AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #1 Skrevet i går, 08:45 Hvorfor står det på fryste blåbær fra Polen at de bør kokes? De er vel ikke håndplukket? Synes koking ødelegger smaken. Anonymkode: 57baf...525
Maia70 Skrevet i går, 12:17 #2 Skrevet i går, 12:17 Jeg har aldri kokt dem og aldri blitt syk av dem. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:18 #3 Skrevet i går, 12:18 Smittehensyn. Du kan jo ta sjansen hvis du vil! Det er jo ikke ihjelkoking som skal til, men et lett oppkok og så RASK nedkjøling. Anonymkode: 1fd17...969 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:19 #4 Skrevet i går, 12:19 De kan inneholde smitte - norovirus, hepatitt A, parasitter. Særlig utenlandske bær. Slikt er jo plukket - så fryst, men frysing tar ikke dette. Jeg er frisk og sunn voksen - jeg spiser bare rått. Men jeg ville kokt 1 minutt om det skal serveres til barn eller risikogrupper. Anonymkode: f5db5...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): De kan inneholde smitte - norovirus, hepatitt A, parasitter. Særlig utenlandske bær. Slikt er jo plukket - så fryst, men frysing tar ikke dette. Jeg er frisk og sunn voksen - jeg spiser bare rått. Men jeg ville kokt 1 minutt om det skal serveres til barn eller risikogrupper. Anonymkode: f5db5...1ad Men hvordan kommer det norovirus på blåbær hvis de ikke er håndplukket? Anonymkode: 57baf...525
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Smittehensyn. Du kan jo ta sjansen hvis du vil! Det er jo ikke ihjelkoking som skal til, men et lett oppkok og så RASK nedkjøling. Anonymkode: 1fd17...969 Jeg gjør det på jordbær men blåbær også? Anonymkode: 57baf...525
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hvordan kommer det norovirus på blåbær hvis de ikke er håndplukket? Anonymkode: 57baf...525 Vanning/vasking. Vann med avføring. Anonymkode: f5db5...1ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjør det på jordbær men blåbær også? Anonymkode: 57baf...525 Ja det står jo der! Anonymkode: 1fd17...969
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Etter at vi alle ble skikkelig syke med sprutoppkast ca samme antall timer etter blåbærinntak har vi alltid vært nøye med å koke fryste bær som er utenlandske. Så enten kjøp norske fryste bær eller kok er min anbefaling! Anonymkode: 86786...e58
Maia70 Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Etter at vi alle ble skikkelig syke med sprutoppkast ca samme antall timer etter blåbærinntak har vi alltid vært nøye med å koke fryste bær som er utenlandske. Så enten kjøp norske fryste bær eller kok er min anbefaling! Anonymkode: 86786...e58 Hvilke blåbær var det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå