AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Hei. Jeg trenger litt råd rundt 2-åringen. Når jeg er alene med henne er alt en kamp, og jeg er så sliten og lei meg. Hun vil ikke stå opp på morgenen og nekter å bytte bleie, kle på seg, stelle seg. Jeg prøver å være positiv, tulle og tøyse litt, men til slutt bikker det over og jeg må fysisk holde fast med makt for å få stelt henne. Når vi til slutt kommer oss til barnehagen slår hun seg helt vrang fordi hun skal kle av seg selv, og lar meg ikke hjelpe hvis glidelåsen sitter fast feks. Det blir bare sinne og tårer. Det er frustrerende fordi hun er ikke sånn med pappaen sin. Med han går alt knirkefritt. Jeg prøver som sagt å være positiv og gi mye ros når hun er flink, men det skal så lite til før hun setter seg på bakbeina. Når jeg henter i barnehagen er det samme problem. Slår seg helt vrang, legger seg på gulvet og skriker, ingenting jeg sier eller gjør hjelper. Snur og springer motsatt retning når vi går hjem, og jeg klarer snart ikke å springe etter eller løfte henne da jeg er høygravid. Har dere noen gode råd? 💛 Håper dette er en fase som går over snart. Kan ikke skjønne hvordan jeg skal få hverdagen til å fungere når det kommer en liten baby i tillegg. Anonymkode: ee16c...54c 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Dette går over! å stå opp er ikke noe valg, men er hun så trett- så kanskje hun burde legge seg tidligere? Hvordan vekker du henne? Kunne du løftet henne opp og bært henne inn på badet? Hatt på litt musikk og gjort det det en hyggelig stund? Bleieskift.. kunne hun klare å ta av bleien selv? Sånn ellers, færrest mulig valg - og husk at det går over. Anonymkode: 83b5a...7d8
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Husk også at små barn oppfører seg slik med den de stoler mest på og føler seg tryggest med. Vanskelig å ta det som et kompliment når det står på som verst, men det er jo egentlig det det er. Når du kommer og henter henne i barnehagen, er hun nok ganske utslitt. Når hun ser deg, så er hun endelig helt trygg og kan la alle følelsene komme ut på en gang. Hun er lettet for å se deg. Føler med deg da. Hadde ei sånn viljesterk jente selv. Hun er 4 år nå og har nå blitt veldig selvstendig. Får til det meste selv. Fortsatt sta og bestemt, men det går lenger og lenger mellom hvert raserianfall. Anonymkode: 0b39e...8fb 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Har du vært noe fraværende i graviditeten fordi du har vært dårlig? Det kan jo være en reaksjon på det. Det er jo normalt at de starter med selvstendighet og alt det der i den alderen. Har hatt noen sånne perioder med min og der det føles som at alt blir en kamp. Observerer du hvordan hun er med pappaen og ser at alt går bedre da? Hvordan er han, er han veldig streng så hun bare adlyder pga redsel eller har de bare en bedre dynamikk? Er hun mer trygg på deg og derfor greiere med pappaen, eller gjør han noe mer riktig er det jeg kanskje lurer på, er det det siste må du jo høre med ham om noen råd eller se på dem og forsøke å gjøre det likt Anonymkode: 49ad5...c07
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette går over! å stå opp er ikke noe valg, men er hun så trett- så kanskje hun burde legge seg tidligere? Hvordan vekker du henne? Kunne du løftet henne opp og bært henne inn på badet? Hatt på litt musikk og gjort det det en hyggelig stund? Bleieskift.. kunne hun klare å ta av bleien selv? Sånn ellers, færrest mulig valg - og husk at det går over. Anonymkode: 83b5a...7d8 Eller så er valg din gode venn i denne situasjonen. Det er det for vår viljesterke og trassige 2-åring😅 vi har hatt enormt med kamper på morgenen før bhg, men etter at hun får valg på alt hun kan velge så er det blitt mye mer harmonisk. - vil du ha den eller den bleien? - den eller den buksen? - den eller den genseren? - vil du pusse tenner på benken eller gulvet? - vil du gå eller hoppe bort til bilen? osvosv. Er en tålmodighetsprøve for mor, men vi opprettholder god stemning og det er det viktigste. Selv om jeg må telle til 10 inni meg ganske mange ganger 😅 Anonymkode: 7f8f3...097 1
Christina82 Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Ryddet for spekulasjoner og tilsvar til dette. Christina82, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå