Gå til innhold

Man MÅ ikke like hunder!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser stadig kommentarer som antyder at man er et dårlig menneske hvis man ikke liker hunder. 
Det er nesten som om det har blitt et faktum at hunder er fantastiske. 
Men sånn er det faktisk ikke! 
Jeg bor på gård og har mange ulike dyr. Både store og små. 
Elsker dyrene mine. 
Men hunder liker jeg ikke. 
Har hatt hund selv det meste av livet, men aldri igjen. 
Og det gjør meg IKKE til et dårlig menneske! 
Er så lei av stempelet som gir meg negative karaktertrekk bare fordi jeg ikke liker hund. 
Hva er egentlig greien med dette?

Anonymkode: c051f...ce6

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser stadig kommentarer som antyder at man er et dårlig menneske hvis man ikke liker hunder. 
Det er nesten som om det har blitt et faktum at hunder er fantastiske. 
Men sånn er det faktisk ikke! 
Jeg bor på gård og har mange ulike dyr. Både store og små. 
Elsker dyrene mine. 
Men hunder liker jeg ikke. 
Har hatt hund selv det meste av livet, men aldri igjen. 
Og det gjør meg IKKE til et dårlig menneske! 
Er så lei av stempelet som gir meg negative karaktertrekk bare fordi jeg ikke liker hund. 
Hva er egentlig greien med dette?

Nei det kan du si... Jeg likte min (nå avdøde) hund, men det er svært få andre hunder jeg har noe særlig til overs for. Det blir som å forvente at man kategorisk skal like alle mennesker. Noen liker jeg, de fleste liker jeg ikke 🤷‍♀️

Anonymkode: e1e27...911

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får mene hva du vil, men jeg synes det å være glad i dyr inkludert  hund forteller noe om et menneske. Det er uforståelig for meg at man kan være glad i masse andre typer dyr men ikke hund.

Anonymkode: 8de27...cf1

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du får mene hva du vil, men jeg synes det å være glad i dyr inkludert  hund forteller noe om et menneske. Det er uforståelig for meg at man kan være glad i masse andre typer dyr men ikke hund.

Så det betyr at du liker absolutt alle dyr i hele verden? 
inkludert slanger, giftedderkopper og kjempeveps? 
Og gjør det deg til et dårlig menneske hvis du liker hunder men ikke disse dyrene? 
blir bare for dumt!

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke like dyr i det hele tatt. Ikke unger heller. Eller folk generelt. 

Anonymkode: f6c7f...4f9

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Enig.

Jeg har venner som liker dyr og venner som ikke liker dyr. Og synes jeg har en annen kontakt med de dyrekjære. Det har jo også å gjøre med at vi har dyrene å snakke om så klart (som en fellesinteresse). Kunne aldri blitt sammen med en som ikke liker dyr. 

Anonymkode: c39a7...fc5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

At man ikke liker en art betyr ikke at man hadde vært slem med individene. Jeg er alltid snill med hunder selv om jeg ikke liker arten hund.

Hunder har, fremavlet av mennesker, mange egenskaper jeg ikke liker og som reflekterer dårlig over personer som elsker hunder.

Vi er alle forskjellige, med forskjellig innfallsvinkel og oppfatning.

Anonymkode: 514e6...c70

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig.

Jeg har venner som liker dyr og venner som ikke liker dyr. Og synes jeg har en annen kontakt med de dyrekjære. Det har jo også å gjøre med at vi har dyrene å snakke om så klart (som en fellesinteresse). Kunne aldri blitt sammen med en som ikke liker dyr. 

Anonymkode: c39a7...fc5

Nå var det ikke dyr jeg mente, men hund spesifikt. 
Jeg elsker dyr og kunne ikke levd uten. 
Men hund… Nei takk

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er jo helt greit å ikke like hunder, eller dyr generelt, men for min del fungerer det dårlig å omgås folk som ikke har noe til overs for hunder. For det første har jeg hund selv som er med meg stort sett overalt og for det andre er det en av mine store interesser. Jeg føler altså at jeg har såpass lite til felles med folk som ikke liker hunder at ingen av oss har noen glede av å tilbringe tid sammen. På jobb, og i sammenhenger hvor hunder ikke har noen plass, er det selvfølgelig ikke noe problem for meg, men jeg har ingen nære venner som ikke liker hunder. Jeg kunne selvfølgelig heller aldri ha levd sammen med noen som ikke liker hunder. 

Endret av Leo
  • Liker 5
Skrevet

Jeg ble bitt i skulderen av en schaefer da jeg var 3 år, det har gitt meg et varig traume. Det hjelper ikke hvor ofte jeg hører "den vil bare leke", jeg er livredd for hunder.

Jeg liker de fleste andre dyr (fascineres av slanger).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke hunder dem lukter ekkelt og masse hår og bæsj i pelsen søte å se på men vil ikke kose med dem

Anonymkode: de416...4e3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange ulike oppfatninger av "liker ikke", og ulik bruk av uttrykket... 

