AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:47 #1 Skrevet tirsdag kl. 07:47 Noen som vet ca når de lyser ut stillinger for neste skoleår? Altså for året 2026/2027 Anonymkode: a0534...8fd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:50 #2 Skrevet tirsdag kl. 17:50 Som regel i februar. Anonymkode: 9747f...9ed 1
SPOCA Skrevet tirsdag kl. 17:56 #4 Skrevet tirsdag kl. 17:56 Januar og februar er ganske vanlig. Samtidig blir gjerne ikke lærerkabalen på skolene klare før relativt sent, så man kan finne en del stillinger i mai også. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:49 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:49 Maskinfører skrev (55 minutter siden): Barneskole eller ? Aller helst barneskole ja 😊 Anonymkode: a0534...8fd 1
Maskinfører Skrevet tirsdag kl. 19:01 #6 Skrevet tirsdag kl. 19:01 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Aller helst barneskole ja 😊 Anonymkode: a0534...8fd Færder kommune Lærer i 100% vikariat SØKNADSFRIST 05.12.2025 STED NØTTERØY ANTALL STILLINGER: 1 Færder kommune Lærer i inntil 80% vikariat - 2. gangs utlysning SØKNADSFRIST 09.12.2025 STED NØTTERØY ANTALL STILLINGER: 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:50 #7 Skrevet onsdag kl. 11:50 Fylkeskommunene (VGS) pleier å ha felles utlysningstidspunkt. I hvert fall i Østfold og Akershus. Ansettelsesfristen er ofte 30. april, slik at nye lærere rekker å si opp ev. stillinger de har (pga. 3 mnd. oppsigelsesfrist, slik at de er klare til å tiltre i august). Derfor legges mye ut i februar og mars. Standard er mars, med tre uker publiseringstid. Intervjuer kjøres i gang ganske raskt etter fristen. Kommunene er ofte litt raskere og utlyser gjerne i februar. Ulempen er at grunnskolens frister gjerne har gått ut før VGS har begynt å utlyse, men anbefaler å søke på alt som er relevant og søk også VGS selv om du ev. takker ja til en grunnskole (om du vil på VGS). Anonymkode: 76ba8...93f
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Ikke søk deg til videregående i vestfold nå. Elendige ledere, spesielt ved Re videregående. Anonymkode: 1eb29...b44
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke søk deg til videregående i vestfold nå. Elendige ledere, spesielt ved Re videregående. Anonymkode: 1eb29...b44 Er det ? Det er jo en koselig liten skole. Anonymkode: 0053a...82d 1
Maskinfører Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det ? Det er jo en koselig liten skole. Anonymkode: 0053a...82d Er 2 stk i Færder
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Tenker helst i Sandefjord 😊 Anonymkode: a0534...8fd
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det ? Det er jo en koselig liten skole. Anonymkode: 0053a...82d Store nedskjæringer i alle videregående skoler. Kuttes i kontaktlærerressurs. Det går ut over elever og lærere. Samtidig bruker fylket 150 000kr på at lederne skal på kurs og overnatte i samme by som de bor. Og det ansettes flere ledere med millionlønn… og de er mest opptatt av å skaffe seg selv goder framfor å sørge for gode betingelser og ressurser til elevene. Re vgs er vel en av verstingene mest pga rektoren. Han har så lite å gjøre at han tar fotballjobboppdrag på si for Eik fotballklubb. Jeg ville aldri blitt lærer eller søkt meg til vgs dersom jeg var i din situasjon i dag. Anonymkode: 1eb29...b44
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Store nedskjæringer i alle videregående skoler. Kuttes i kontaktlærerressurs. Det går ut over elever og lærere. Samtidig bruker fylket 150 000kr på at lederne skal på kurs og overnatte i samme by som de bor. Og det ansettes flere ledere med millionlønn… og de er mest opptatt av å skaffe seg selv goder framfor å sørge for gode betingelser og ressurser til elevene. Re vgs er vel en av verstingene mest pga rektoren. Han har så lite å gjøre at han tar fotballjobboppdrag på si for Eik fotballklubb. Jeg ville aldri blitt lærer eller søkt meg til vgs dersom jeg var i din situasjon i dag. Anonymkode: 1eb29...b44 Dette blir jo bare for dumt. At du har noe personlig i mot han, trenger ikke å bety at han er dårlig i jobben sin. Vet om flere som snakker godt om han. Hva han gjør på fritiden sin, er vel opp til han. Han har fritid han som alle andre. Jeg jobber som lærer i et helt annet fylke og har en bijobb + at jeg driver eget firma ved siden av. Det andre du skisserer gjelder ved alle videregående skoler, grunnskoler og høyskoler for og ikke snakke om i eldreomsorgen. Velferd bygges ned. Når det gjelder kurs i egen by, så syns jeg rektor har vært nøktern. Vi har ikke det. Vi har tur til utlandet. Det settes av en sum pr hode hvert år som skal gå til kurs. Dersom disse midlene ikke brukes til det de er ment, er det ikke sånn at skolen får lov til å bruke de til noe annet. De går tilbake til skoleeier ( kommunen, eller fylket) Kurs, videreutdanning er viktig av mange grunner, derfor brukes disse midlene opp. Vil bare legge til at lærere stort sett på bo på dobbeltrom, hvis ikke må de betale egenandel for enkeltrom selv. Det er også sånn at de får betalt for arbeidsdagen, men ikke for pålagt arbeidstid ut over kurset, ei heller avspasering i ettertid. Anonymkode: 6d103...f51 1
endo Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Store nedskjæringer i alle videregående skoler. Kuttes i kontaktlærerressurs. Det går ut over elever og lærere. Samtidig bruker fylket 150 000kr på at lederne skal på kurs og overnatte i samme by som de bor. Og det ansettes flere ledere med millionlønn… og de er mest opptatt av å skaffe seg selv goder framfor å sørge for gode betingelser og ressurser til elevene. Re vgs er vel en av verstingene mest pga rektoren. Han har så lite å gjøre at han tar fotballjobboppdrag på si for Eik fotballklubb. Jeg ville aldri blitt lærer eller søkt meg til vgs dersom jeg var i din situasjon i dag. Anonymkode: 1eb29...b44 Så fordi noen har engasjement så er du i mot? Og fordi noen har bedre utdannelse og tjener mer enn deg så er du i mot? Ikke vondt ment, man må ha utdannelse for å bli lærer, noe du helt klart ikke har. Så hvorfor du i det hele tatt sier du aldri ville blitt lærer eller søkt drg til vgs er helt irrelevant da du ikke kan noe om yrket. Hvorfor du da skal ødelegge gode innlegg med kommentaren din er meg uforståelig. Respekter dine meddebatanter og hold kjeft om du ikke kan svaret eller har noe å bidra med.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden Jeg har ikke noe personlig imot han, men det er en kjensgjerning at han ikke mestrer jobben sin. Det er sikkert mennesker som synes han er en trivelig fyr, men det unnskylder ikke inkompetanse og manglende evne til å lede en skole. Anonymkode: 1eb29...b44
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden endo skrev (1 time siden): Så fordi noen har engasjement så er du i mot? Og fordi noen har bedre utdannelse og tjener mer enn deg så er du i mot? Ikke vondt ment, man må ha utdannelse for å bli lærer, noe du helt klart ikke har. Så hvorfor du i det hele tatt sier du aldri ville blitt lærer eller søkt drg til vgs er helt irrelevant da du ikke kan noe om yrket. Hvorfor du da skal ødelegge gode innlegg med kommentaren din er meg uforståelig. Respekter dine meddebatanter og hold kjeft om du ikke kan svaret eller har noe å bidra med. Jeg er lektor med doktorgrad og vet hva jeg snakker om. Har lang undervisningserfaring og er dyktig i arbeidet. Fatum er at å jobbe som lærer i vgs har blitt langt tyngre pga nedskjæringer. Og når ledelsen i tillegg fungerer i jobben sin, går det ut over oss som tross alt ønsker det beste for elevene. Det gjør ikke de overnevnte personene. Anonymkode: 1eb29...b44
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden *ikke fungerer i jobben sin Anonymkode: 1eb29...b44
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden endo skrev (1 time siden): Så fordi noen har engasjement så er du i mot? Og fordi noen har bedre utdannelse og tjener mer enn deg så er du i mot? Ikke vondt ment, man må ha utdannelse for å bli lærer, noe du helt klart ikke har. Så hvorfor du i det hele tatt sier du aldri ville blitt lærer eller søkt drg til vgs er helt irrelevant da du ikke kan noe om yrket. Hvorfor du da skal ødelegge gode innlegg med kommentaren din er meg uforståelig. Respekter dine meddebatanter og hold kjeft om du ikke kan svaret eller har noe å bidra med. Her er det åpenbart du som ikke vet hva du snakker om. Og normal høflighet og dannelse burde du også skaffe deg. Kanskje du burde ta noen år på skolebenken. Anonymkode: 1eb29...b44
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her er det åpenbart du som ikke vet hva du snakker om. Og normal høflighet og dannelse burde du også skaffe deg. Kanskje du burde ta noen år på skolebenken. Anonymkode: 1eb29...b44 Det hadde vært fint om han hadde hatt engasjement for det som lønner han over en million i året. For det er han virkelig blottet for. Anonymkode: 1eb29...b44
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå