Gå til innhold

16-åring med kontanter – hva i alle dager?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2025 den 7.27):

Hei!

Jeg oppdaget to hundrelapper i lomma til 16-åringen da jeg vasket klær, og jeg klarer ikke slippe hvor utrolig rart jeg syns det er. Han er en oppegående gutt som aldri bruker kontanter – alt går på kort, og han får ikke lommepenger i cash. Ingenting i hverdagen hans skulle tilsi at han plutselig går rundt med penger i lomma.

Det fikk meg selvfølgelig til å lure på hvorfor han har dem. Jeg vil ikke hoppe til konklusjoner, men narkotika er dessverre en tanke som dukket opp. Samtidig kan det jo finnes en helt ufarlig forklaring.

Overreagerer jeg, eller hadde dere også stusset skikkelig? Hvordan spør man uten å gå rett i anklagemodus?

Anonymkode: 66a44...32e

Det er kjempebra at du reagerer: det er det flere foreldre som bør gjøre. 
Jeg tenker at du kan si at du var overrasket over at han brukte kontanter og ikke kort, og se hva han sier.

Og så ville jeg fulgt litt med på andre tegn på bruk/salg av narkotika. Disse tegnene kan du google deg fram til mange pålitelige sider.

Anonymkode: a6690...e79

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Flere doser, faktisk 😄

Anonymkode: 2ff64...d68

Haha! Ja, jeg måtte også le..

Anonymkode: 70a8a...89b

Skrevet

200kr virker lite om det er narkotika.

spør hvor kontante kommer fra. Ikke anklag. 

Skrevet

Hva slags narkotika får man kjøpt/solgt for 200kr?

Når det er sagt har jeg ikke brukt kontanter på hvertfall 13 år

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2025 den 7.27):

Hei!

Jeg oppdaget to hundrelapper i lomma til 16-åringen da jeg vasket klær, og jeg klarer ikke slippe hvor utrolig rart jeg syns det er. Han er en oppegående gutt som aldri bruker kontanter – alt går på kort, og han får ikke lommepenger i cash. Ingenting i hverdagen hans skulle tilsi at han plutselig går rundt med penger i lomma.

Det fikk meg selvfølgelig til å lure på hvorfor han har dem. Jeg vil ikke hoppe til konklusjoner, men narkotika er dessverre en tanke som dukket opp. Samtidig kan det jo finnes en helt ufarlig forklaring.

Overreagerer jeg, eller hadde dere også stusset skikkelig? Hvordan spør man uten å gå rett i anklagemodus?

Anonymkode: 66a44...32e

200 kr??? Og du konkluderer med narkotika??? 😆😆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...