Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Baby har nå mange oppvåkninger om natten, trolig knyttet til motoriks utvikling og tannfrembrudd. Når hun våkner om natta holder det som regel å løfte opp av senga så sovner hun videre. Problemet er at hun våkner med en gang hun legges ned i senga igjen, så dette ka ta flere forsøk. Noen ganger det blir en del gråt hjelper det å amme. Bruker mye tid på få henne ned i sengen. Noen gode tips? 

Anonymkode: 57b9d...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer hvis dere ikke tar henne opp i det hele tatt, men bare trøster mens hun er i senga?

Anonymkode: 722c0...d17

Skrevet

De gangene det skjer hos oss hjelper det å legge henne i vår seng helt inntil meg. 

Anonymkode: 7ad3a...393

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De gangene det skjer hos oss hjelper det å legge henne i vår seng helt inntil meg. 

Anonymkode: 7ad3a...393

Har ikke en løsning hvor hun ikke ka rulle ut av senga, så tør ikke det

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skjer hvis dere ikke tar henne opp i det hele tatt, men bare trøster mens hun er i senga?

Anonymkode: 722c0...d17

Da er det hylgrining og våkner enda mer opp 

Skrevet

Vi måtte bruke vektpose/vektvest ved denne alderen på begge barna. Sov gjennom natten igjen

Anonymkode: 9a1aa...343

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke en løsning hvor hun ikke ka rulle ut av senga, så tør ikke det

Lag "borg" rundt henne med håndklær etc? Det gjorde vi

Anonymkode: aed88...477

Skrevet

For oss fungerte det å la babyen sove i 3-5 minutter før vi la han ned igjen.

Skrevet
blue0rchid skrev (27 minutter siden):

For oss fungerte det å la babyen sove i 3-5 minutter før vi la han ned igjen.

Gjør også det. Helt tilfeldig om baby våkner uansett om jeg venter 4 eller 10 min. 

Skrevet

Jeg tar han opp -> bysser han i søvn -> slutter å bysse (mens jeg holder han) -> holder han helt stille i armene mine i noen minutter -> legger han forsiktig ned.

Hvis han våkner repeterer jeg hele greia. 

Fungerer ca 50% av tiden :ironi: Men det er enten det eller å ha han i senga vår, noe jeg helst ikke vil. 

Anonymkode: 9accf...102

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk faktisk til innkjøp av ny seng på gjesterommet av samme grunn. Sånn dagseng som ser ut som en stor benk liksom. Husker ikke i farta hva den heter. 160 når ekstradelen er trekt ut. Da legger jeg baby inntil meg så hun ligger mot "veggen". Da kan hun ikke ramle ut.

Anonymkode: 4af6c...f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...