Gå til innhold

Tips for å lindre tannpine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ring inn og be om time, og spør om du kan få faktura med avbetaling. Jeg har tidligere jobbet på ett tannlegekontor og der kunne pasienten også få velge forfallsdato. 
Vi ville jo hjelpe, og en skal ikke gå rundt slik. Og be tannlegen spesifisere behovet for refusjon. Du skal i følge det du sier ga krav på det.

Anonymkode: d99fc...150

Har fått nei på det allerede, har prøvd. Fikk også avslag fra HELFO, men det kan kanskje skyldes at tannlegen beskrev det klønete. Det er også slik at man må legge ut før man kanskje får refusjon noen måneder senere, har vært borti det i forbindelse med fødsel (utgifter til fly osv), og da måtte jeg vente fem måneder på refusjon. Utrolig tregt system.

TS

Anonymkode: 3bddd...d8f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal kjøpe Corsodyl etter jobb i dag. Det hjelper ikke å holde kontakt med tannlegekontoret, når de ikke engang kan estimere hva behandlingen vil koste. De har ingen priser listet opp på nett, og kan ikke si om behandlingen kommer på 1 000 kroner, 5 000 kroner eller 15 000 kroner. Det er helt håpløst. De hadde heller ikke noen ledig time før 15. desember.

TS

De har faktisk en plikt til å hjelpe om det blir akutt. Så ikke gi deg om du merker det blir verre!

(Hadde selv en time for å operere ut en visdomstann et stykke fram i tid. Så plutselig ble det vondt i tanna, mao hull. Fikk beskjed om å skylle med nevnte corsodyl. Og timen for operasjon ble også fremskyndet.)

Det er bedre for alle parter at du får fiksa det nå før jul enn at ting må skje akutt midt i jula. 

Anonymkode: d1546...1a9

Skrevet

Jeg ville tatt det nå. Få en betalingsavtale med tannlegen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis det er såpass at det er blitt fistel ganger og kommer litt verk eller er litt åpent på ett eller annet vis har malt nellik både en bedøvende og betennelsesdempende effekt om du får gnidd det godt nok inn. Hvis du har flaks og det ikke blir infeksjon så gir den verste smerten seg uansett etter ca en uke før den selvfølgelig kommer tilbake igjen etter en periode.

Anonymkode: 7108c...8d1

AnonymBruker
Skrevet
FORFAR skrev (5 minutter siden):

Jeg ville tatt det nå. Få en betalingsavtale med tannlegen.

De gir ingen betalingsavtaler til noen her. Når man har kun ett tannlegekontor der man bor, så har de monopol, og kan gjør hva de vil. Dessverre.

TS

AnonymBruker
Skrevet

De gir ingen betalingsavtaler til noen her. Når man har kun ett tannlegekontor der man bor, så har de monopol, og kan gjør hva de vil. Dessverre.

TS

Du har ikke sett linken jeg la inn litt tidligere??

Anonymkode: 14061...ff5

AnonymBruker
Skrevet

Rør ut knust nellik i litt varmt vann, og skyll munnen med denne blandingen. Hold det i munn så lenge du klarer før du spytter det ut. 

Anonymkode: 8398b...784

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At det går an å skjøtte økonomien sin SÅ dårlig at man ikke har råd til nødvendig tannbehandling! Du må jo ha bufferkonto for sånne uforutsette ting. 5000 kr skal man kunne ta på flekken, det er mange ting som kan skje akutt. 
i din situasjon ville jeg tatt tannlegetimen på kreditt eller lån fra kjente og så tatt en real runde på økonomien etter jul. Anbefaler pengesnakk podcast. Mange råd der! 

Anonymkode: ff01a...b68

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rør ut knust nellik i litt varmt vann, og skyll munnen med denne blandingen. Hold det i munn så lenge du klarer før du spytter det ut. 