Anonymkode: cff32...3d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke små unger. Det er en ærlig sak det. Du liker ikke hunder, det er en ærlig sak det. 

Men 

For meg som har hunder og elsker hund så har jeg litt problemer med å knytte meg til mennesker som ikke liker hunder og er utpreget negativ til hunder. Hunden min er en del av min husholdning og vi er en flokk. Jeg setter min hund og den sitt ve og vel langt høyere enn "liker ikke hunder" mennesker. Er du et menneske jeg har sluppet inn i livet mitt så aksepterer du og er vennlig med min hund! Hvis ikke er du rett og slett ikke verdt verken min tid, energi eller omsorg.

Jeg har ikke så mange nære med små barn, jeg vet at jeg og småbarnsforeldre ikke har så mye tilfelles men når jeg er med foreldre så sier jeg ikke "æsj, et barn" til folk som kommer med barna sine. 

Anonymkode: 6d071...720

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror det har blitt sånn fordi hunder er så uskyldige i seg selv og elsker sine mennesker og viser det. De er  også intelligente dyr med empati og følelser. De er trofaste sine eiere, også når eiene behandler de dårlig. Så hunder er i seg selv noen av de bedre dyrene på jorden, og mange syns de er bedre enn mennesker. Derfor er det vanskelig å se at mennesker ikke kan like hunder, hvis man ser bort fra trauma og lignende. 

En annen ting er også at i filmer og serier så kommer det frem at sosiopater og psykopater ikke fungerer med hunder, 1 fordi de vil drepe de og skade de og fordi de ikke har empati for andre levende vesener og 2 fordi hunder reagerer på "skumle" mennesker. Så, vi får det også inn gjennom media og "dårlige" mennesker ikke kan med hunder. 

Jeg elsker hunder! Fordrar hunder fremfor andre mennesker. Men liker ikke katter. Har forståelse for at noen ikke liker en type dyr, men stusser mest på de som sier at de ikke vet hvorfor de ikke liker et dyr. Så man bare misliker et godhjertet dyr helt uten grunn liksom? Og, ja det finnes sånne. 

Anonymkode: 2631b...3ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker ikke små unger. Det er en ærlig sak det. Du liker ikke hunder, det er en ærlig sak det. 

Men 

For meg som har hunder og elsker hund så har jeg litt problemer med å knytte meg til mennesker som ikke liker hunder og er utpreget negativ til hunder. Hunden min er en del av min husholdning og vi er en flokk. Jeg setter min hund og den sitt ve og vel langt høyere enn "liker ikke hunder" mennesker. Er du et menneske jeg har sluppet inn i livet mitt så aksepterer du og er vennlig med min hund! Hvis ikke er du rett og slett ikke verdt verken min tid, energi eller omsorg.

Jeg har ikke så mange nære med små barn, jeg vet at jeg og småbarnsforeldre ikke har så mye tilfelles men når jeg er med foreldre så sier jeg ikke "æsj, et barn" til folk som kommer med barna sine. 

Jeg aksepterer og er vennlig med alle levende vesener, jeg er jo ikke helt psykopat. Men veien fra det jeg ser på som normal, forventet oppførsel til å faktisk like noen er ganske lang.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg aksepterer og er vennlig med alle levende vesener, jeg er jo ikke helt psykopat. Men veien fra det jeg ser på som normal, forventet oppførsel til å faktisk like noen er ganske lang.

Samme som med meg og barn med andre ord. 

Vi har alle vårt vi ikke liker, men om du utrykker deg særlig negativt mangler du en skrue, ikke fordi det handler om hunder eller barn i seg selv men fordi det er ikke særlig normalt å gå rundt å proklamere høylytt at en ikke liker levende vesner. Sånn er det med alt her i livet. Så om du hver gang du ser en hund eller hver gang du leser en tråd om hunder her på forumet må uttale deg negativt så sier det noe om dine kortere sosiale antenner.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker brukshunder. Synes veskehunder og sykelige raser som er ødelagt grunnet trendavling er patetiske og gidder ikke å ha noe med dem å gjøre.

Anonymkode: ed42c...918

Skrevet

Min mening er at hvis hunden ikke liker deg, så er det noe å mislike. Kunne ikke tenke meg ett liv uten hund. Respekterer at folk er redde, men å mislike hund? Sært. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (1 minutt siden):

Min mening er at hvis hunden ikke liker deg, så er det noe å mislike. Kunne ikke tenke meg ett liv uten hund. Respekterer at folk er redde, men å mislike hund? Sært. 

Det samme kan du si om katter og hester. Katter er sterke nok til å gå fra en slem eier, en hund er avlet frem for å tjene sin herre uansett hvor stort dass denne personen er. Det er en egenskap jeg ikke liker hos hunder. De er født for å tjene folk som liker relasjoner bygget på kontroll.

Anonymkode: 514e6...c70

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En har en personlighetsbrist når en ikke liker hunder. De om det. Jeg liker ikke å omgås mennesker av den typen 

Anonymkode: 18790...315

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...