Gå til innhold

16-åring med kontanter – hva i alle dager?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor tenker du på narkotika med en gang?

Her har også jentene fått tilbake kontanter når de har lagt ut for venninner.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har du noen gang hørt om noen under 60 som bruker kontanter til noe annet enn å kjøpe narkotika?

Anonymkode: 66a44...32e

Du har åpenbart en helt annen omgangskrets enn meg...

Anonymkode: 64b4a...e4e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Innad hos de gjeng kriminelle går det oftest i kontanter..

Anonymkode: cb78e...b5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har du noen gang hørt om noen under 60 som bruker kontanter til noe annet enn å kjøpe narkotika?

Ja vi bruker kontanter hver dag.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du tenker narkotika, ikke pizza? Kantinemat? Kinobillett? Hvor mye narkotika tror du man får solgt med en inntekt på 200,-? 

Anonymkode: c0407...ea7

• Liker 7
Skrevet

Har ikke inflasjonen nådd narkomiljøet enda? Kan ikke være mye man får for 200 kr.

På butikken er det vel såvidt lunsj. Eller noen dråper bensin. Kanskje en tur/retur billett med Ruter i Oslo?

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja det er faktisk en del...

Anonymkode: f5551...5b6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg oppdaget to hundrelapper i lomma til 16-åringen da jeg vasket klær, og jeg klarer ikke slippe hvor utrolig rart jeg syns det er. Han er en oppegående gutt som aldri bruker kontanter – alt går på kort, og han får ikke lommepenger i cash. Ingenting i hverdagen hans skulle tilsi at han plutselig går rundt med penger i lomma.

Det fikk meg selvfølgelig til å lure på hvorfor han har dem. Jeg vil ikke hoppe til konklusjoner, men narkotika er dessverre en tanke som dukket opp. Samtidig kan det jo finnes en helt ufarlig forklaring.

Overreagerer jeg, eller hadde dere også stusset skikkelig? Hvordan spør man uten å gå rett i anklagemodus?

Du spør om du overreagerer.

Er ikke det ganske innlysende da? 

Du oppretter en tråd på et forum for å fortelle at sønnen din har 2 hundre lapper i lomma og du drar slutningen at det har med narkotika å gjøre.

Stakkars sønn tenker jeg. Han er dømt til  å få fjorten diagnoser før han er ferdig på videregående

Anonymkode: 86723...1aa

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er 26, bruker mye kontanter 😅 lettere å se hvor pengene blir av, og styrer meg fra impulskjøp. 

Har du prøvd å snakke med ungdommen? 

Anonymkode: 3ca6e...c21

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg klarer ikke å se andre alternativer enn at han selger narkotika. Ikke under noen som helst omstendighet kan det være at han har solgt en helt uskyldig ting til en kompis eller lagt ut for en og fått tilbake  pengene i kontanter.  Det er ikke alle som har vipps og enkelte ungdommer har faktisk kontanter istede.

Du får snakke med han og kjenner du han godt så ser du om han lyver. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Senest i helgen betalte jeg en niese på 16 år 200 kroner kontant for at hun luftet hunden vår i en time. 

200 lappen fant jeg i en gammel jakke forleden dag, mener du at jeg heller burde kastet seddelen eller levert den inn i banken i stedet for å gi den til niesa?

Enkelte ganger så treffer man på så ufattelig mindre intelligente mennesker med sterke meninger og som attpåtil har behov for å ytre seg at man bare blir stående å måpe. 

Anonymkode: 86723...1aa

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja😅 

Anonymkode: 19d87...706

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja? Hvilken verden lever dere i, egentlig? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Mulig jeg er dum, for jeg hadde aldri tenkt på å stusse over noe sånt engang... Hadde regnet med at det hadde vært noe tilbakebetaling, veddemål (vennskaplig sådan) eller noe, hadde vel ikke tenkt over det engang. Når det er sagt så har barnas løsning på sånt her vært å gi kontantene til far eller meg, og be oss vippse dem, så de hadde aldri hatt kontanter lenge her ;) 

Men katastrofetenking pga 200 kroner?

Anonymkode: 33897...7cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja. Sønnen i huset her.

Han hjelper naboer med plen klipping, måke snø, bytte lyspærer, kjører de på butikken osb. Og de eldre gir ham i kontant. 

Anonymkode: b2f69...9bc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ikke uvanlig med kontanter. Jobb i butikk så merker en fort det. 

Benytter selv kontanter av og til etter salg på Finn f.eks. 

Anonymkode: 50070...8d1

• Liker 3
Skrevet

Her var det mange som bruker kontanter. Dette speiler nok ikke samfunnet ellers..  

Alle ungdommene her har Vipps. Og eneste gangene det brukes kontanter er når de skal kjøpe alkohol uten å vippse slik at foreldrene kkke skal forstå. 

Anonymkode: df0b0...e42

• Liker 4
Skrevet

Han har nok lagt ut for en venn og fått tilbake i kontanter.

Anonymkode: 12161...8da

• Liker 1
Skrevet

Eller. 

''Hei bro, kan vi fylle opp tanken med kortet ditt? Jeg har 400 i kontanter du kan få, da denne stasjonen er uno-X og jeg ikke kan fylle for kontanter''. 

• Liker 1
Skrevet
Goodtimes skrev (1 minutt siden):

Eller. 

''Hei bro, kan vi fylle opp tanken med kortet ditt? Jeg har 400 i kontanter du kan få, da denne stasjonen er uno-X og jeg ikke kan fylle for kontanter''. 

Hvitvasking?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...