Nelliken inneholder eugenol. Den er både smertelindrende og betennelsesdempende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At det går an å skjøtte økonomien sin SÅ dårlig at man ikke har råd til nødvendig tannbehandling! Du må jo ha bufferkonto for sånne uforutsette ting. 5000 kr skal man kunne ta på flekken, det er mange ting som kan skje akutt. 
i din situasjon ville jeg tatt tannlegetimen på kreditt eller lån fra kjente og så tatt en real runde på økonomien etter jul. Anbefaler pengesnakk podcast. Mange råd der! 

Leser og at du vet du har tenner som er disponert for å få hull. Da burde du i alle fall hatt en tannbuffer. OG du har barn! Uansvarlig å leve så på kanten økonomisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du mener det hjelper og kjefte og shame? Har du ikke annet enn shaming, så ikke si noe. MANGE sliter med tannlegeregninger. Poenget mitt er at jeg ikke VET om det vil koste 5 000 eller 15 000, siden de ikke oppgir nøyaktige priser. Kjente som kan låne meg penger, har jeg ikke. Når huset må fikses ASAP etter el-kontroll for å unngå bruksforbud, så ryker bilen +++, alt i løpet av to måneder, så er det ikke at man "har skjøttet økonomien sin dårlig". Men bra at du er så flink og feilfri, gratulerer!

TS

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Leser og at du vet du har tenner som er disponert for å få hull. Da burde du i alle fall hatt en tannbuffer. OG du har barn! Uansvarlig å leve så på kanten økonomisk

Jada jada, såååå flink jente! Gratulerer! Hvorfor driver du og skriver denne dritten? Gå og kjeft på kollegaene eller mannen, du, når du har så mye gruff. Ha en fin dag, surmula :D

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nelliken inneholder eugenol. Den er både smertelindrende og betennelsesdempende.

Takk, ser flere nevner nellik. Skal sjekke på apoteket, sist gang hadde de kun nellikolje for utvortes bruk. Er det noe annet sted enn apotek man kan få tak i det? Kanskje har de det på matbutikken?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp nellikpulver på butikken, og legg det rundt tanna med en bomullsdott. eneste som fungerer. Det er nellik i bedøvelsen tannleger benytter. 

Anonymkode: 21339...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Legg en skive med hvitløk på tanna ved hullet. Det kan brenne, så avlast ved å flytte den rundt i munnen, ta den ut om det blir for mye, og så inn igjen etc.

Anonymkode: f3d3d...c74

AnonymBruker
Skrevet

Nellik kommer ikke til å gjøre damn shit! Det er som å slukke brann med pipette. Dra til fastlegen og få resept på sterke smertestillende om du ikke kan få lånt noen penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp nellikpulver på butikken, og legg det rundt tanna med en bomullsdott. eneste som fungerer. Det er nellik i bedøvelsen tannleger benytter. 

Anonymkode: 21339...8d5

Er det? Interessant. Skal dra på butikken etter jobb og fikse. Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Nellik kommer ikke til å gjøre damn shit! Det er som å slukke brann med pipette. Dra til fastlegen og få resept på sterke smertestillende om du ikke kan få lånt noen penger. 

Fastlegen har ikke time før om 3 uker, og skriver ikke ut smertestillende/antibiotika for tannpine, for det må tannlege gjøre ifølge henne. Been there, done that. Så nellik og Paracet/Ibux her.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Herregud hvitløk og nellik. Er vi virkelig så dumme at vi tror på sånt?? Hadde det funket så hadde legene på sykehuset brukt det også. Skaff deg noen ordentlige medisiner

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen har ikke time før om 3 uker, og skriver ikke ut smertestillende/antibiotika for tannpine, for det må tannlege gjøre ifølge henne. Been there, done that. Så nellik og Paracet/Ibux her.

TS

Så få tannlege til å skrive ut resept. Koster deg maks en femhundrelapp. Eller privat lege. Du kan og oppsøke legevakt på kveldstid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...