili enn denne moren.. Anonymkode: 18b20...d80 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:49 #15 Skrevet i går, 05:49 Kvinneguiden blir så utrolig kjedelig med disse oppkonstruerte historiene, som det har vært mange av en stund. Anbefaler dere som har så lite å gjøre i livet til heller å jobbe og skape noe, enn å bruke timevis på å tenke ut enkle og fordummende historier, det er bare du selv som synes det er interessant. Den som skriver disse fremstår selv som veldig ung, uerfaren og enkel. Hvis dette har skjedd er det humor fra sønnens side. Nei, det er ikke vanlig, det er ikke «woke», og det har ingenting med humanistiske universitetsfag å gjøre. Anonymkode: af793...b70 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:01 #16 Skrevet i går, 06:01 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): synes egentlig du er rarere rundt homofili enn denne moren.. Anonymkode: 18b20...d80 Det var veldig saklig av deg. Anonymkode: 8f33c...4bf
AnonymBruker Skrevet i går, 06:10 #18 Skrevet i går, 06:10 I en selvsentrert verden kan det fort bli sånn. Hen vokser det nok av seg. Anonymkode: cc0ed...27b 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:13 #19 Skrevet i går, 06:13 Jeg opplevde en annen vri. Stedatter min ringte for å fortelle at hun var skeiv. Jeg sa at det var fint at hun følte at hun kunne fortelle og at det selvsagt ikke var noe problem for oss her hjemme. Hun endret også sine pronomen til de/dem på sosiale medier. Og så fikk hun seg en mannlig kjæreste og samboer sånn ca 3 mnd senere og har aldri sagt noe mer om saken og nå har det gått halvannet år. Så. Ja. Anonymkode: 156e5...81c 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden Dette husker jeg en sketsj om i et britisk komiprogram rundt årtusenskiftet. Ved middagsbordet sier sønnen no à la "Mor, far. Jeg har noe å fortelle dere. Dere har kanskje lagt merke til at jeg aldri har hatt med en jente hjem? Og at jeg ikke hadde følge på skoleballet og aldri har vært på date." Foreldrene ser på sønnen, smiler og virker forståelsesfulle. Så svarer han "Mor, far. Her er sannheten. Jeg er ikke homofil. Jeg har bare ikke draget på damer." Det ender med at foreldrene blir rasende, for de hadde forsont seg med tanken på en homofil sønn og ventet bare på at han skulle komme ut av skapet. Nå ødela han alle disse forestillingene og de synes det er mye verre at sønnen er en taper som ikke får seg dame 😂 Anonymkode: fc45d...7c1 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå